جدول وزن میلگرد راد همدان | مشاهده وزن همه سایزهای میلگرد راد همدان

نویسنده: mahdefoolad

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه

وزن میلگرد راد همدان

 

میلگرد راد همدان یکی از محصولات فولادی به‌شمار می‌رود با استفاده از ماشین‌آلات پیشرفته آلمانی و ایتالیایی تولید می‌شود؛ نکته بسیار قابل‌ توجه درباره میلگردهای این کارخانه وزن بسیار سبک درمقایسه‌با جدول اشتال و پیروی از استاندارده ای اروپایی است.

 

باتوجه‌ به فرمول تولید میلگرد راد همدان، این محصول فولادی از کیفیت بسیار بالا و استاندارد اروپایی برخوردار است که برای صنایع ساخت‌وساز و پروژه‌های عمرانی کاربرد دارد؛ همچنین، میلگردهای کارخانه راد همدان نسبت به سایز از وزن‌های متفاوتی بهره می‌برد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم و جدول وزن میلگرد راد همدان را به‌صورت کامل شرح خواهیم داد.

 

مشخصات میلگرد راد همدان

 

کارخانه راد همدان در سال ۱۳۹۰ به‌منظور تقویت صنایع فولادی کشور شروع به‌ کار کرد و اکنون میلگردهایی با گرید A۲ و A۳ در سایزهای مختلف روانه بازار کشور می‌کند که به‌ دلیل کیفیت بالا جزو محبوب‌ترین میلگردها محسوب می‌شود.

 

میلگرد راد همدان از مشخصات فنی مناسبی برخوردار است؛ به‌عنوان مثال، تمامی میلگردهای این کارخانه با استاندارد ملی ۳۱۳۲ و استاندارد DIN آلمان تولید می‌شوند که مقاومت کششی و تسلیم بالا، تغییر شکل نسبی پلاستیکی و وزن استانداردی را به‌همراه دارند. همچنین، روی تمامی شاخه‌های میگلرد لوگوی شرکت RAD ثبت‌ شده که نشان‌دهنده اصالت و کیفیت کالا است.

 

علاوه‌براین، میگلرد راد همدان در بازار دارای مزیت‌های رقابتی است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قیمت مناسب، کیفیت بالا، مقاومت بالا در برابر رطوبت، ارسال برگه تایید آزمایشگاهی، استفاده از شمش قوس و ... اشاره کرد. این میگلرد در صنایع ساخت‌وساز، پروژه‌های عمرانی و بتن مسلح کاربرد فراوان دارد و مورد استقبال بسیاری از مشتریان قرار گرفته است.

 

جدول میگلرد راد همدان

 

کارخانه راد همدان برای راهنمایی خریداران جدولی ارائه می‌دهد تا آن بتوانند به بهترین شکل ممکن کالای مورد نظرشان را انتخاب کنند. در جدول وزن میلگرد راد همدان مشاهده می‌کنیم که وزن هر شاخته ۱۲ متری باتوجه به سایز و گرید آن مشخص شده است؛ همچنین، این جدول می‌تواند برای محاسبه وزن کل میلگرد و قیمت آن مناسب باشد. 

 

وزن میلگرد راد همدان با وزن میلگرد جدول اشتال مقایسه می‌شود؛ برای درک بهتر باید یادآوری کنیم این جدول استانداردی برای محاسبه وزن و سایز است که اگر سازندگان محصولات‌شان را نزدیک به آن تولید کنند نشان‌‌دهنده کیفیت بالا و مرغوبیت کالا محسوب می‌شود. وزن میلگرد راد همدان در بیشتر سایزها به جدول اشتال نزدیک است و در برخی موارد کمتر از آن‌هم هست؛ البته وزن کمتر به‌هیچ عنوان به‌معنای کیفیت پایین نیست.

 

نوع میلگرد وزن در جدول اشتال وزن هر شاخاه ۱۲ متری (KG) سایز میلگرد (mm)
۷.۵ ۶.۲ ۱۰
۱۰.۷ ۹.۵ ۱۲
۱۴.۶ ۱۳.۵ ۱۴
۱۸.۹ ۱۷.۵ ۱۶
۲۴ ۲۱.۵ ۱۸
۲۹.۷ ۲۷ ۲۰
۳۵.۵ ۳۱ ۲۲
۵۸ ۵۵ ۲۸

 

وزن میلگرد ۱۲راد همدان

 

آمار بازار تجهیزات فولادی نشان می‌دهد میلگرد سایز ۱۲ ازجمله مهم‌ترین و پرکاربردترین میلگردها به‌شمار می‌رود که برای ساختمان‌سازی استفاده می‌شود؛ وزن میلگرد ۱۲ راد همدان در هر شاخه ۱۲ متری ۹.۵ کیلوگرم است که درمقایسه با جدول اشتال با وزن ۱۰.۷ کیلوگرم سبک‌تر بوده و از مقاومت بسیار بیشتری برخوردار است. سبک بودن میلگردهای این کارخانه باعث کاهش هزینه حمل و نقل نیز می‌شود.

 

وزن میلگرد ۱۴ راد همدان

 

میلگرد ۱۴ راد همدان با کیفیت بسیار بالا و وزنی سبک تولید می‌شود که دارای مقاومت کششی و تسلیم بالا است. وزن هر شاخه ۱۲ متری این سایز به ۱۳.۵ کیلوگرم می‌رسد که نسبت به جدول اشتال کمتر بوده و می‌تواند هزینه حمل و نقل به‌صورت ویژه کاهش دهد که به‌نفع خریداران خواهد بود.

 

وزن میلگرد ۱۶ راد همدان

 

میلگرد ۱۶ راد همدان یکی از انواع میلگردهای آجدار مرغوب بازار به‌شمار می‌رود که برای ساختمان‌سازی و سازه‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در جدول مربوطه این کارخانه وزن ۱۷.۵ کیوگرم برای میلگرد ۱۶ ذکر شده درمقایسه‌با جدول استاندارد اشتال وزن سبک‌تری دارد که با کاهش هزینه حمل‌ونقل و افزایش ظرفیت باربری همراه می‌شود.

 

وزن میلگرد ۱۸ راد همدان

 

طبق جدول کارخانه، وزن میلگرد ۱۸ راد همدان در هر شاخه ۱۲ متری برابر با ۲۱.۵ کیلوگرم است که درمقایسه‌با سایر میلگردهای بازار سبک‌تر و به‌همین‌دلیل یکی از بهترین محصولات فولادی شناخته می‌شود. همچنین، استحکام کششی این میلگرد حدود ۶۰۰ نیوتن در میلی‌متر مربع و علامت مشخصه آن آج ۴۰۰ یا آج ۴۲۰ است.

 

جمع‌بندی

 

باتوجه‌ به آمار بازار صنایع فولاد در کشور، می‌توان گفت کارخانه راد همدان یکی از بهترین میلگردهای کشور را با وزنی سبک و مقاومتی بالا تولید می‌کند که باعث کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل و استحکام سازه‌ها می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر از میلگرد راد همدان و خرید می‌توانید با تیم مشاوران مهد فولاد تماس بگیرد.

جدول وزن میلگرد فایکو | مشاهده وزن همه سایزهای میلگرد فایکو

در این بخش از مهد فولاد به ارائه جدول وزن میلگرد فایکو و همچنین معرفی مشخصات این محصول پرداخته‌ایم. تا با دراختیار داشتن این اطلاعات بتوانید هنگام خرید این محصولات بهتر تصمیم بیگیرید و مناسب‌ترین میلگرد را انتخاب کنید.

وزن میلگرد فایکو

 

میلگرد فایکو یکی از محصولات کارخانه فولاد البرز ایرانیان به‌شمار می‌رود که در سایزهای مختلف برای ساحتمان‌سازی و صنایع دیگر با استانداردهای ملی و بین‌المللی تولید می‌شود؛ در ادامه به وزن میلگرد فایکو و جدول سایزهای آن می‌پردازیم.

 

وزن میلگرد فایکو برپایه استانداردهای جدول اشتال محاسبه می‌شود و در بازه‌های مشخصی قرار دارد. وزن این میلگرد در بیشتر سایزها و گریدها نزدیک به وزن استاندارد جدول اشتال است که نشان‌دهنده کیفیت و مقاومت محصول شناخته می‌شود؛ برای اطلاعات دقیق و مشاوره می‌توانید با تیم مهد فولاد تماس بگیرد.

 

مشخصات میلگرد فایکو 

 

میلگرد فایکو از محصولات فولادی شرکت فولاد البرز ایرانیان است که در استان مازنداران تولید می‌شود؛ این شرکت می‌تواند سالیانه ۱.۵ میلیون تن انواع مقاطع فولادی را به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کند. همچنین، میلگرد فایکو از نوع آجدار به‌شمار می‌رود و در سایزهای ۸ تا ۳۲ میلی‌متر با استاندارد ملی ۳۱۳۲ و استاندارد بین‌المللی DIN آلمان در گریدهای A۱ و A۲ به‌همراه A۳ ساخته می‌شود.

 

علاوه‌براین، از سایر مشخصات میلگرد فایکو می‌توان به استحکام تسلیم، استحکا کشش نهایی و ازدیاد طول اشاره کرد. باتوجه به موارد ذکر شده می‌توان گفت میلگرد فایکو از کیفیت و مقاومت بالایی برخوردار است که آن را به یکی از ایده‌آل‌ترین محصولات فولادی در ایران تبدیل می‌کند.

 

جدول وزن میلگرد فایکو

 

کارخانه البرز ایرانیان برای راحتی مشتریان و محاسبه دقیق‌تر، جدول وزن میلگرد فایکو را ارائه کرده است که با استفاده از آن می‌توانید بدون کوچک‌ترین دردسری وزن هر شاخه ۱۲ متری را حساب کنید و آن را درمقایسه‌با جدول استاندارد اشتال مورد بازبینی قرار دهید؛ در ادامه جدول کامل وزن میگلرد فایکو را مشاهده می‌کنید.

 

سایز میلگرد وزن میلگرد فایکو (کیلوگرم) وزن استاندارد جدول اشتال
۱۰ ۷.۴ ۷.۵
۱۲ ۱۰.۶ ۱۰.۷
۱۴ ۱۴.۵ ۱۴.۶
۱۶ ۱۹ ۱۸.۹
۱۸ ۲۴ ۲۴
۲۰ ۲۹.۵ ۲۹.۷
۲۲ ۳۵.۸ ۳۵.۶
۲۵ ۴۶.۵ ۴۶.۲
۳۲ ۷۵ ۷۵.۸

 

هما‌ن‌طورکه مشاهده می‌کنید، وزن میلگرد فایکو در بیشتر سایز باتوجه به جدول نزدیک به وزن استاندارد جدول اشتال است که گویای کیفیت و اصالت کالا به‌شمار می‌رود.

 

وزن میلگرد ۱۲ فایکو

 

به‌طور معمول، وزن  میلگرد فایکو در هر شاخه ۱۲ متری با ۱۲ میلی‌متر قطر برابر با ۱۰.۶ کیلوگرم است که نزدیکی بسیار زیادی به جدول اشتال دارد. همچنین، باید ذکر کنیم این میلگرد کاربردهای بسیاری زیادی در صنایع مختلف و ساختما‌ن‌سازی دارد.

 

وزن میلگرد ۱۴ فایکو

 

براساس جداول، وزن میلگرد ۱۴ فایکو در هر شاخه ۱۲ متری برابر با ۱۴.۵ کیلوگرم اعلام شده که نزدیکی بسیار زیادی به جدول اشتال با ۱۴.۶ کیلوگرم دار؛ از این سایز برای صنایع مختلف مانند ساختمان‌سازی، راه سازی و پل‌سازی استفاده می‌شود.

 

وزن میلگرد ۱۶ فایکو

 

برای هر شاخه ۱۲ متری، وزن میلگرد ۱۶ فایکو به ۱۹ کیلوگرم می‌رسد که نسبت به جدول استاندارد اشتال حدود ۰.۱ سنگین‌تر است؛ این مقدار ناچیز به‌نظر می‌آید، اما در تناژ بالا به‌صورت قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. همچنین، وزن میگلرد فایکو با سایر تولیدکنندگان بازار ایران متفاوت است. به‌عنوان مثال، وزن میلگرد ۱۶ ذوب آهن اصفهان به ۲۰ کیلوگرم می‌رسد که این اختلاف وزنی در قیمت میلگرد و حمل‌ونقل تاثیر به‌سزایی دارد.

 

وزن میلگرد ۱۸ فایکو

 

طبق جدول کارخانه البرز ایرانیان، وزن میلگرد ۱۸ فایکو دقیقا مطابق جدول اشتال برابر با ۲۴ کیلوگرم در هر شاخه ۱۲ متری است که برای ساخت پل و ساخت‌وسازهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

جمع‌بندی

باتوجه به آمار بازار صنایع فولاد ایران، می‌توان گفت میلگرد فایکو کارخانه البرز ایرانیان یکی از بهترین و مرغوب‌ترین محصولات فولادی در کشور محسوب می‌شود که به‌دلیل وزن سبک آن مورد توجه مشتریان قرار می‌گیرد؛ برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با تیم مهد فولاد تماس بگیرید.

قیمت روز میلگرد

مشاهده قیمت
سوالات متداول

میلگردها در کجا بارگیری می‌شوند؟

میلگرد ها مستقیما از درب کارخانه‌ها و یا انبار تهران بارگیری می‌شوند.

حداقل تناژ قابل خرید میلگردها چقدر است؟

حداقل تناژ قابل خرید، 10 تا 12 تن از انبار تهران است.

بارهای میلگرد چند متری است؟

اصولا همه میلگردها در طول 12 متری هستند.

وزن هر شاخه میلگرد چقدر است؟

وزن هر شاخه متناسب با گرید و استاندارد هر محصول و کارخانه تولیدکننده متفاوت است.