معرفی انواع لوله داربستی

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

انواع لوله داربستی

داربست (scaffolding) به سازه‌هایی گفته می‌شود که در ساختمان‌ سازی برای دسترسی به نقاط مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این داربست‌ها از لوله‌هایی تحت عنوان لوله داربست ساخته می‌شوند. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی انواع لوله داربستی بپردازیم و شما را با ویژگی‌های مختلف انواع لوله داربستی آشنا کنیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. شما می‌توانید برای مشاهده قیمت لوله داربست به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی جهت خرید این محصول با کارشناسان ما در مهدفولاد در تماس باشید.

انواع لوله داربستی و داربست‌های مختلف

سازه‌های داربستی در انواع مختلفی بر اساس نیاز و کاربرد موردنظر راه‌اندازی می‌شوند که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

  • داربست مثلثی

این داربست به شکل فریم‌های سازه‌ای مثلثی ساخته می‌شود. باز و بسته کردن این داربست‌ها به نسبت سایر انواع آن آسان‌تر است.

  • داربست پایه‌دار

اگر می‌خواهید داربست خود را به سرعت راه‌اندازی کنید و زمان زیادی را به این کار اختصاص ندهید، داربست پایه‌دار می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. اما باید به این نکته توجه کنید که این داربست برای ارتفاع‌های زیاد قابل استفاده نیست؛ زیرا تنها امکان نصب سه ردیف داربست به این شیوه وجود دارد.

  • داربست چکشی ستاره‌ای

این داربست نیز مانند داربست‌های مثلثی به راحتی باز و بسته می‌شود. طول پایه‌ها در این داربست می‌تواند بین 0.5 تا 3 متر باشد. این داربست دارای مهارهای افقی و پایه‌های قائم است.

  • داربست معلق

انواع لوله داربستی و داربست‌های مختلف

اگر نمی‌توانید داربست خود را روی زمین راه‌اندازی کنید، داربست معلق گزینه‌ی مناسبی برای شما است. این کار با نصب داربست بر روی دیوار نما انجام می‌شود. نام دیگر این داربست، سکوی پیش آمده است.

  • داربست چکشی کاسه‌ای

این داربست مشابه داربست چکشی ستاره‌ای است و طول پایه‌های آن می‌تواند در اندازه‌های 0.6، 1.2، 1.8 و 2.4 باشد. این داربست دارای ویژگی تنظیم ارتفاع و تراز است.

روش تولید انواع لوله داربستی

تولید انواع لوله داربستی مشابه سایر لوله‌های فولادی است و تنها تفاوت بسیار کمی در مراحل پایانی و تست آن وجود دارد. برای تولید این لوله‌ها، ورق سیاه را توسط غلتک‌هایی از دو طرف خم می‌کنند و دو طرف آن را به یکدیگر جوش می‌دهند. این کار باید با بالاترین کیفیت انجام شود تا لوله داربست در اثر فشار دچار آسیب نشود.

پس از این کار به دلیل اهمیت بالای مقاومت این لوله‌ها، فرآیند آزمایش مقاومت فشار این لوله‌ها شروع می‌شود. میزان مقاومت انواع لوله داربستی در برابر فشار بسیار مهم است؛ زیرا عدم مقاومت مناسب این لوله‌ها می‌تواند سبب بروز حوادث ناگوار برای کارگران ساختمانی شود.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله گفته شد، لوله‌های داربستی در انواع مختلفی به یکدیگر متصل شده و داربست‌های متفاوتی را ایجاد می‌کنند. همچنین ما در این مقاله درباره روش تولید انواع لوله داربستی و آزمایشات انجام شده بر روی این لوله‌ها صحبت کردیم. شما می‌توانید پس از مطالعه کامل این مقاله برای مشاهده قیمت لوله داربست به صفحه مربوط به این محصول در سایت مهدفولاد کیان مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و یا برخورداری از مشاوره و راهنمایی جهت خرید این محصولات با کارشناسان ما تماس بگیرید. همچنین می‌توانید سوالات و یا نظرات خود را در پایان این مقاله برای ما کامنت کنید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز لوله داربست

مشاهده قیمت
سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت لوله اثر گذار است؟

عواملی مانند ضخامت، ابعاد، ورن و جنس از مهم‌ترین موارد اثر گذار بر قیمت لوله هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهد فولاد از به‌روزترین قیمت لوله اطلاع پیدا کنید.

چطور از کیفیت لوله‌ای که می‌خواهم بخرم، اطمینان پیدا کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت و خواندن مشخصات فنی و گواهی محصول یا مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره مهدفولاد از کیفیت لوله مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه می‌توان از وزن لوله مورد نیاز خود مطلع شد؟

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت مهدفولاد و استفاده از جدول محاسبه وزن، از حجم و وزن لوله مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.