داربست فلزی چیست؟

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

داربست فلزی چیست

داربست فلزی چیست؟ احتمالا شما هم تاکنون نام داربست فلزی را شنیده اید. داربست های فلزی نوعی از سازه های با استحکام و مقاومت بالا می باشد که در مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. از این سازه ها در کاربردهایی همچون ساختمان سازی، نمایشگاه ها، غرفه ها، نماکاری ساختمان ها و غیره استفاده می شود. ما در این مقاله از سایت مهدفولاد قصد داریم به سوال داربست فلزی چیست پاسخ دهیم و کمی بیشتر درباره ی این سازه های ساختمانی بدانیم. شما می توانید پس از مطالعه این مقاله برای مشاهده قیمت لوله داربستی به صفحه مربوط به این محصولات در سایت ما مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به خرید یا کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

کاربرد داربست فلزی چیست؟

همانطور که گفته شد از داربست های فلزی (steel scaffolding) در مواردی همچون نماکاری و ساخت و ساز ساختمان ها و غرفه ها و نمایشگاه ها استفاده می شود. به همین دلیل محصولات لوله و بست داربست جز پرکاربردترین محصولات در صنعت ساختمان سازی و نیز تولید سازه های مربوطه به آن می باشد. اکنون که به سوال داربست فلزی چیست پاسخ دادیم، در ادامه این مقاله به بررسی دقیق کاربردهای داربست فلزی می پردازیم.

  1. داربست فلزی در نماکاری ساختمان ها

نماکاری ساختمان ها از جمله سنگ کاری و سیمان کاری، جوش کاری، برق کاری و کامپوزیت کاری ها در ارتفاعات سخت است و امکان دسترسی به راحتی وجود ندارد. برای رفع این مشکل از داربست های فلزی استفاده می شود.

  1. داربست فلزی در حفاظ های ساختمانی

کاربرد داربست فلزی چیست؟

در برخی موارد انجام عملیات های ساخت و ساز در ارتفاع سبب ایجاد خطرات جانی در خیابان و برای عابرین پیاده می شود. به همین دلیل برای ایجاد حاشیه امن برای عابرین خیایان از داربست ها استفاده می شود.

  1. داربست فلزی در غرفه و نمایشگاه ها

یکی از کاربردهای مهم داربست های فلزی، استفاده به عنوان اسکلت و بدنه غرفه ها و نمایشگاه ها می باشد. پس از نصب داربست، روی آن به وسیله ی یک پوشش پوشیده می شود و با این کار از ورود نور آفتاب و یا باران به داربست جلوگیری می شود.

ارتفاع داربست فلزی چقدر است؟

اکنون که دانستیک داربست فلزی چیست و در چه کاربردهایی مورد استفاده قرار می گیرد. بهتر است به سراغ بررسی حداکثر و حداقل ارتفاع در این داربست های فلزی برویم. داربست ها از اتصال لوله های داربست فلزی تشکیل می شوند. طول این لوله ها 6 متر می باشد و از طریق بست های مختلف می توان آن ها را به یکدیگر اتصال داد. با اتصال لوله های داربست به یکدیگر می توان داربست هایی با طول و ابعاد متفاوت نصب و تولید نمود.

سخن پایانی

ما در این مقاله به سوال داربست فلزی چیست پاسخ دادیم و به ارائه ی کاربردهای مختلف این داربست ها و ویژگی های آن ها پرداختیم. تاکنون دانستیم که داربست فلزی از اتصال لوله داربست فولادی و با کیفیت به وسیله ی بست های داربست تولید می شود. ما در مجموعه مهدفولاد به ارائه ی بهترین انواع لوله داربست در اندازه های گوناگون می پردازیم و شما می توانید لوله موردنظر خود را با بالاترین کیفیت تولیدی و مطابق با استانداردهای روز جهانی از مجموعه مهدفولاد خریداری کنید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره و دریافت راهنمایی و مشاوره جهت خرید این محصولات مطابق با کاربرد موردنظر خود با کارشناسان ما تماس بگیرید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز لوله داربست

مشاهده قیمت
سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت لوله اثر گذار است؟

عواملی مانند ضخامت، ابعاد، ورن و جنس از مهم‌ترین موارد اثر گذار بر قیمت لوله هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهد فولاد از به‌روزترین قیمت لوله اطلاع پیدا کنید.

چطور از کیفیت لوله‌ای که می‌خواهم بخرم، اطمینان پیدا کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت و خواندن مشخصات فنی و گواهی محصول یا مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره مهدفولاد از کیفیت لوله مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه می‌توان از وزن لوله مورد نیاز خود مطلع شد؟

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت مهدفولاد و استفاده از جدول محاسبه وزن، از حجم و وزن لوله مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.