داربست متحرک چیست؟

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

داربست متحرک

داربست متحرک یکی از انواع داربست‌های ساختمانی است که برای ساخت یا تخریب نمای ساختمان، تعمیرات و ایجاد تغییر در ساختمان‌های مرتفع مورد استفاده قرار می‌گیرد. این داربست‌ها که با نام داربست آسانسوری نیز شناخته می‌شوند دارای مزایای بیشماری هستند و به همین دلیل در پروژه‌های ساخت‌و‌ساز متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با داربست متحرک، ویژگی‌ها و کاربرد آن آشنا کنیم. ساخت سازه داربستی باکیفیت نیازمند استفاده از لوله داربستی باکیفیت است. به همین دلیل شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله برای خرید لوله داربستی از طریق شرکت مهدفولاد اقدام کنید.

آشنایی با داربست متحرک یا آسانسوری

احتمالا شما هم تاکنون در کوچه و خیابان سازه‌های داربستی را در ساختمان‌های در حال ساخت یا تعمیر مشاهده کرده‌اید. این داربست‌ها به طور معمول ثابت هستند و برای ساختمان‌های چند طبقه مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما فرض کنید که برای ساخت نمای ساختمانی 30 طبقه نیاز به داربست دارید. با توجه به نیاز به استحکام بالاتر داربست در ارتفاعات بالاتر، شما برای داربست‌بندی یک ساختمان 30 طبقه به 1600 مترمربع داربست و بیست روز زمان برای ساخت سازه داربستی نیاز دارید!!!

اینجا داربست متحرک به کمک شما می‌آید. داربست‌های متحرک که با نام داربست آسانسوری نیز شناخته می‌شوند، جایگزین بسیار مناسبی برای داربست‌های فلزی معمولی در ساختمان‌ها و برج‌های مرتفع هستند.

مزایای استفاده از داربست متحرک چیست؟

داربست متحرک یکی از پرکاربردترین انواع داربست به ویژه در ساختمان‌های بلند است. دلیل این موضوع مزایای بیشمار این داربست‌ها است که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. هزینه مقرون‌به‌صرفه‌تر نسبت به داربست‌های معمولی در برج‌های مرتفع
  2. امکان نصب داربست در تمامی شرایط آب و هوایی
  3. هزینه پایین سرویس دوره‌ای و تعمیرات
  4. افزایش سرعت پیشرفت کار
  5. امکان حمل‌و‌نقل راحت‌تر
  6. نصب و راه‌اندازی ساده‌تر
  7. طول عمر بالا

مزایای استفاده از داربست متحرک چیست؟

بررسی ایمنی داربست‌های متحرک

داربست متحرک (movable scaffolding) دارای ایمنی بالاتری نسبت به داربست‌های معمولی است. این داربست‌ها به افزایش ایمنی کارگران و حفظ سلامت آن‌ها کمک می‌کنند و به همین دلیل باعث افزایش اطمینان خاطر کارگران و افزایش سرعت پیشرفت کار می‌شوند.

سیستم گریز از مرکز (پاراشوت) یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این داربست‌ها است که سبب می‌شود تا در زمان سقوط داربست، دستگاه قفل شده و از سقوط داربست و کارگران جلوگیری شود. علاوه بر این داربست‌های آسانسوری یک کابل امنیتی دارند که در زمانی که هیچ یک از سیستم‌های ایمنی داربست کار نکند، وارد عمل شده و سبب قفل کامل دستگاه می‌شود.

اگر قصد دارید تا از داربست متحرک برای ساختمان‌سازی و نماکاری ساختمان استفاده کنید، باید پیش از هر چیزی به نکات ایمنی زیر توجه کنید.

  • در شروع کار از سالم بودن تمامی اجزا داربست اطمینان حاصل کنید.
  • زمینی که داربست بر روی آن قرار داده می‌شود باید دارای استحکام کافی باشد.
  • به طور معمول حداکثر میزان تحمل وزن داربست 750 کیلوگرم است.
  • نباید از هیچ ماده شیمیایی بر روی داربست استفاده کنید.
  • پیش از حرکت داربست آسانسوری، از نبودن سیم های برق در محیط اطمینان حاصل کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله از سایت مهدفولاد به ارائه اطلاعاتی درباره داربست متحرک یا آسانسوری و ویژگی‌ها و کاربردهای مختلف آن پرداختیم و شما را با نکات ایمنی برای استفاده از این داربست آشنا کردیم. کیفیت لوله داربستی یکی از موارد مهمی است که در هنگام ساخت سازه داربست متحرک باید به آن توجه کرد. به همین دلیل ما در مجموعه مهدفولاد به ارائه بهترین کیفیت و قیمت لوله داربستی برای شما عزیزان می‌پردازیم و شما می‌توانید برای خرید انواع لوله داربستی در ابعاد مختلف از طریق شرکت مهدفولاد اقدام کنید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز لوله داربست

مشاهده قیمت

سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت لوله اثر گذار است؟

عواملی مانند ضخامت، ابعاد، ورن و جنس از مهم‌ترین موارد اثر گذار بر قیمت لوله هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهد فولاد از به‌روزترین قیمت لوله اطلاع پیدا کنید.

چطور از کیفیت لوله‌ای که می‌خواهم بخرم، اطمینان پیدا کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت و خواندن مشخصات فنی و گواهی محصول یا مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره مهدفولاد از کیفیت لوله مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه می‌توان از وزن لوله مورد نیاز خود مطلع شد؟

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت مهدفولاد و استفاده از جدول محاسبه وزن، از حجم و وزن لوله مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.