چگونه داربست ببندیم؟

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

چگونه داربست ببندیم؟

رعایت نکات ایمنی در هنگام ساختمان‌سازی و نصب داربست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم به سوال چگونه داربست ببندیم پاسخ دهیم تا شما بتوانید راه‌اندازی و نصب دربست خود را به درستی انجام دهید. لازم است بدانید که یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای داربست‌بندی درست و ایمن، استفاده از لوله داربستی باکیفیت است که شما می‌توانید آن را با قیمت مناسب از طریق سایت مهدفولاد خریداری کنید.

آشنایی با سازه‌های داربستی و کاربردهای آن

داربست سازه‌ای فلزی است که برای دسترسی کارگران و مهندسان به نقاط مرتفع ساختمان در هنگام ساخت‌وساز مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سازه‌های به طور معمول برای ارتفاع‌های بالاتر از 2 متر تا برج‌های چندین طبقه کاربرد دارند. این موضوع سبب می‌شود تا نحوه داربست‌بندی و ایمنی آن بسیار مهم باشد. به همین دلیل ما در ادامه به ارائه اطلاعاتی درباره شیوه صحیح داربست‌بندی برای شما عزیزان می‌پردازیم و به سوال چگونه داربست ببندیم پاسخ می‌دهیم!

شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با داربست‌ها به مقاله "لوله داربست چیست؟" در سایت ما مراجعه کنید.

چگونه داربست ببندیم؟ (آموزش چگونگی بستن داربست)

داربست‌ها چارچوب‌هایی ساخته شده از لوله داربستی و اتصالات آن هستند که سبب راحتی و ایمنی کارگران در ساختمان‌سازی می‌شوند. داربست‌بندی باید با بالاترین میزان ایمنی انجام شود تا بتواند علاوه بر تحمل وزن مصالح و کارگران، مانع از آسیب جانی و مالی شود.

داربست‌ها بنا به کاربرد موردنظر در انواع مختلفی ساخته می‌شوند و نحوه داربست‌بندی انواع مختلف آن با یکدیگر متفاوت است. به همین دلیل ما در ادامه این مقاله شیوه داربست‌بندی انواع مختلف داربست را برای شما ارائه می‌دهیم.

  • آموزش بستن داربست منفرد

داربست‌های تکی یا منفرد به طور معمول برای سنگ‌تراشی‌های آجری نصب می‌شوند. این داربست‌ها با کمک یک تکیه‌گاه عمودی به موازات دیوار ساختمان اجرا می‌شوند. در این مدل لوله‌ها دارای فاصله حدود 1.20 متری از دیوار هستند.

آموزش چگونگی بستن داربست

  • آموزش بستن داربست دوتایی

در این مدل داربست که به طور معمول برای سنگ‌تراشی‌های ساختمانی استفاده می‌شود، دو ردیف داربست با فاصله عمودی از یکدیگر نصب می‌شوند و سبب استحکام بیشتر سازه می‌شوند. ردیف اول این داربست به فاصله 20 تا 30 سانتی‌متری از دیوار و ردیف دوم به فاصله 1.2 تا 1.5 متری از دیوار نصب می‌شوند.

  • آموزش بستن داربست معلق

داربست‌های معلق به طور معمول برای کارهایی همچون رنگ‌آمیزی ساختمان و در مواردی پاک‌کردن شیشه برج‌های بلند مورد استفاده قرار می‌گیرند. این داربست‌ها به وسیله سیم و زنجیرهایی قوی و محکم از سقف یا دیوار آویزان می‌شوند و در برخی موارد با داشتن یک اهرم می‌توانند بالا و پایین بروند.

  • آموزش بستن داربست پایه‌دار

این نوع داربست‌های برای انجام کارهایی با ارتفاع کمتر از 5 متر کاربرد دارند. این داربست‌ها با داشتن پایه‌هایی چرخ‌دار امکان جابه‌جایی در محیط را دارند.

سخن پایانی

ما در این مقاله به ارائه اطلاعاتی درباره نحوه داربست‌بندی در انواع مختلف پرداختیم و به سوال چگونه داربست ببندیم پاسخ دادیم. باید بدانید که یکی از اصلی‌ترین الزامات بستن یک داربست مناسب و ایمن، استفاده از لوله داربستی باکیفیت است. شما می‌توانید برای خرید انواع لوله داربست باکیفیت و با قیمت مناسب از طریق مجموعه مهدفولاد اقدام کنید و در صورت نیاز به خرید یا کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز لوله داربست

مشاهده قیمت

سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت لوله اثر گذار است؟

عواملی مانند ضخامت، ابعاد، ورن و جنس از مهم‌ترین موارد اثر گذار بر قیمت لوله هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهد فولاد از به‌روزترین قیمت لوله اطلاع پیدا کنید.

چطور از کیفیت لوله‌ای که می‌خواهم بخرم، اطمینان پیدا کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت و خواندن مشخصات فنی و گواهی محصول یا مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره مهدفولاد از کیفیت لوله مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه می‌توان از وزن لوله مورد نیاز خود مطلع شد؟

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت مهدفولاد و استفاده از جدول محاسبه وزن، از حجم و وزن لوله مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.