آشنایی با کارخانه تولید لوله گالوانیزه در اصفهان

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

کارخانه تولید لوله گالوانیزه در اصفهان

لوله گالوانیزه لوله‌ای فولادی است که به‌منظور مقاومت در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی، روکشی از فلز دارد. به فرایند پوشیده شدن لوله های گالوانیزه با روکشی فلزی گالوانیزاسیون می‌گویند، که در این عمل لوله را درون وانی مذاب از فلز روی فرو می‌برند. در نوشتۀ امروز از سایت مهد فولاد قصد داریم به مطالبی دربارۀ کارخانه تولید لوله گالوانیزه در اصفهان بپردازیم و شما را با ویژگی‌های آن آشنا سازیم. اگر قصد دارید اطلاعات خود را در زمینۀ لوله و اتصالات گالوانیزه اصفهان افزایش دهید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این صفحه با ما همراه باشید.

شما همچنین می‌توانید برای اطلاع از قیمت و خرید لوله گالوانیزه مورد نظر خود، از طریق منوی سایت ما وارد دسته آهن آلات شده و در بخش لوله‌ها، لوله گالوانیزه را انتخاب نمایید.

با انواع لوله های گالوانیزه آشنا شوید

پیش از معرفی کارخانه تولید لوله گالوانیزه در اصفهان ، بهتر است با این دسته از لوله‌ها بیشتر آشنا شویم. لوله‌های گالوانیزه بر اساس موارد گوناگونی دسته‌بندی می‌شوند. یکی از مهم‌ترین معیار دسته‌بندی لوله گالوانیزه نوع گالوانیزاسیون است. در ادامه با دو نوعی که بر این اساس طبقه‌بندی شده‌اند، آشنا می‌شویم:

لوله های گالوانیزه سرد

برای تولید این دسته از لوله‌ها ابتدا لازم است مقداری نمک را درون محلول آبی و یا اسیدی بریزند و سپس آن را به فولاد اسپری الکترولیز کنند. ضخامت لوله گالوانیزه سرد چیزی حدود ۲۰ میکرون بوده و عمر این دسته از لوله‌های فولادی در شرایط ایدئال چیزی میان ۵ الی ۸ سال است. پوشش فولادی قرارگرفته روی این فلزات سطحی بوده و در صورتی که خراشی روی سطح آن‌ها ایجاد گردد، بخش زیرین دچار اکسیداسیون می‌شود و به همین دلیل است که لوله گالوانیزه سرد عمر کوتاهی دارد. این دسته از لوله‌ها را در صنایع خودروسازی و نیز مصارف بهداشتی به کار می‌گیرند.

لوله های گالوانیزه گرم

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، لوله گالوانیزه را وارد وان مذابی از فلز روی کرده و در دمای ۴۶۰ درجه سانتی‌گراد تحت حرارت قرار می‌دهند. سپس آن را از مذاب خارج کرده و در اثر فعل و انفعالات شیمیایی لایه‌هایی ترکیب‌شده از روی و آهن به وجود می‌آیند، که در برابر خوردگی ساییدگی و زنگ‌زدگی بسیار مقاوم عمل می‌کنند.

به دلیل قرار گرفتن در دمای بسیار بالا، این دسته از لوله‌های گالوانیزه طول عمر بیشتری نسبت به لوله گالوانیزه سرد دارند و معمولاً چیزی بین ۲۵ الی ۳۰ سال دوام می‌آورند. برای ساخت دکل مخابراتی یا دکل‌های فشار قوی و همچنین ساخت لوله‌های آب از این دست لوله‌ها استفاده می‌شود.

کارخانه تولید لوله گالوانیزه در اصفهان

لوله های گالوانیزه چه مزایایی دارند؟

در ادامۀ آشنایی با کارخانه تولید لوله گالوانیزه در اصفهان ، قصد داریم مزایای به‌کارگیری این دسته از لوله‌های فولادی را با شما به اشتراک بگذاریم:

  • به دلیل استفاده از پوشش فلز روی، از مقاومت بالایی در برابر زدگی و خوردگی برخوردارند.
  • پوشش گالوانیزه سختی بیشتری نسبت به پوشش فولاد دارد؛ به همین دلیل عملکرد ضربه‌ای لوله‌های گالوانیزه نسبت به لوله‌های فولادی بیشتر است.
  • مقاومت لوله گالوانیزه در برابر دما و فشار زیاد و همچنین وقوع آتش‌سوزی مثال زدنی است.
  • از دیگر مزایای انواع لوله های گالوانیزه می‌توان به نفوذناپذیری در برابر اکسیژن اشاره کرد.
  • و در نهایت کنترل و بررسی این لوله‌ها ساده‌تر صورت می‌گیرد.

کارخانه تولید لوله گالوانیزه در اصفهان

کارخانه تولید گالوانیزه در اصفهان، تولید بخش عظیمی از محصولات فلزی و آهن آلات ایران را برعهده دارد. این کارخانه با قدمتی طولانی و درخشان، مدت‌هاست که به ساخت انواع لوله‌های فولادی و گالوانیزه در صنایع گوناگون می‌پردازد.

لوله‌های تولیدشده توسط کارخانه لوله گالوانیزه اصفهان در ابعاد متغیری برحسب اینچ ساخته شده و در دسته‌های سبک، نیمه‌سنگین و سنگین طبقه‌بندی می‌شوند. از لوله‌های گالوانیزه ساخته و پرداخته‌شده در این کارخانه می‌توان برای مصارف زیر استفاده کرد: 

  • انتقال آب در زمین‌های کشاورزی
  • تهویۀ ساختمان
  • حصارکشی زمین
  • انتقال آب در ساختمان‌های مسکونی و موتورخانه‌ها
  • و...

قیمت لوله گالوانیزه در اصفهان

در نوشتۀ امروز از وب سایت مهد فولاد به آشنایی با کارخانه تولید لوله گالوانیزه در اصفهان پرداختیم و شما را با انواع ویژگی‌ها و مزایای این دسته از لوله‌های فولادی آشنا ساختیم. از آن‌جایی که لوله‌های گالوانیزه در ابعاد و ضخامت‌های گوناگونی تولید می‌شوند، طبیعتاً طیف قیمت متفاوتی نیز دارند. مقاومت بالای این لوله‌ها نسبت به سایر لوله‌های فولادی، گران‌تر بودن این محصول را در پی داشته است. بنابراین، اگر قصد دارید از قیمت لوله گالوانیزه اصفهان اطلاع یافته و سپس اقدام به خرید این لوله‌های فولادی نمایید، تنها کافی‌ست از قسمت منوی بالایی سایت ما وارد دسته آهن آلات شده و پس از ورود به بخش لوله‌ها، لوله گالوانیزه را انتخاب کنید.

قیمت روز لوله گالوانیزه

مشاهده قیمت