قیمت هر شاخه لوله داربست چه‌قدر است؟

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه

قیمت هر شاخه لوله داربست

همۀ ما می‌دانیم که پروسۀ ساخت و ساز اغلب شامل عملیات‌های گوناگونی مانند کار در ارتفاعات بالاتر از سطح زمین است. در چنین شرایطی لازم است از لوله‌های داربستی استفاده شود. در نوشتۀ امروز از وب سایت مهد فولاد قصد داریم شما را از قیمت هر شاخه لوله داربست مطلع ساخته و با این دسته از لوله‌ها و کاربردهای گوناگون آن آشنا سازیم. داربست اغلب برای ایجاد یک سکوی کار پایدار برای کارگرانی که در سطحی بالاتر از زمین کار می‌کنند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم نوشتۀ امروز ما را از دست ندهید. شما همچنین می‌توانید برای اطلاع از قیمت لوله داربستی مورد نظر خود از طریق منوی سایت ما وارد قسمت لوله‌ها شده و لوله داربستی را انتخاب نمایید.

لوله داربست چیست؟

این دسته از آهن آلات لوله‌هایی فلزی هستند که برای ساخت داربست استفاده می‌شوند. این تجهیزات مانند یک سیستم پشتیبانی در خارج از ساختمان‌ها و سازه‌های در حال ساخت عمل می‌کنند، و به کارگران این امکان را می‌دهند تا با بالا رفتن از این سازه‌های موقت و ایستادن روی سکوها، به سطوح بالایی ساختمان دسترسی داشته باشند.

در ادامۀ مطلب قیمت هر شاخه لوله داربست باید بگوییم که این دسته از لوله‌ها دارای ابعاد متفاوتی هستند؛ بنابراین، ساختار داربست می‌تواند متناسب با یک فرایند خاص سفارشی شود. آن‌ها با استفاده از کوپلرها کنار هم قرار می‌گیرند، که بسته به کاربرد مورد نظر می‌توانند از نظر اندازه و عملکرد نیز متفاوت باشند.

لوله داربست از چه چیزی ساخته شده است؟

قبل از کشف و گسترش استفاده از فلز، داربست معمولاً از چوب و طناب ساخته می‌شد. علی‌رغم ماهیت شکستنی این مواد، ساختار داربست بود که تجهیزات را با وجود وزن کارگران متعددی که از آن بالا رفته و از میان آن عبور می‌کردند، ایستاده نگه داشت.

تا به امروز، برخی از کشورها هنوز از بامبو به‌عنوان ماده‌ای برای داربست استفاده می‌کنند؛ اگرچه در اکثر کشورهای مدرن لوله‌های فولادی به کار گرفته می‌شود.

اگر قصد دارید از قیمت هر شاخه لوله داربست مورد نظر خود اطلاع یابید، با کارشناسان سایت ما در ارتباط باشید.

لوله‌های فولادی معمولاً گالوانیزه هستند؛ به این معنی که فولاد با روی، آهن یا آلیاژی مشابه پوشش داده می‌شود تا از آن در برابر عناصر گوناگون محافظت کند. این لوله‌ها همچنین بسیار متنوع هستند، داربست لوله تنها یکی از راه‌هایی است که می‌توان از آن‌ها برای زیرساخت استفاده کرد. علاوه‌براین، لوله‌های فولادی به‌طور شگفت‌انگیزی مقرون به صرفه هستند، و این همیشه یک مزیت بزرگ است.

با انواع لوله داربست آشنا شوید!

به‌طورکلی، سه نوع لوله داربستی وجود دارد:

  • استاندارد
  • تخته‌ای
  • ترانسوم

استانداردهای لوله‌های داربست عمودی هستند، که به عنوان تکیه‌گاه برای کل سازه عمل می‌کنند. لجر یا تخته‌ای به‌صورت افقی بوده و معمولاً بین استانداردها، برای ارائۀ پشتیبانی جانبی اجرا می‌شوند.

ترانسوم‌ها لوله‌های نگهدارندۀ کوچک‌تری هستند که عمود بر ledger قرار دارند و برای ایجاد ثبات در سازه و نیز ایجاد سطحی که بتوان روی آن سکوها قرار داد، استفاده می‌شود. پیش از مطلع شدن از قیمت هر شاخه لوله داربست ، لازم است بدانید همۀ این انواع مختلف لوله‌های داربست، توسط کوپلرهایی به هم متصل می‌شوند، که از خم شدن یا حرکت اضافی در هنگام تکمیل سازه جلوگیری می‌کنند. لوله‌ها و کوپلرها مدولار هستند، بنابراین می‌توان اشکال، ارتفاع، طول و عرض متفاوتی از سازه‌ها ساخت.

جنس لوله داربست چیست؟

معمولاً برای ساخت لوله داربست از فولاد و آلومینیوم استفاده می‌شود. لوله‌های فولادی غالباً سنگین‌تر و قوی‌تر هستند. از آن‌جایی که لوله‌های آلومینیومی بسیار سبک‌ترند، نمی‌توانند به اندازۀ لوله‌های فولادی وزن اجسام و افراد را تحمل کنند.

گاهی اوقات از لوله‌های کامپوزیت استفاده می‌شود. این لوله‌ها نسبتاً گران هستند و تقریباً به اندازۀ لوله‌های فولادی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. لوله‌های داربست را می‌توان به‌راحتی با معیار طول برش داد، و معمولاً در طول خاصی نیز فروخته می‌شود (حدود 20 فوت (6.3 متر)). عرض را اصولاً در یک اندازۀ استاندارد تولید می‌کنند و ضخامت دیوارها می‌توانند تعیین کنند که سازۀ تمام‌شده قادر به تحمل چه وزنی است.

اگر قصد دارید از قیمت هر شاخه لوله داربست مورد نظر خود اطلاع یابید، تا پایان این صفحه همراه ما باشید.

قیمت هر شاخه لوله داربست

در اکثر موارد لوله‌های فولادی گالوانیزه می‌شوند. این بدان معنی است که آن‌ها را با روی می‌پوشانند تا به جلوگیری از زنگ‌زدگی و خوردگی به دلیل قرار گرفتن در معرض عناصر خارجی کمک کند. لوله‌های آلومینیومی معمولاً نیازی به گالوانیزه ندارند؛ زیرا آلومینیوم نسبتاً در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی مقاوم است.

اگر فولاد گالوانیزه نباشد، معمولاً برای محافظت در برابر آسیب‌های جوّی، رنگ‌آمیزی شده یا به روش‌های دیگر شیمیایی می‌شود. فولاد در هنگام ضربه خوردن تمایل به خم شدن دارد، اما به‌راحتی می‌توان آن را به شکل اصلی خود بازگرداند. این در حالی است که آلومینیوم شکننده‌تر بوده و احتمال این‌که پس از ضربه به شکل خود بازگردد کمتر است؛ و این موضوع می‌تواند تأثیر زیادی بر قیمت هر شاخه لوله داربست بگذارد.

چیزی که بسیاری از مردم نمی‌دانند، این است که انواع گوناگون داربست کاربردهای متفاوتی برای ساخت و ساز دارد. همچنین، بسته به نوع آن، داربست با استفاده از فرایندهای گوناگونی ساخته می‌شود.

چرا استفاده از لوله داربست مهم است؟

در این قسمت از نوشتۀ قیمت هر شاخه لوله داربست قصد داریم به اهمیت استفاده از این آهن آلات بپردازیم. داربست برای اطمینان از ایمنی کارگران و تعمیرکاران بسیار مهم است. به همین دلیل شما نمی‌توانید هیچ سازه‌ای را بدون نصب داربست بسازید.

در حالی که سوابقی از تصادفات روی داربست‌ها وجود داشته است، این موارد اندک بوده و معمولاً توسط خود داربست ایجاد نمی‌شوند. علاوه‌براین، مزایای استفاده از داربست بسیار بیشتر از معایب آن است و راه‌های زیادی وجود دارد که شما مطمئن شوید هیچ حادثه‌ای روی داربست‌ها اتفاق نمی‌افتد.

برخی از این اقدامات احتیاطی عبارتند از: اطمینان حاصل شود کارگران در هنگام کار روی داربست‌ها در بهترین شرایط قرار دارند؛ اطمینان حاصل شود که آن‌ها در دندۀ مناسب قرار دارند (مانند استفاده از کلاه‌های سخت و کلاه ایمنی)؛ و اطمینان از اینکه مواد داربست از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

انواع لوله داربست فولادی و کاربرد آن‌ها

داربست لوله‌‌های فولادی ده‌‌ها سال است که مورد استفاده قرار‌ می‌گیرد. برای این‌که چنین ساختاری بتواند وزن کارگران و مصالح را به‌طور ایمن تحمل کند، فولاد مادۀ ضروری است؛ زیرا دوامی بی‌نظیر و مقاومتی عالی در برابر آتش ارائه‌ می‌دهد.

داربست لوله فولادی با فولاد گالوانیزه گرم ساخته شده است. هنگامی که به شکل لوله درآمد، به‌طور مشترک توسط اتصالات فولادی تنظیم‌ می‌شود. برچیدن و نصب آن آسان بوده و همین موضوع آن را برای انواع پروژه‌‌های ساختمانی بسیار محبوب‌ می‌کند.

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت هر شاخه لوله داربست وارد منوی سایت ما شده و از قسمت لوله‌ها ،لوله داربستی را انتخاب کنید.

داربست پایه‌دار

همان‌طور که از نام آن پیداست، داربست پایه‌دار روی نردبان‌‌های متحرک یا سه‌پایه پشتیبانی‌ شده و با اتصال لوله‌‌های فولادی افقی به جفت پایه‌‌های شیب‌دار ساخته‌ می‌شود.

داربست‌‌های پایه معمولاً توسط آجرکاران، نقاشان و گچ‌بران برای انجام کارهای تکمیلی و تناسب عمومی استفاده‌ می‌شود. با این حال، فقط تا ارتفاع 5 متر کاربرد دارد. باید در یک زمین ثابت نصب گردد تا اطمینان حاصل شود که‌ می‌تواند بارها را با خیال راحت حمل و بین هر پایه توزیع کند.

داربست تک

داربست تکی که به آن داربست لایه آجری نیز‌ می‌گویند، معمولاً در آجرکاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این داربست به‌عنوان یکی از اساسی‌ترین انواع داربست مورد استفاده در ساخت و ساز در نظر گرفته‌ می‌شود و از یک چارچوب واحد از استانداردها، لجرها و پاتلوگ تشکیل شده است، که در حدود 1.2 متر به دیوار متصل‌ می‌شود.

استانداردها، به شکل ردیفی از لوله‌‌های عمودی، به موازات دیوار درحال‌ساخت به‌طور محکم در زمین ثابت‌ می‌شوند. آن‌ها در حدود 2 تا 2.5 متر قرار‌ می‌گیرند. لجرها، ردیفی از لوله‌‌های افقی، با استانداردهایی در حدود 1.2 تا 1.5 متر از دیوار به هم متصل شده‌اند. درنهایت، پاتلوگ‌ها از یک شکاف در دیوار استخراج‌ شده و به یک انتهای لجر ثابت‌ می‌شوند. آن‌ها در حدود 1.2 متر تا 1.5 متر قرار‌ می‌گیرند.

داربست دوتایی

در ادامۀ مطلب قیمت هر شاخه لوله داربست ، نوبت به این دسته از داربست‌ها می‌رسد. داربست دوتایی که به آن داربست بنایی نیز گفته‌ می‌شود، برای کارهای سنگ‌تراشی استفاده‌ می‌شود. ایجاد سوراخ در دیوارهای سنگی برای حمایت از پاتلوگ‌‌ها چالش‌برانگیز است. بنابراین، داربست دوبل دارای دو ردیف استاندارد بوده که به‌طور مستقل در زمین نصب‌ می‌شوند.

این نوع داربست از دوام بیشتری برخوردار است و در مقایسه با داربست منفرد، پشتیبانی بهتری دارد.

قیمت هر شاخه لوله داربست

ردیف اول استانداردها در نزدیکی دیوار در فاصله 20 تا 30 سانتی‌متر قرار‌ می‌گیرد. از طرف دیگر، ردیف دوم استانداردها کمی دورتر از دیوارها در حدود 1.5 متر ثابت شده است. با کمک هر دو فریم، putlog‌ ها در جای خود قرار‌ می‌گیرند. برای دوام بیشتر داربست دوتایی، ترانسوم‌‌ها، مقاطع پشتیبان افقی، روی لجرها قرار‌ می‌گیرند.

داربست معلق

اکثر مردم این نوع از تجهیزارت را در نظر نمی‌گیرند؛ زیرا از روی زمین ساخته نشده است. اما شمایی که خوانندۀ نوشتۀ قیمت هر شاخه لوله داربست هستید، لازم است این موضوع را بدانید که از داربست‌‌های معلق برای بالا بردن کارگران و مصالح استفاده‌ می‌شود.

داربست معلق یک سکوی کاری است که با استفاده از سیستم کابلی از دیوارها آویزان‌ می‌شود. ارتفاع آن را‌ می‌توان بسته به کار ساخت و ساز مورد نیاز کاهش یا افزایش داد. معمولاً برای کارهای تعمیر و نگهداری مانند نقاشی، تعمیر و نگهداری ساختمان و سایر پیشرفت‌‌های جزئی ساختمانی استفاده‌ می‌شود.

داربست کنسولی

برای داربست‌‌های کنسولی، استانداردها توسط گروهی از سوزن‌‌ها پشتیبانی‌ می‌شوند. این سوزن‌‌ها از سوراخ‌‌های دیوار خارج‌ می‌شوند. نوع دیگری از داربست‌‌های کنسولی وجود دارد که در آن به جای دیوار، سوزن‌‌ها در داخل طبقات از طریق داربست قاب دوتایی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

قیمت هر شاخه لوله داربست

در نوشتۀ امروز از وب سایت مهد فولاد به آشنایی با لوله داربست فولادی پرداختیم و شما را با کاربردها و ویژگی‌های گوناگون آن آشنا ساختیم. شما می‌توانید با مطالعۀ مطلب امروز ما پاسخ تمامی پرسش‌های خود را در این زمینه بیابید. از آن‌جایی که قیمت هر شاخه لوله داربست به عوامل گوناگونی مانند نوسانات ارز خارجی و میزان عرضه و تقاضای بازار داخلی بستگی دارد، نمی‌توان قیمت ثابتی برای آن در نظر گرفت. بنابراین، اگر قصد دارید از قیمت لوله داربستی مورد نظر خود اطلاع یابید، تنها کافی است با کارشناسان سایت ما در ارتباط بوده و از طریق منوی بالا وارد دستۀ لوله داربستی شوید.

قیمت روز لوله داربست

مشاهده قیمت
سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت لوله اثر گذار است؟

عواملی مانند ضخامت، ابعاد، ورن و جنس از مهم‌ترین موارد اثر گذار بر قیمت لوله هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهد فولاد از به‌روزترین قیمت لوله اطلاع پیدا کنید.

چطور از کیفیت لوله‌ای که می‌خواهم بخرم، اطمینان پیدا کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت و خواندن مشخصات فنی و گواهی محصول یا مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره مهدفولاد از کیفیت لوله مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه می‌توان از وزن لوله مورد نیاز خود مطلع شد؟

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت مهدفولاد و استفاده از جدول محاسبه وزن، از حجم و وزن لوله مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.