جدول وزن میلگرد اصفهان | مشاهده وزن همه سایزهای میلگرد اصفهان

نویسنده: mahdefoolad

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

وزن میلگرد اصفهان

میلگرد اصفهان یکی از محصولات فولادی به‌شمار می‌رود که در پروژه‌های ساختمانی و صنعتی استفاده می‌شود؛ همچنین باید اشاره کرد وزن میلگرد اصفهان بستگی به قطر، طول و جنس آن دارد. برای محاسبه وزن آن از فرمول خاصی استفاده می‌شود که در آن وزن میلگرد به کیلوگرم، قطر میلگرد به میلی‌متر، طول آن به متر و چگالی به گرم بر سانتی‌متر مکعب محاسبه می‌شود.

برای مثال، اگر بخواهیم وزن یک شاخته میلگرد اصفهان را با قطر ۱۶ میلی‌متر و طول ۱۲ متر را محاسبه کنیم؛ باتوجه به فرمول یادشده وزن شاخه چیزی در حدود ۲.۲۹۵ گرم خواهد بود. برای درک  بهتر از جدول وزن میلگرد اصفهان در سایزهای مختلف، در ادامه توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.

مشخصات میلگرد ذوب آهن اصفهان

میلگرد ذوب آهن اصفهان طبق استاندارد ASTM A ۶۱۵ و GOST ۵۷/۸۱ تولید می‌شود؛ در حقیقت این استانداردها خواص شیمیایی و مکانیکی میلگرد را تعیین می‌کنند. برای مثال، میلگرد تیپ A۳ با از تنش سیلان ۴۰۰۰ و گسیختگی ۶۰۰۰ کیلیگرم برسانتی‌متر مربع است. میلگرد ذوب آهن اصفهان در طول ۱۲ تا ۳۶ متر در بازار تولید می‌شود و وزن بندیل این شرکت ۵ تا ۵.۵ تن است.

میلگرد ذوب آهن اصفهان در دو نوع ساده و آجدار در تیپ‌های A۳ و A۴ تولید می‌شود که صنعت ساختمانی و سازه‌های فلزی شهری کاربرد ویژه‌ای دارد. همچنین، باید اشاره کرد میلگرد ذوب آهن اصفهان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و از شمش‌های ۵sp برای تولید آن استفاده می‌شود؛ باید خاطرنشان کرد این نوع شمش از ترکیبات مناسبی برخوردار هستند که باعث افزایش مقاومت و انعطاف‌پذیری میلگرد می‌شود.

جدول وزن میلگرد ذوب آهن اصفهان

سایز میلگرد طول هر شاخه وزن هر شاخه
۸ ۱۲ ۵
۱۰ ۱۲ ۸
۱۲ ۱۲ ۱۱
۱۴ ۱۲ ۱۵
۱۶ ۱۲ ۱۹
۱۸ ۱۲ ۲۴
۲۰ ۱۲ ۳۰
۲۲ ۱۲ ۳۶
۲۵ ۱۲ ۴۷

وزن میلگرد ۱۲ ذوب آهن اصفهان

براساس محاسبات ریاضی، وزن میلگرد اصفهان سایز ۱۲ تقریبا ۱۰.۶ کیلوگرم است و استاندارد اشتال آن نیز ۱۰.۶۵۶؛ بنابراین، وزن میلگرد کمتر از استاندارد جهانی اشتال است. همچنین، کمی پیش‌تر فرآیند وزن میلگرد ذوب آهن اصفهان را بررسی کردیم که با استفاده از آن می‌توان وزن هر میلگرد با هر ابعادی را به‌سادگی محاسبه کرد.

وزن میلگرد ۱۴ ذوب آهن اصفهان

باتوجه به محاسبه‌ها، وزن میلگرد ۱۴ ذوب آهن اصفهان برابر با ۱۴.۵ کیلوگرم می‌شود؛ این وزن تقریبا مساوی با وزن میلگرد ۱۴ استاندارد اشتال است که به ۱۴.۵۲ کیلوگرم می‌رسد. وزن میلگردهای این شرکت مطابق فرمول‌های جهانی حساب می‌شود و تفاوتی با آن‌ها ندارد، اما می‌تواند وزن آن‌ها درمقایسه با سایر برندهای داخلی و خارجی کمی تفاوت داشته باشد.

وزن میلگرد ۱۶ ذوب آهن اصفهان

میلگرد ۱۶ ذوب آهن اصفهان یکی از محصولات فولادی است که در ساحتمان‌‌سازی و صنایع مختلف کاربرد ویژه دارد. همچنین، این میلگرد با قطر ۱۶ میلی‌متر و طول ۱۲ متر تولید می‌شود که وزن میلگرد اصفهان سایز ۱۶ به ازای هر شاخه به ۱۹ کیلوگرم می‌رسد؛ میلگردهای این شرکت با استانداردهای بین‌المللی تولید می‌شود و در بازار ایران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

وزن میلگرد ۱۸ ذوب آهن اصفهان

میلگرد سایز ۱۸ یکی از متداول‌ترین ابعاد برای ساخت سازه‌های بتنی، قالب‌بندی، سقف‌کشی، پل، دیوار و دیگر موارد صعنتی استفاده می‌شود. میلگرد ۱۸ ذوب آهن اصفهان دارای قطر ۱۸ میلی‌متری و طول ۱۲ متری است که از جنس فولاد ساخته شده و در تیپ A۳ قرار دارد. باید یادآور شویم این تیپ باعث می‌شود مقاومت کششی، گسیختگی و خمش میلگرد بیشتر شود.

علاوه‌براین، وزن میلگرد ۱۸ اصفهان با استفاده از یک فرمول بسیار ساده قابل محاسبه است. در حقیقت، این فرمول برپایه مساحت میلگرد، طول آن و چگالی اندازه‌گیری می‌شود. اما برای سهولت برای دسترسی به وزن هر شاخه می‌توانید از جدولی که شرکت ذوب آهن اصفهان تهیه کرده به‌راحتی استفاده کنید. طبق اعداد داخل جدول درمی‌یابیم که وزن هر شاخه میلگرد ۱۸ برابر با ۲۴ کیلوگرم است.

جمع‌بندی

در این مقاله از مهد فولاد در مورد وزن انواع میلگرد اصفهان صحبت کردیم. همان‌طور که می‌دانید، وزن هر شاخه نیز روی قیمت آن تاثیر گذار است، چراکه وزن بالاتر نشان‌دهنده میزان مواد مصرفی برای تولید محسوب ‌می‌شود و کاملا طبیعی است که با افزایش وزن و ابعاد، قیمت میلگردهای تولید ذوب آن اصفهان سیر صعودی داشته باشد. در صورتی که هنوز با ابهام در این زمینه مواجه هستید، می‌توانید با کارشناسان ما ارتباط بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

قیمت روز میلگرد

مشاهده قیمت
سوالات متداول

میلگردها در کجا بارگیری می‌شوند؟

میلگرد ها مستقیما از درب کارخانه‌ها و یا انبار تهران بارگیری می‌شوند.

حداقل تناژ قابل خرید میلگردها چقدر است؟

حداقل تناژ قابل خرید، 10 تا 12 تن از انبار تهران است.

بارهای میلگرد چند متری است؟

اصولا همه میلگردها در طول 12 متری هستند.

وزن هر شاخه میلگرد چقدر است؟

وزن هر شاخه متناسب با گرید و استاندارد هر محصول و کارخانه تولیدکننده متفاوت است.