راهنمای خرید تیرآهن ارزان و به‌صرفه

نویسنده: mahdefoolad

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه

راهنمای خرید تیرآهن

تیرآهن به‌عنوان مهم‌ترین مقطع فولادی در ساخت‌و‌ساز برای ایجاد استحکام به هر سازه استفاده می‌شود. تیرآهن که از فولاد، بتن یا چوب ساخته می‌شود، معمولا برای پوشاندن یک عنصر باز سازه و همچنین برای پشتیبانی از یک جزء ساختمان کاربرد دارد. از این محصول برای استفاده در ساختمان‌ها، پل‌ها و سایر سازه‌های بتنی می‌توان استفاده کرد. از آنجایی‌که خرید تیرآهن یک خرید مهم و باارزش است، باید با دقت بیشتر و آگاهی و اطلاعات کامل انجام شود.

در این مقاله می‌خواهیم به معرفی راهنمای خرید تیرآهن و نکاتی که باید قبل و حین خرید به آن توجه داشته باشید، بپردازیم. اگر می‌خواهید برای خود یک خانه جدید بسازید یا اینکه برای اولین بار قصد ساخت سوله یا کارگاه با تیرآهن فولادی را دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نگاهی به کاربرد ویژگی‌های تیرآهن بیاندازیم

قبل از صحبت در مورد راهنمای خرید تیرآهن، بهتر است نگاهی به مشخصات و ویژگی‌های آن بیاندازیم. برای اینکه بتوانید خرید انواع تیرآهن را انجام دهید، باید با دو اصطلاح «جان و بال تیرآهن» آشنایی داشته باشید. با دانستن این دو موضوع به‌راحتی می‌توانید انواع تیرآهن را از هم تشخیص دهید و خرید باکیفیت‌تری را تجربه کنید. به دو لبه موازی و بالا و پایین تیرآهن «بال» و به قسمت میانی تیرآهن که بال‌ها را به‌هم وصل می‌کند، «جان» گفته می‌شود.

در مقالات قبلی به کاربردهای مختلف تیرآهن، از جمله ارائه پشتیبانی در ساخت‌وسازهای مسکونی و تجاری و ستون‌های پشتیبانی برای پل‌ها و بسیاری از کاربردهای دیگر اشاره کردیم. یافتن یک تیرآهن مناسب برای پروژه ساختمانی، برای موفقیت آن حیاتی است.

تحقیق و آگاهی در این زمینه به شما کمک می‌کند تا مشخصات تیرآهن مناسب را شناسایی کنید. اگر طیف موجود از محصولات نمی‌تواند نیازهای شما را برآورده کند، در برخی از مواقع لازم است که به فکر خرید تیرآهن سفارشی باشید.

معمولا بسیاری از افراد فعال در حوزه فولاد به‌دنبال خرید تیرآهن ارزان‌قیمت هستند؛ این در حالی است که در برخی از موارد شما باید به‌دنبال کیفیت لازم باشید و محصولی را بخرید که سال‌های زیادی دوام داشته باشد.

تیرآهن ارزان قیمت

مزایای استفاده از تیرآهن

وقتی صحبت از انتخاب مصالح سازه‌ای مانند تیرآهن به میان می‌آید، همیشه به خاطر داشته باشید که این موضوع به خود پروژه بستگی دارد. پارامترهایی مانند بودجه، استحکام یا مقاومت در برابر آتش و... می‌تواند بر تصمیم‌گیری در مورد استفاده از تیرآهن‌ها تأثیر بگذارد.

  • استحکام - قدرت

یکی از پرفروش‌ترین ویژگی‌های فولاد، استحکام کششی آن است. این نوع استحکام، توانایی مواد برای مقاومت در برابر کشش یا کشیده‌شدن است. آنچه که بتن فاقد استحکام کششی است، با مقاومت فشاری چشمگیر آن (توانایی مقاومت در برابر کاهش اندازه در اثر فشار اعمال‌شده) جبران می‌شود. برای اینکه بتن مقاومت خود را افزایش دهد، می‌توانید تیرآهن‌هایی را انتخاب کنید که دوام و استحکام بیشتری داشته و سال‌های زیادی برای شما کار کنند.

  • ماندگاری

تیرآهن‌ها به‌دلیل اینکه از فولاد ساخته می‌شوند، مقاومت بالایی دارند و سال‌های زیادی می‌توانند بدون خوردگی و پوسیدگی در یک سازه دوام بیاورند. در بسیاری از موارد برای اینکه بتوان مقاومت و ماندگاری تیرآهن را بیشتر کرد، می‌توان از فولاد ضد زنگ استفاده کرد.

  • مقاوم در برابر آتش

فولاد به نسبت در برابر آتش مقاوم است؛ اما قرارگرفتن در معرض دمای شدید، می‌تواند استحکام آن را تضعیف کند. راه‌حل‌هایی برای مقاوم‌سازی فولاد در برابر آتش وجود دارد؛ به‌عنوان مثال: استفاده از پوشش‌های مقاوم در برابر آتش!

اولویت پروژه یا اهداف آن، و در نهایت متریالی که برای سازه خود استفاده می‌کنید، همه این‌ها می‌توانند به شما کمک کنند که بتوانید کیفیت پروژه موردنظر را تعیین کنید.

راهنمای خرید تیرآهن

راهنمای خرید تیرآهن

تیرآهن‌های فولادی دارای مشخصات و اشکال مختلفی هستند که هرکدام کاربردهای متنوعی دارند؛ به همین دلیل، انتخاب و خرید تیرآهن‌های موجود در بازار گاهی اوقات برای افراد گیج‌‌کننده است و می‌تواند بررسی محصولات مختلف را چالش‌برانگیز کند. خوشبختانه شناسایی نیازهای شما می‌تواند کمک کند که باتوجه به نوع پروژه و نیاز خود، بهترین نوع تیرآهن را انتخاب کنید. در ادامه به عوامل اصلی که باید در راهنمای خرید تیرآهن در نظر گرفته شوند، اشاره کردیم.

شکل ظاهری تیرآهن

یکی از پارامترهای مهم در راهنمای خرید تیرآهن، توجه به شکل ظاهری آن است. شکل تیرآهن بر وزن و قدرت آن تأثیر می‌گذارد. همان‌طور که در مقالات قبلی گفته شد، انواع مختلفی از تیرآهن‌ها مانند تیرآهن I یا معمولی، تیرآهن هاش و همچنین تیرآهن لانه زنبوری را می‌توان در بازار دید که هرکدام کاربردهای خاص خود را دارند.

تیرآهن هاش دارای بال‌های ضخیم در طرفین بوده که از اکثر محورها عریض‌تر هستند. چنین محصولاتی می‌توانند تنش‌هایی مانند بارهای برشی و خمشی را تحمل کنند. هنگامی‌که به‌دنبال پشتیبانی برای دیوارها یا ساختمان‌ها هستید، تیرهای I و H مناسب‌ترین گزینه هستند. سری I beam می‌تواند به‌عنوان ستون‌های ساختمانی نیز عمل کند و برای این کاربرد بهترین انتخاب است.

راهنمای خرید تیرآهن

استانداردهای تیرآهن

یکی دیگر از موارد مهم در راهنمای خرید تیرآهن، توجه به استاندارد تیرآهن موردنظر است. بسته به کاربرد مدنظر، الزامات خاص صنعت برای مقاومت تیرآهن وجود دارد. معمولا بسیاری از مهندسین این محصولات را بر اساس مشخصات صنعت و بسته به استحکام مواد مورداستفاده دسته‌بندی می‌کنند. تیرآهن‌های جدید با استانداردهای قوی‌تری عرضه می‌شوند و مدل‌های قدیمی به تدریج کنار گذاشته می‌شوند.

بسته به فرآیند تولید، محصول نهایی را می‌توان به‌عنوان تولیدشده از گریدهای کم‌آلیاژ، فولاد کربنی، فولاد با عملکرد بالا یا فولاد ملایم طبقه‌بندی کرد که باید ببینید باتوجه به پروژه‌تان به کدام نوع تیرآهن نیاز دارید.

به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید خرید تیرآهن ارزان را تجربه کنید، بهترین کار این است که این محصول را به‌صورت مستقیم از خود کارخانه سفارش دهید. سفارش مستقیم از کارخانه باعث می‌شود که هزینه‌های واسطه‌گری حذف شود و خرید با قیمت پایین‌تری را تجربه کنید.

اندازه و سایز تیرآهن

در راهنمای خرید تیرآهن، توجه به سایز و اندازه این محصول یکی دیگر از پارامترهای اولیه و مهم است که باید باتوجه به نوع کاربرد و پروژه موردنظر تعیین شود. تیرآهن را می‌توان از نظر سایز به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم کرد که هرکدام برای کاربردهای خاصی استفاده می‌شوند.

به‌عنوان مثال: شما برای ساخت ساختمان‌های بزرگ و غول‌پیکر به تیرآهن‌هایی حجیم‌تر و با سایز بالاتر نیاز دارید؛ این در حالی است که در سازه‌های کوچک‌تر به تیرآهن‌هایی با سایز کمتر نیاز خواهید داشت؛ برای مثال: تیرآهن سایز 12 دارای جانی به اندازه 12 سانتی‌متر است. پراستفاده‌ترین تیرآهن‌ها از سایزهای 8 تا 60 در بازار موجود هستند و طول هر شاخه تیرآهن 12 متر است.

در جدول وزن تیرآهن شما به‌راحتی می‌توانید سایز و مشخصات مربوط به هر تیرآهن از کارخانه‌های مختلف را مشاهده کنید.

وزن تیرآهن

در راهنمای خرید تیرآهن یکی از نکات مهمی که باید حتما به آن دقت کافی داشته باشید، وزن تیرآهن است. وزن تیرآهن کارخانه‌های مختلف با هم متفاوت است و به همین دلیل باتوجه به پروژه موردنظر باید از تیرآهنی استفاده کنید که وزن آن با پروژه‌تان هم‌خوانی داشته باشد. برای آگاهی از وزن تیرآهن تولید شده توسط کارخانجات مختلف باید به جدول وزن تیرآهن مراجعه کنید.

تعداد تیرآهن موردنیاز

در برخی موارد تأمین‌کننده دارای حداقل نیاز سفارش است. دانستن مقدار تیرآهن موردنیاز برای پروژه، کمک می‌کند که از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید.

تولیدکنندگان تیرآهن در ایران

در راهنمای خرید تیرآهن، توجه به تولیدکنندگان این محصول مسئله مهمی است؛ چراکه این موضوع در نهایت می‌تواند کیفیت تیرآهن موردنظر را تضمین کند. تا اینجای این مطلب متوجه شدید که باید چه تیرآهنی را خریداری کنید.

اگر پروژه حجیم و سنگینی دارید، تیرآهن هاش می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد؛ این در حالی است که اگر یک پروژه عادی و معمولی می‌خواهید بسازید، می‌توانید از تیرآهن‌های معمولی استفاده کنید. طول عمر، استحکام و کیفیت ساخت تیرآهن باید مطابق با استانداردهای خاص باشند تا این محصول بالاترین کیفیت را داشته باشد.

تیرآهن کارخانه‌های مختلف استانداردهای خاصی دارند و به همین دلیل دارای کیفیت‌های متنوعی هستند؛ به‌عنوان‌مثال، تیرآهن ذوب آهن اصفهان یکی از تیرآهن‌های معروف و شناخته شده است که کیفیت بسیار قابل قبولی دارد و برای اکثر افراد فعال در حوزه فولاد شناخته شده است. تولیدکنندگان بی‌شماری در ایران در زمینه تولید تیرآهن فعالیت دارند که هرکدام محصولاتی باکیفیت و همچنین قیمت متفاوت تولید می‌کنند.

خرید انواع تیرآهن

رنگ تیرآهن

رنگ تیرآهن، یکی از مؤلفه‌های مهم در زمینه راهنمای خرید تیرآهن است. این موضوعی است که معمولا افراد کمتری در بازار به آن توجه دارند. یک تیرآهن باکیفیت باید رنگی معادل نوک‌مدادی تیره داشته باشد؛ ولی از آنجایی‌که این محصول در مجاورت هوا اکسید می‌شود، در بسیاری از مواقع با رنگ‌های ضد زنگ پوشانده می‌شوند تا عمر و دوام بالاتری داشته باشند.

در زمان خرید تیرآهن می‌توانید بخشی از رنگ آن را بخراشید و رنگ واقعی آن را مشاهده کنید تا خیالتان راحت باشد که محصول باکیفیتی خریداری می‌کنید.

چگونه از قیمت تیرآهن مطلع شویم؟

اطلاع از قیمت روز تیرآهن می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید این محصول را در بهترین زمان ممکن خریداری کنید. قیمت تیرآهن به‌عنوان یک کالای جهانی به‌صورت روزانه تغییر می‌کند. با مراجعه به سایت مهدفولاد یا عضویت در کانال‌ها یا شبکه‌های جهانی، می‌توانید به‌صورت روزانه از قیمت تیرآهن مطلع شوید و در درست‌ترین زمان ممکن سفارش خودتان را ثبت کنید.

پایان هر معامله برای ما زمانی است که شما از دریافت کالا، خدمات ارائه‌شده و همچنین کیفیت تیرآهن خریداری‌شده رضایت داشته باشید. تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم به‌عنوان بهترین همراه برای مشاوره خرید محصولات فولادی در کنار شما باشیم. در صورت مغایرت میان کالای دریافتی و سفارش شما، هزینه‌تان عودت داده شده و کالای درست برای شما ارسال خواهد شد.

خرید تیرآهن ارزان

سخن پایانی

همان‌طور که گفته شد، در زمان خرید تیرآهن باید به رنگ، سایز، کارخانه تولیدکننده، قیمت و بسیاری از پارامترهای دیگر توجه کافی داشته باشید تا بتوانید بهترین محصول را بخرید. اگر هم اطلاعات کافی در مورد خرید تیرآهن ندارید، می‌توانید روی کمک کارشناسان مهدفولاد حساب کنید. ما در هرلحظه برای تجربه یک خرید عالی و باکیفیت کنار شما هستیم.

باتوجه به اینکه قیمت آهن‌آلات مدام در حال تغییر است و نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از قیمت‌ها داشت، می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط خود، بهترین زمان را برای خرید انتخاب کنید. مشاوران ما با داشتن مهارت و تخصص در این زمینه می‌توانند به شما کمک کنند تا بتوانید خرید خودتان را قطعی کنید؛ حتی این موضوع می‌تواند از تحمیل زیان مالی به خریدار جلوگیری کند.

امیدواریم در این مقاله از مهدفولاد به سؤالات شما در مورد راهنمای خرید تیرآهن پاسخ داده باشیم. با وجود همه این مواردگفته شده، نظر شما در این مورد چیست؟ آیا تا به حال تجربه خرید این محصول را داشته‌اید؟ آیا نکته‌ای در زمینه خرید تیرآهن وجود دارد که در این مقاله گفته نشد؟ می‌توانید تجربیات خودتان را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید تا مخاطبان ما بدانند که در زمان خرید این محصول باید به چه نکاتی توجه داشته باشند.

قیمت روز تیرآهن

مشاهده قیمت
سوالات متداول

بعد از ثبت سفارش کالاهای مورد نظر طی چه مدت به دست ما می‌رسد؟

تمام تلاش ما این است که سفارشات در اسرع وقت به دست شما عزیزان برسد، اما نمی‌توان زمان دقیقی بیان کرد؛ بستگی به زمان و مکان سفارش دارد.

آیا امکان پرداخت در محل وجود دارد؟

بله، قبل از تخلیه بار امکان پرداخت در محل وجود دارد.