تفاوت لوله گالوانیزه و لوله داربستی

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

تفاوت لوله گالوانیزه و لوله داربستی

تفاوت لوله گالوانیزه و لوله داربستی یکی از مسائلی است که در هنگام خرید و بررسی کاربرد لوله‌های مختلف باید به آن توجه کرد؛ زیرا این دو لوله در برخی ویژگی‌ها با یکدیگر تفاوت دارند و نمی‌توان از آن‌ها به جای یکدیگر استفاده کرد. ما در این مقاله قصد داریم تا به تفاوت لوله گالوانیزه و لوله داربستی برای شما عزیزان بپردازیم.

شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله با تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو لوله به طور کامل آشنا شوید و پس از آن برای مشاهده قیمت لوله داربستی و گالوانیزه به صفحه مربوط به این محصولات در سایت ما مراجعه کنید و به خرید این لوله‌ها از شرکت مهدفولاد بپردازید. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید!

آشنایی با لوله گالوانیزه

پیش از آن که به سراغ بررسی تفاوت لوله گالوانیزه و لوله داربستی برویم، بهتر است کمی با لوله گالوانیزه و ویژگی‌های آن آشنا شویم. لوله‌های گالوانیزه یکی از انواع لوله فولادی هستند که به وسیله‌ی لایه‌ای از فلز روی پوشیده شده‌اند. این پوشانندگی به وسیله‌ی فرآیند گالوانیزاسیون صورت می‌گیرد.

لایه روی لوله گالوانیزه سبب می‌شود تا طول عمر این لوله‌ها افزایش یافته و سبب افزایش مقاومت آن‌ها در برابر خوردگی می‌شود. از این لوله‌ها در کاربردهایی همچون انتقال آب، فنس‌کشی، آبیاری کشاوری، لوله‌کشی فاضلاب و غیره استفاده می‌شود.

آشنایی با لوله داربستی

این لوله‌ها نیز همانند لوله‌های گالوانیزه از جنس فلز هستند که در اندازه‌های مختلفی در بازار ایران موجود هستند. این لوله‌ها در ساخت داربست‌های ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند تا کارگران ساختمانی بتوانند به نقاط مختلف و غیر قابل دسترس ساختمان دسترسی پیدا کنند. این لوله‌ها دارای قطر خارجی 48.3 میلی‌متر و ضخامت 3.2 میلی‌متر هستند.

شما می‌توانید برای مطالعه بیشتر درباره لوله‌های داربستی به مقاله "لوله داربست چیست؟" در سایت ما مراجعه کنید.

بررسی تفاوت لوله گالوانیزه و لوله داربستی

بررسی تفاوت لوله گالوانیزه و لوله داربستی

اکنون که با لوله گالوانیزه و نیز لوله داربستی آشنا شدید، بهتر است به سراغ بررسی تفاوت لوله گالوانیزه و لوله داربستی برویم. این لوله‌ها دارای دو تفاوت مهم هستند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

  • تفاوت در کاربرد لوله گالوانیزه و لوله داربستی

کاربرد لوله گالوانیزه و داربست سبب ایجاد اولین و مهم‌ترین تفاوت در این لوله‌ها شده است. لوله‌های گالوانیزه در انتقال سیالات و گازها در صنایع مختلف و شهرها کاربرد دارند؛ در حالی که کاربرد لوله داربستی تنها به ساختمان‌سازی محدود می‌شود و از آن‌ها تنها برای دسترسی به نقاط غیر قابل دسترس ساختمان و نما‌سازی آن استفاده می‌شود.

  • تفاوت لوله گالوانیزه و لوله داربستی در پوشش گالوانیزه لوله

لوله‌های گالوانیزه دارای پوششی از جنس فلز روی هستند. این موضوع به دلیل کاربرد این لوله‌ها در انتقال مواد و نیاز به مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و خوردگی و طول عمر بالا است. در حالی که لوله‌های داربستی با توجه به کاربرد از این ویژگی برخوردار نیستند و فرآیند گالوانیزاسیون بر روی آن‌ها انجام نمی‌شود.

  • تفاوت لوله گالوانیزه و لوله داربستی در وزن

لوله‌های داربستی با توجه به نیاز به جابه‌جایی و نیز قرارگیری در ارتفاعات دارای وزن کم و مناسبی هستند. این در حالی است که لوله‌های گالوانیزه با توجه به موارد استفاده و نیاز به استحکام و مقاومت در برابر زنگ‌زدگی دارای ضخامت بیشتر و در نتیجه وزن بالاتری هستند. همچنین لایه روی این لوله‌ها نیز در افزایش وزن آن‌ها تاثیرگذار است.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله خواندید، لوله‌های گالوانیزه و داربستی دارای تفاوت‌هایی با یکدیگر هستند. ما در اینجا به بررسی تفاوت لوله گالوانیزه و لوله داربستی پرداختیم و دانستیم که این لوله‌ها از نظر کاربرد و نوع پوشش با یکدیگر متفاوت هستند. شما می‌توانید بر حسب کاربرد موردنظر خود به خرید لوله داربستی یا لوله گالوانیزه از سایت مهدفولاد بپردازید. همچنین قیمت به روز این لوله‌ها در سایت ما قابل مشاهده است. شما می‌توانید برای خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز لوله داربست

مشاهده قیمت

سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت لوله اثر گذار است؟

عواملی مانند ضخامت، ابعاد، ورن و جنس از مهم‌ترین موارد اثر گذار بر قیمت لوله هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهد فولاد از به‌روزترین قیمت لوله اطلاع پیدا کنید.

چطور از کیفیت لوله‌ای که می‌خواهم بخرم، اطمینان پیدا کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت و خواندن مشخصات فنی و گواهی محصول یا مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره مهدفولاد از کیفیت لوله مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه می‌توان از وزن لوله مورد نیاز خود مطلع شد؟

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت مهدفولاد و استفاده از جدول محاسبه وزن، از حجم و وزن لوله مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.