راهنمای خرید پروفیل ارزان و به‌صرفه

نویسنده: mahdefoolad

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه

راهنمای خرید پروفیل

خرید پروفیل مانند بسیاری از مقاطع فولادی دیگر به آگاهی، دقت و تجربه نیاز دارد؛ چراکه انواع مختلفی از این محصولات را می‌توان در بازار فولاد دید که هرکدام برای کاربردهای خاصی استفاده می‌شوند. از آنجایی‌که تولیدکنندگان پروفیل در کشور زیاد هستند، در بسیاری از موارد شما برای خرید این محصول به راهنمای خرید پروفیل ارزان و به‌صرفه نیاز دارید.

لازم است قبل از خرید از مشخصات فنی، ضخامت، ابعاد و جنس قوطی و پروفیل اطلاع داشته باشید تا بتوانید بهترین خرید را تجربه کنید. در این مقاله به بررسی راهنمای خرید پروفیل می‌پردازیم؛ اگر شما هم بنابه دلایلی به خرید آن نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما تا انتهای این متن از مهدفولاد با ما همراه باشید.

مشاهده کنید:

پروفیل چیست

مزایای استفاده از پروفیل‌های فولادی چیست؟

پروفیل‌ها یکی از مهمترین مقاطع فولادی توخالی هستند که عمده کاربرد آن‌ها در ساختمان‌سازی است. از این محصول حتی در بسیاری از صنایع مانند خودروسازی هم استفاده می‌کنند. پروفیل‌های فولادی در انواع مختلفی، از پروفیل آلومینیومی گرفته تا فولادی و فولاد ضد زنگ به‌صورت مربع یا مستطیل برای کاربردهای خاص تولید و روانه بازار فولاد می‌شوند. این محصولات تقریبا در تمام صنایع مورداستفاده قرار می‌گیرند؛ از جمله صنعت ساخت‌وساز، مهندسی ماشین‌آلات و هوافضا، کشتی‌سازی، معماری و تجهیزات داخلی.

استفاده از پروفیل‌ها در صنعت ساخت‌وساز، دوام و استحکام یک سازه را در برابر حوادث احتمالی و زلزله تضمین می‌کند. مهندسین عمران باید قبل از ساخت یک بنا، محاسبات نیروهای یک سازه را انجام دهند و مطابق با آن بهترین نوع پروفیل را برای ساختمان انتخاب کنند. پروفیل‌ها به اندازه‌ای مصارف گوناگون دارند که شاید همه ما بارها کاربردهای مختلف این محصول را در پل عابرپیاده، حفاظ نرده ساختمان‌های مسکونی یا حتی سقف خانه‌های شمال کشور دیده باشیم.

نکاتی که باید قبل از خرید انواع پروفیل بدانید!

خرید پروفیل موضوع مهمی است که باید با دقت انجام شود؛ به این دلیل که این محصول از نظر کارایی به چند نوع ساختمانی، صنعتی، گالوانیزه، ستونی، پروفیل مبلی و پروفیل‌های باز تقسیم‌بندی می‌شود.

برای خرید مقاطع فولادی نکات مهمی وجود دارد که با توجه به آن‌ها باید محصول موردنظر را سفارش بدهید؛ این نکات می‌تواند توجه به کارخانه‌های تولیدی پروفیل، وزن، ضخامت، جنس، ابعاد و حتی شیوه ساخت این محصول باشد که در ادامه در مورد هرکدام به‌صورت کامل توضیح می‌دهیم.

خرید پروفیل ارزان

توجه به کارخانه‌های تولیدی پروفیل

با اینکه بیشتر کارخانه‌های تولیدی پروفیل در اصفهان و تهران هستند، اما با این‌حال در بسیاری از شهرهای دیگر ایران هم می‌توان نمونه‌هایی از کارخانه‌های تولیدی این محصول را دید. یکی از نکاتی که در زمان راهنمای خرید پروفیل باید به آن دقت کافی داشته باشید، برند پروفیل یا همان کارخانه تولیدی آن است.

علاوه‌بر این، باید به کارایی این محصول و اینکه قرار است از آن برای چه کاربردی استفاده کنید، توجه داشته باشید. برخی از کارخانه‌های تولیدی این محصول عبارتند از:

    1. تهران شرق
    2. صابری
    3. یاران
    4. ساوه
    5. کیهان
    6. کیان پرشیا
    7. پروفیل آسیا
    8. نیکان پروفیل
    9. بهفلز
    10. علویجه
    11. کارخانه پروفیل میلاد یزد
    12. کارخانه مهر سهند تبریز

ضخامت پروفیل

شما با توجه به کاربردهای خاص، به پروفیل‌هایی با ضخامت‌های مختلف نیاز دارید؛ یکی از مواردی که در راهنمای خرید پروفیل می‌تواند به شما کمک کند، توجه به ضخامت این محصول است که می‌تواند تاثیر بسزایی در قیمت آن داشته باشد. ضخامت پروفیل‌ها از حدود 1 الی 6 میلی‌متر متغیر است که شما می‌توانید با توجه به نیازتان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

ابعاد قوطی پروفیل

نسبت به کاربردهای قوطی پروفیل، در زمان ساخت برای این محصول ابعاد مختلفی درنظر گرفته می‌شود که این ابعاد می‌تواند در قیمت نهایی مقطع فولادی تاثیرگذار باشد. پروفیل‌هایی که در ساخت درب و پنجره به‌کار می‌روند، با قوطی پروفیل‌هایی که در صنعت خودروسازی استفاده می‌شوند، تفاوت‌هایی دارند.

پروفیل ارزان قیمت

جنس قوطی پروفیل

یکی دیگر از موارد مهم در راهنمای خرید پروفیل، توجه به جنس قوطی پروفیل است. از این نظر این پارامتر اهمیت ویژه‌ای دارد که اگر ماده اولیه تولید این محصول چگالی بیشتری داشته باشد، باعث می‌شود پروفیل موردنظر سنگین‌تر شده و در نهایت شما هزینه بیشتری بابت خرید پروفیل پرداخت کنید. بنابراین بهتر است باتوجه به نوع پروژه‌تان ببینید که به چه نوعی از پروفیل نیاز دارید، سپس برای خرید آن تصمیم بگیرید.

کارایی پروفیل

همان‌طور که گفته شد، از قوطی پروفیل در ساخت نرده‌های فلزی، صنعت خودروسازی، صنعت حمل‌و‌نقل عمومی، تولید انواع لوازم ورزشی، ساخت شاسی تریلرها و نفت‌کش استفاده می‌شود. لازم است که اول از هر چیزی مشخص کنید که به پروفیل صنعتی نیاز دارید یا ساختمانی! پروفیل‌های ساختمانی در اجزای سازه کاربرد دارند و با نورد سرد تولید می‌شوند؛ درحالی‌که پروفیل‌های صنعتی از نورد گرم ساخته شده و قابلیت مکانیکی بیشتری نسبت به پروفیل ساختمانی دارند.

قیمت روز پروفیل

شاید بتوان گفت مهمترین پارامتر در راهنمای خرید پروفیل، توجه به قیمت روز این محصول است. از سایر عوامل موثر بر قیمت پروفیل می‌توان به کیفیت، ضخامت، سایز و متریال استفاده‌شده در تولید پروفیل اشاره کرد. پروفیل هم مانند سایر مقاطع فولادی دیگر، در بازار نوسانات مختلفی را تجربه می‌کند که یکی از مهمترین نوسانات، تغییرات نرخ ارز و دلار است.

علاوه‌بر این، حتی میزان عرضه و تقاضا هم می‌تواند در قیمت نهایی این محصول تاثیرگذار باشد. برای پروفیل ارزان‌قیمت باید سعی کنید در بهترین زمان ممکن خرید خودتان را ثبت کنید.

راهنمای خرید پروفیل

وزن پروفیل

یکی از نکات مهم در مورد راهنمای خرید پروفیل، وزن پروفیل است که براساس جدول اشتال پروفیل قابل محاسبه است. بیشتر شرکت‌های تولیدی این محصول، پروفیل‌های خود را براساس استاندارد تعیین می‌کنند. در این جدول‌ها، ضخامت، ابعاد و وزن پروفیل درنظر گرفته شده است؛ در نتیجه شما با استفاده از آن، به‌راحتی می‌توانید متوجه وزن و سایر ویژگی‌های پروفیل خریداری شده شوید. بنابراین، دیگر نیاز به انجام محاسبات طولانی و پیچیده نخواهید داشت.

روش ساخت پروفیل

روش ساخت این محصولات تأثیر زیادی در ویژگی‌های آن‌ها، از جمله شکل ‌و مقاومت دارد؛ بنابراین کاربرد پروفیل‌ها را تعیین خواهد کرد. دو روش کلی برای تولید پروفیل وجود دارد؛ روش مستقیم و روش غیرمستقیم! هرکدام از این روش‌ها می‌تواند به‌نوعی بیانگر ویژگی‌ها و خواص پروفیل‌های تولیدی باشد.

  • روش مستقیم تولید پروفیل

در این روش پروفیل به‌طور مستقیم و با استفاده از ورق‌های فولادی تولید خواهد شد. ورق‌ها در ابعاد مختلف برش زده می‌شوند و در دستگاه رول‌فرمینگ قرار می‌گیرند. سپس ورق‌ها به اشکال مختلف خم شده و  به پروفیل موردنظر تبدیل می‌شوند. در نهایت لبه‌های باز ورق با استفاده از روش‌های جوشکاری مخصوص به یکدیگر جوش داده می‌شوند. معمولا پروفیل‌هایی که با این روش تولید می‌شوند، کیفیت بالا و شکل ظاهری خوبی دارند؛ به همین دلیل قیمت بالاتری هم دارند.

  • روش غیرمستقیم تولید پروفیل

در روش غیرمستقیم با استفاده از فرآیند نورد گرم، لوله‌های درزدار را تولید می‌کنند و این لوله‌ها را با استفاده از غلتک‌های مختلف به قوطی تبدیل می‌کنند. شاید محصولاتی که با این روش تولید می‌شوند، از نظر شکل ظاهری زیبایی نداشته باشند، اما از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار هستند.

  • نحوه بسته بندی پروفیل و ارسال بار

نکته دیگر برای راهنمای خرید پروفیل این است که معمولا پروفیل‌ها را به‌صورت بندیل بسته‌بندی می‌کنند. وزن بندیل با توجه به ضخامت و ابعاد پروفیل، بین 1 تا 2 تن است. در زمان خرید حتما پروفیل را به‌طور کامل بازرسی کنید؛ چراکه روی این محصول پلاک‌هایی نصب شده که نشان‌دهنده کیفیت و استاندارد پروفیل موردنظر است. این محصولات با استانداردهای مختلفی در کارخانه‌ها تولید می‌شود که از معروف‌ترین استانداردها، BSEN 10219 است.

خرید انواع پروفیل

 انتخاب مرجع مناسب برای خرید قوطی پروفیل

اگر بخواهید مقدار زیادی پروفیل بخرید، باید سعی کنید خریدتان را از کارخانه انجام دهید تا مقرون‌به‌صرفه باشد. خرید پروفیل ارزان از کارخانه می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد، به شرط اینکه بخواهید بالای 24 تن بخرید؛ اما اگر قصد داشته باشید این محصول را به‌صورت شاخه‌ای خریداری کنید، می‌توانید آن را از بازار آهن یا تأمین‌کننده‌های مقاطع فولادی بخرید.

یکی از نکاتی که باید به آن دقت داشته باشید، این است که در زمان بارگیری پروفیل‌هایی با ابعاد کمتر را پیش از حمل بپوشانید و با سیم بوکسل جابه‌جا کنید.

در سال‌های اخیر مراجع زیادی در زمینه فروش پروفیل فعالیت داشته‌اند؛ اما هر فروشگاهی نمی‌تواند محصولات باکیفیتی تولید و روانه بازار فولاد کند. زمانی‌که شما از یک شرکت معتبر اقدام به خرید این محصول کنید، می‌توانید مطمئن باشید که از هرلحاظ محصول مناسبی خریداری کرده‌اید.

چه پروفیلی را انتخاب کنید؟ (راهنمای خرید پروفیل)

قبل از هر اقدامی برای خرید پروفیل، ابتدا باید نیاز خود را بشناسید و بدانید که چه تعداد، در چه ابعاد و برای چه کاری قرار است از پروفیل‌ها استفاده کنید. هرچقدر که آگاهی بیشتری داشته باشید و از اطلاعات بالاتری در زمینه راهنمای خرید پروفیل برخوردار باشید، با دقت بیشتری می‌توانید این محصول را بخرید. همان‌طور که ذکر شد، قیمت پروفیل با توجه به مواد اولیه، شیوه ساخت و در مجموع، کیفیت این محصول متفاوت است و حتی وزن و بسته‌بندی محصولات هم بر قیمت نهایی اثرگذار است.

برای تصمیم نهایی می‌توانید با توجه به این نکات، قیمت خرید پروفیل را کنترل کنید. ما برای سفارش انواع پروفیل و دریافت اطلاعات لازم درباره حداقل وزن سفارش‌ها، تفاوت پروفیل‌ها، اطلاع از شیوه شناسایی پروفیل‌های باکیفیت و… در کنار شما خواهیم بود.

پروفیل ارزان قیمت

سخن پایانی راهنمای خرید پروفیل

در این مقاله از سایت مهدفولاد در مورد راهنمای خرید پروفیل اطلاعاتی داده شد. همان‌طور که گفته شد، بهتر است قبل از اقدام برای خرید، جنس، ضخامت، ابعاد و حتی نوع کاربری این محصول را مدنظر قرار دهید و سپس خرید خود را ثبت کنید. از آنجایی‌که قیمت نهایی این محصول به عواملی مانند قیمت ارز و دلار یا حتی میزان عرضه و‌ تقاضا بستگی دارد، بهتر است حتما برای خرید با مشاوران ما مشورت کنید تا بتوانید در بهترین زمان ممکن خرید انواع پروفیل را تجربه کنید.

شما می‌توانید برای خرید این محصول با مراجعه به صفحه پروفیل و جست‌وجوی محصول موردنظر، بر روی گزینه خرید کلیک کرده و سفارش خود را ثبت کنید. همچنین می‌توانید با شماره‌های درج‌شده در سایت تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره از کارشناسان ما، اقدام به پرداخت پیش فاکتور نمائید.

نظر شما چیست؟ آیا تاکنون تجربه خرید پروفیل را داشته‌اید؟ آیا در خرید این محصول نکته‌ای وجود دارد که در این مقاله گفته نشد؟ اگر در این زمینه اطلاعاتی دارید می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را در بخش ارسال نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

قیمت روز پروفیل

مشاهده قیمت
سوالات متداول

چگونه می‌توان نمودار تغییرات قیمت پروفیل را مشاهده کرد؟

شما می‌توانید نمودار تغییرات قیمت این محصول را داخل لیست ارائه شده در سایت، کنار قیمت هر محصول مشاهده کنید.

وزن پروفیل چگونه محاسبه می‌شود؟

وزن پروفیل براساس طول شاخه، ضخامت و ابعاد آن محاسبه می‌شود. شما می‌توانید از طریق پنل محاسبه وزن در سمت راست این صفحه، وزن پروفیل مدنظر خود را محاسبه کنید.

چگونه می‌توانم از به‌روزترین قیمت پروفیل آهن مطلع شوم؟

شما می‌توانید به‌روزترین قیمت پروفیل آهن را در لیست قیمت سایت مهدفولاد مشاهده کنید. همچنین می‌توانید در سریع‌ترین زمان، قیمت روز انواع پروفیل را از کارشناس مجرب ما استعلام کنید: 62999080-021 داخل 400