لوله سیملس چیست و چه کاربردی دارد؟

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

لوله سیملس چیست

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید لوله سیملس چیست و چه کاربردی دارد؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی لوله سیملس یا بدون درز، کاربرد این لوله‌ها، ویژگی‌ها و نحوه تولید لوله سیملس بپردازیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید! شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله برای مشاهده لیست قیمت لوله مانیسمان بدون درز به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و خرید با کارشناسان ما در شرکت مهدفولاد تماس بگیرید.

لوله سیملس چیست و چه کاربردی دارد؟

لوله سیملس لوله‌ای بدون درز است که سطحی کاملا صاف و یکنواخت دارد و برای ساخت آن از هیچگونه عملیات جوشکاری استفاده نشده است. این لوله‌ها به طور معمول از ماده اولیه فولاد آلیاژی یا فولاد کربنی و به دو روش نورد سرد و نورد گرم تولید می‌شوند.

این لوله‌ها در کاربردهای گسترده‌ای از جمله صنایع نفت و گاز، تولید برق، داروسازی، انتقال آب و فاضلاب، تولید مواد غذایی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند.

4 مزیت لوله‌های سیملس و بدون درز

اکنون که به سوال لوله سیملس چیست و چه کاربردی دارد پاسخ دادیم، وقت آن است که به سراغ بررسی مزایای این لوله‌های بدون درز برویم. همانطور که پیش از این نیز گفته شد، لوله‌های سیملس در کاربردهای زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند و دلیل این موضوع مزایای بیشمار این لوله‌ها است. در ادامه به بررسی 4 مزیت مهم این لوله‌ها می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید!

  1. مقاومت بالا در برابر خوردگی

نفوذ ناخالصی‌ها در محل خط جوش لوله‌های درزدار سبب می‌شود تا خوردگی در این لوله‌ها از محل جوشکاری شده با سرعت بیشتری انجام شود. عدم وجود درز در لوله‌های سیملس می‌تواند به افزایش مقاومت لوله در برابر خوردگی کمک کند.

  1. عدم نیاز به تست جوش

لوله‌هایی که در فرآیند ساخت و تولید آن‌ها از جوشکاری استفاده می‌شود در همان محل تولید برای اطمینان از صحت عملیات جوشکاری مورد بررسی و آزمایش قرار می‌گیرند. این آزمایش نیازمند صرف وقت و هزینه در فرآیند تولید می‌شود. لوله‌های سیملس با توجه به عدم وجود درز بر روی سطح آن‌ها نیاز به انجام این آزمایش ندارند و به همین دلیل می‌توانند سبب صرفه‌جویی در هزینه و زمان شوند.

  1. قدرت و استحکام بالای لوله سیملس

این لوله‌ها به دلیل عدم وجود درز بر روی سطح دارای تحمل بالاتری در برابر فشار هستند. میزان تحمل این لوله‌ها در برابر فشار در حدود 20% بیشتر از لوله‌های درزدار است.

  1. طول عمر بالا

بدون شک افزایش مقاومت، استحکام و قدرت یک محصول سبب افزایش طول عمر آن می‌شود. لوله‌های سیملس با توجه به این ویژگی‌ها از طول عمر بالاتری برخوردار هستند و می‌توانند انتخاب مناسبی برای بسیاری از صنایع فعال باشند.

لوله سیملس چیست و چه کاربردی دارد؟

انواع مختلف لوله سیملس چیست؟

انواع مختلفی از لوله‌های بدون درز در کارخانه‌ها تولید می‌شوند و بر حسب ویژگی‌هایی که دارند در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله مهم‌ترین و پراستفاده‌ترین لوله‌های بدون درز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • لوله‌های بدون درز فولادی یا کربن استیل
  • لوله‌های بدون درز فولاد آلیاژی یا استنلس استیل
  • لوله‌های سیملس مسی
  • لوله‌های سیملس CPVC
  • لوله‌های بدون درز پلی اتیلن

سخن پایانی

ما در این مقاله از سایت مهدفولاد به ارائه اطلاعاتی درباره لوله‌های سیملس یا بدون درز پرداختیم و به سوال لوله سیملس چیست و چه کاربردی دارد پاسخ دادیم. لوله مانیسمان یکی از بهترین انواع لوله بدون درز است که شما می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین انواع این لوله را از طریق مجموعه مهدفولاد خریداری کنید. اگر نیازمند راهنمایی برای خرید این محصولات هستید می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز لوله مانیسمان

مشاهده قیمت
سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت لوله اثر گذار است؟

عواملی مانند ضخامت، ابعاد، ورن و جنس از مهم‌ترین موارد اثر گذار بر قیمت لوله هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهد فولاد از به‌روزترین قیمت لوله اطلاع پیدا کنید.

چطور از کیفیت لوله‌ای که می‌خواهم بخرم، اطمینان پیدا کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت و خواندن مشخصات فنی و گواهی محصول یا مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره مهدفولاد از کیفیت لوله مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه می‌توان از وزن لوله مورد نیاز خود مطلع شد؟

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت مهدفولاد و استفاده از جدول محاسبه وزن، از حجم و وزن لوله مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.