جدول وزن میلگرد آناهیتا | مشاهده وزن همه سایزهای میلگرد آناهیتا

نویسنده: mahdefoolad

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

جدول وزن میلگرد آناهیتا | مشاهده وزن همه سایزهای میلگرد آناهیتا

اکثر ساختمان‌سازان به دنبال میلگردهای سبک وزن هستند؛ چرا که هرچه وزن میلگرد سبک‌تر باشد، قیمت تمام شده آن هم کمتر می‌شود. همین موضوع سبب شده است که کارخانه میلگرد آناهیتا گیلان، مشتریان زیادی را به خود جذب کند.

میلگردهای تولیدی این کارخانه، وزن کمتری نسبت به برخی از کارخانه‌های دیگر میلگرد و آهن‌آلات دارند. این وزن‌ها در جدول مخصوص مشخص است و با روش‌های خاصی تعیین می‌شود. اگر می‌خواهید انواع وزن میلگرد آناهیتا را بدانید، پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه این مطلب از مهد فولاد همراه ما باشید.

مشخصات میلگرد آناهیتا

کارخانه میلگرد آناهیتا فعالیت خود را در سال ۱۳۶۹ و در شهر گیلان شروع کرده است. این کارخانه میلگردها را با استفاده از شمش‌های فولادی SP۵ تولید می‌کند و عملات کنترل کیفیت به صورت کامل روی آن انجام می‌شود. میلگرد آناهیتا اصولا با گرید  و  تولید می‌شوند؛ اما امکان ساخت میلگرد با گرید  هم با تقاضای مشتریان وجود دارد.

از طرفی میلگردهای کارخانه آناهیتا گیلان، در دسته‌های مختلفی از جمله میلگرد ساده، آجدار مارپیچ، آجدار جناغی و آجدار مرکب قرار می‌گیرند که هر کدام برای مصارف خاصی کاربرد دارند.

AG نماد مخصوص به میلگرد آناهیتا است که به همراه حروف خاص دیگری روی میلگرد چاپ می‌شوند. حروف J، C و S گرید میلگرد و حروف T و U هم روش تولید آن‌ها را نشان می‌دهند.

جدول وزن میلگرد آناهیتا

یکی از مهمترین دغدغه‌های خریداران برای پرداخت قیمت انواع میلگرد آناهیتا، توجه به وزن میلگرد است. قیمت‌گذاری میلگردها بر اساس وزن مواد شیمیایی به کار رفته برای ساخت میلگرد انجام می‌شود؛ از همین رو امکان سودجویی و غیر واقعی بودن وزن میلگرد آناهیتا وجود دارد. از طرفی با توجه به این که اکثر افراد تخصص زیادی در زمینه استاندارد وزن هر کدام از میلگردها را ندارند، بهتر است که از جدول وزن میلگرد آناهیتا استفاده کنید.

 در جدول زیر، وزن تمامی سایزهای میلگرد تولید شده در کارخانه آناهیتا را به همراه وزن استاندارد در جدول اشتال، ذکر می‌کنیم:

سایز(میلیمتر)

وزن جدول اشتال

وزن شاخه ۱۲ متری (kg)

۸

۵

۴.۲

۱۰

۷.۵

۶.۵

۱۲

۱۰.۷

۹.۸

۱۴

۱۴.۶

۱۳.۸

۱۶

۱۸.۹

۱۸

۱۸

۲۴

۲۳

۲۰

۲۹.۷

۲۸

۲۲

۳۵.۶

۳۴.۵

۲۵

۴۶.۲

۴۵

۲۸

۵۸

۵۵

۳۲

۷۵.۸

۷۳

 

اگر به اعداد موجود در داخل جدول توجه کنید، متوجه سبک وزن بودن میلگرد آناهیتا می‌شوید. در حالت کلی بیشتر سایزهای میلگرد آناهیتا ۱ تا ۲ کیلوگرم سبک‌تر از حالت استاندارد است.

وزن میلگرد ۱۲ آناهیتا

میلگردهای سایز ۱۲ کارخانه آناهیتا، تقریبا جزو نازک‌ترین میلگردهای تولید شده این کارخانه است. این میلگردها نقریبا نیمهسخت هستند و بهتر است که عملیات جوشکاری روی آن‌ها خیلی قرار نگیرد. هر کدام از شاخه‌های میلگرد ۱۲ آناهیتا، ۹.۸ کیلوگرم وزن دارند که نسبت به استاندارد موجود در جدول اشتال، حدود یک کیلوگرم سبک‌تر است.

سبک وزن بودن این سایز از میلگرد در حجم انبوه، باعث مقرون‌به‌صرفه‌تر شدن قیمت تمام‌شده آن می‌شود.

وزن میلگرد ۱۴ آناهیتا

میلگردهای سایز ۱۴ کارخانه آناهیتا جزو پر کاربردترین میلگردها در صنایع مختلف از جمله ساختمان‌سازی است. این مدل از میلگرد مقاومت مناسبی در برابر کشش و فشار از خود نشان می‌دهند؛ از همین رو برای ساخت سازه‌های مستحکم گزینه مناسبی هستند. شاخه‌های ۱۲ متری میلگرد ۱۴، در جدول وزن میلگرد آناهیتا چیزی حدود ۱۳.۸ کیلوگرم ثبت می‌شوند؛ در حالی که وزن استاندارد آن در جدول اشتال، ۱۴.۶ است.

وزن میلگرد ۱۶ آناهیتا

میلگرد ۱۶ جزو سایزهای متوسط رو به ضخیم از میلگردهای تولیدی این کارخانه است که برای سازه‌های بزرگتر کاربرد دارد. مقاومت کشیی و فشاری بالای این سایز از میلگردها سبب شده است که برای ساخت اسکلت ساختمان‌های بزرگ هم از آن‌ها استفاده کنند.

 از طرفی متناسب با وزن بالای میلگرد ۱۶، قیمت آن هم تقریبا زیادتر از برخی سایزهای کوچک‌تر است. همچنین اختلاف وزن این سایز از میلگرد آناهیتا با استاندارد جدول اشتال بسیار کم است؛ به طوری که در جدول وزن میلگرد آناهیتا، ۱۸.۹ به عنوان وزن استاندارد شناخته می‌شود و وزن میلگردهای این کارخانه هم ۱۸ است.

وزن میلگرد ۱۸ آناهیتا

قطعا میلگرد ۱۸ ضخامت بیشتری نسبت به میلگردهای ۶ و کمتر از آن دارد؛ بنابراین باید جنس بسیار مقاومی را هم از آن انتظار داشته باشید. از طرفی هرچه میلگرد مقاوم‌تر باشد، وزن آن هم افزایش پیدا می‌کند. شاخه‌های میلگردهای ۱۸ تولیدی در کارخانه آناهیتا گیلان، با وزن ۲۳ تولید می‌شوند که ۱ کیلو سبک‌تر از وزن استاندارد در جدول اشتال است. اما با وجود سبک وزن بودن این مدل از میلگرد، باز هم مقاومت خوبی برای ساخت سازه‌های مختلف ساختمانی و صنعتی دارد.

جمع‌بندی

دانستن وزن میلگرد آناهیتا و آگاهی از سبک وزن بودن آن نسبت به دیگر کارخانه‌ها، قطعا کمک بزرگی برای خرید ارزان قیمت میلگرد ساختمانی و صنعتی می‌کند. بنابراین ما در این مطلب، وزن انواع سایزهای میلگرد آناهیتا را به شما نشان دادیم. البته اگر قصد خرید هر کدام از سایزهای میلگرد آناهیتا را دارید، می‌توانید برای مشاهده وزن دقیق و قیمت مربوط به آن، به سایت مهد فولاد مراجعه کنید.

قیمت روز میلگرد

مشاهده قیمت
سوالات متداول

میلگردها در کجا بارگیری می‌شوند؟

میلگرد ها مستقیما از درب کارخانه‌ها و یا انبار تهران بارگیری می‌شوند.

حداقل تناژ قابل خرید میلگردها چقدر است؟

حداقل تناژ قابل خرید، 10 تا 12 تن از انبار تهران است.

بارهای میلگرد چند متری است؟

اصولا همه میلگردها در طول 12 متری هستند.

وزن هر شاخه میلگرد چقدر است؟

وزن هر شاخه متناسب با گرید و استاندارد هر محصول و کارخانه تولیدکننده متفاوت است.