لوله گوشتدار چیست و چه کاربردی دارد؟

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

لوله گوشتدار چیست و چه کاربردی دارد؟

لوله گوشتدار چیست و چه کاربردی دارد؟ همه ما با لوله و کاربردهای آن آشنا هستیم. لوله ها در واقع نوعی پروفیل صنعتی هستند که در دو نوع مختلف درز دار و بدون درز تولید شده و در بازارهای مختلف داخلی و خارجی عرضه می شوند. اما لوله گوشتدار به لوله هایی گفته می شود که دارای ضخامت بالایی هستند. ما در این مقاله قصد داریم تا به سوال لوله گوشتدار چیست پاسخ دهیم و به بررسی کاربرد لوله گوشتدار بپردازیم. شما می توانید پس ازمطالعه این مقاله برای خرید لوله مانیسمان بدون درز و خرید لوله درز دار در ضخامت های مختلف از طریق سایت مهدفولاد اقدام کنید و نیز در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما تماس بگیرید.

لوله گوشتدار چیست؟

لوله گوشتدار به لوله های فولادی با ضخامت بالای 20 میلی متر گفته می شود. ضخامت بالای فولاد سبب افزایش وزن این لوله ها می شود. همچنین این لوله ها از استحکام و مقاومت بیشتری نسبت به لوله های با ضخامت کم برخوردار می باشند.

امکان استفاده از لوله گوشتدار در شرایط آب و هوایی و جوی نامناسب و سخت نیز وجود دارد و نگرانی درباره آسیب این لوله ها در شرایط سخت محیطی کمتر است. لوله های گوشتدار به دلیل ضخامت بالا و عدم امکان جوشکاری، از نوع لوله های بدون درز مانیسمان می باشند. از جمله ویژگی های مهم لوله گوشتدار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استحکام و مقاومت بالای لوله گوشتدار؛
  • وزن بالای لوله؛
  • ضخامت بالای لوله گوشتدار؛
  • قابلی تحمل فشار بالا؛
  • عدم امکان جوشکاری لوله گوشتدار.

کاربرد لوله گوشتدار چیست؟

کاربرد لوله گوشتدار چیست؟

لوله های گوشتدار به دلیل مقاومت و استحکام بالا در کاربردهایی همچون خطوط انتقال نفت و گاز و نیز انتقال سیالات پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرند. لوله های گوشتدار در ضخامت های 25، 30، 35، 38، 40 و 70 دارای بیشترین میزان استفاده در صنایع مختلف می باشند. به طور کلی کاربرد لوله گوشتدار به شرح زیر است:

  1. صنایع گاز و نفت؛
  2. صنایع خودروسازی؛
  3. صنعت ساخت جک های صنعتی؛
  4. سیستم های هیدرولیک و پنوماتیک.

عناصر مهم موجود در لوله گوشتدار چیست؟

وجود ویژگی های گفته شده در بالا در لوله های گوشتدار به عناصر موجود در این لوله ها است. عناصری همچون نیکل، کروم، مولیبدن، منگنز، تیتانیوم، سیلیکون و غیره در تولید لوه های دارای ضخامت مورد استفاده قرار می گیرند. وجود نیکل در این لوله ها سبب افزایش مقاومت آن ها می شود و به سختی بیشتر لوله کمک می کند.

کروم به افزایش مقاومت لوله در برابر خوردگی کمک می کند و سبب می شود تا لوله در فشار و دمای بالای مقاومت بیشتری از خود نشان بدهد.  همچنین منگنز نیز به افزایش این مقاومت کمک می کند.

سخن پایانی

ما در این مقاله به ارائه ی پاسخ سوال لوله گوشتدار چیست و کاربرد لوله گوشتدار پرداختیم و نیز بررسی نمودیم که این لوله ها دارای چه خاصیت ها و ویژگی هایی هستند و از چه عناصری تشکیل شده اند. ما در شرکت مهدفولاد به ارائه ی انواع لوله بدون درز مانیسمان با ضخامت های بالا می پردازیم. شما اکنون و پس از مطالعه این مقاله می توانید برای مشاهده لیست قیمت لوله مانیسمان به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به خرید و یا کسب مشاوره و راهنمایی در این زمینه، با کارشناسان ما در شرکت مهدفولاد کیان تماس بگیرید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز لوله مانیسمان

مشاهده قیمت
سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت لوله اثر گذار است؟

عواملی مانند ضخامت، ابعاد، ورن و جنس از مهم‌ترین موارد اثر گذار بر قیمت لوله هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهد فولاد از به‌روزترین قیمت لوله اطلاع پیدا کنید.

چطور از کیفیت لوله‌ای که می‌خواهم بخرم، اطمینان پیدا کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت و خواندن مشخصات فنی و گواهی محصول یا مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره مهدفولاد از کیفیت لوله مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه می‌توان از وزن لوله مورد نیاز خود مطلع شد؟

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت مهدفولاد و استفاده از جدول محاسبه وزن، از حجم و وزن لوله مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.