لوله داربست چند کیلو است؟

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

لوله داربست چند کیلو است؟

اگر شما هم با لوله‌های داربستی و کاربردهای مختلف آن آشنا باشید، احتمالا تاکنون با این سوال روبرو شده‌اید که لوله داربست چند کیلو است؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به این سوال پاسخ داده و وزن دقیق لوله‌های داربستی را به شما ارائه کنیم. اما بهتر است پیش از آن کمی بیشتر با این لوله‌های پرکاربرد ساختمانی آشنا شوید.

شما می‌توانید برای مشاهده قیمت لوله داربستی به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید و نیز در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید محصول، با کارشناسان ما در مهدفولاد تماس بگیرید.

آشنایی با لوله‌های داربستی

بدون شک شما هم تاکنون در هنگام مشاهده ساخت‌وسازها در خیابان‌ها با سازه‌هایی فلزی روبرو شده‌اید که کارگران در ارتفاع بالا مشغول به کار بر روی آن‌ها هستند. این سازه‌ها که داربست نامیده می‌شوند به کارگران ساختمانی برای دسترسی به نقاط مرتفع ساختمان کمک می‌کنند.

داربست‌ها از لوله‌های داربستی فولادی که به دلیل سایز به نام لوله 5 نیز در بازار شناخته می‌شوند شناخته شده‌اند. این لوله‌ها دارای سایز و ابعاد متفاوتی هستند که هر یک می‌توانند در ساخت یک نوع داربست بسیار مهم و کاربردی باشند.

ما در مجموعه‌ی مهدفولاد در مقاله‌ای تحت عنوان "لوله داربستی چیست؟" به ارائه اطلاعات کاملی درباره این لوله‌های پرکاربرد پرداخته‌ایم و شما می‌توانید با مراجعه به این مقاله به طور کامل با لوله‌های داربست و ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها آشنا شوید.

 

هر لوله داربست چند کیلوگرم است؟

 

لوله داربست چند کیلو است؟

جواب این سوال به مشخصات مختلف لوله داربست وابسته است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به طول و ضخامت لوله داربستی اشاره کرد. این لوله‌ها در اندازه‌های 3 و 6 متری در بازار ایران موجود هستند. پرمصرف‌ترین لوله داربست مورد استفاده در ساختمان‌سازی، لوله‌ای 6 متری با ضخامت 2.5 میلی‌متر و قطر خارجی 48 میلی‌متر است.

اگر لوله 6 متری شما دارای ضخامت 2.5 میلی‌متر باشد، وزن آن در حدود 17.5 کیلوگرم و در صورتی که ضخامت آن 2 میلی متر باشد، وزنی معادل 14.5 کیلوگرم خواهد داشت.

جدول بررسی وزن لوله‌های داربستی در ضخامت‌های مختلف به شرح زیر است:

-

قطر داخلی لوله ضخامت لوله وزن لوله

1

48.3 میلی‌متر 1.9 میلی‌متر 12.5 کیلوگرم

2

48.3 میلی‌متر 2 میلی‌متر 14 کیلوگرم
3 48.3 میلی‌متر 2.3 میلی‌متر

16.2 کیلوگرم

4 48.3 میلی‌متر 2.5 میلی‌متر

17.2 کیلوگرم

5 48.3 میلی‌متر 3 میلی‌متر

21 کیلوگرم

 

قیمت لوله داربستی با توجه به وزن آن

لوله داربست در وزن‌های متعددی در بازار ایران به فروش می‌رسد. به همین دلیل قیمت لوله داربست با توجه به وزن آن می‌تواند متفاوت باشد. تمامی قیمت‌های لوله داربستی در ابعاد و اندازه‌های مختلف در سایت مهدفولاد قابل مشاهده است و این شرکت محصولات لوله‌های فولادی را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت در بازار ایران عرضه می‌کند.

سخن پایانی

ما در این مقاله به ارائه اطلاعاتی پیرامون لوله‌های داربست و کاربردها و ویژگی‌های آن‌ها پرداختیم و به سوال لوله داربست چند کیلو است؟ پاسخ دادیم. دانستیم که وزن این لوله ها بر حسب ابعاد و مشخصات آن می‌تواند متفاوت باشد و از ورق‌های 12 کیلوگرمی تا 21 کیلوگرمی را شامل شود.

اکنون که با این لوله‌ها و وزن و ابعاد آن‌ها به طور کامل آشنا شدید، وقت آن است تا برای مشاهده قیمت و خرید لوله داربستی به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید و از جدیدترین قیمت‌های لوله های داربستی بر حسب وزن آن‌ها مطلع شوید. همچنین می توانید برای خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در شرکت مهدفولاد تماس بگیرید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز لوله داربست

مشاهده قیمت

سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت لوله اثر گذار است؟

عواملی مانند ضخامت، ابعاد، ورن و جنس از مهم‌ترین موارد اثر گذار بر قیمت لوله هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهد فولاد از به‌روزترین قیمت لوله اطلاع پیدا کنید.

چطور از کیفیت لوله‌ای که می‌خواهم بخرم، اطمینان پیدا کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت و خواندن مشخصات فنی و گواهی محصول یا مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره مهدفولاد از کیفیت لوله مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه می‌توان از وزن لوله مورد نیاز خود مطلع شد؟

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت مهدفولاد و استفاده از جدول محاسبه وزن، از حجم و وزن لوله مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.