جدول وزن میلگرد فایکو | مشاهده وزن همه سایزهای میلگرد فایکو

نویسنده: mahdefoolad

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

جدول وزن میلگرد فایکو | مشاهده وزن همه سایزهای میلگرد فایکو

در این بخش از مهد فولاد به ارائه جدول وزن میلگرد فایکو و همچنین معرفی مشخصات این محصول پرداخته‌ایم. تا با دراختیار داشتن این اطلاعات بتوانید هنگام خرید این محصولات بهتر تصمیم بیگیرید و مناسب‌ترین میلگرد را انتخاب کنید.

وزن میلگرد فایکو

 

میلگرد فایکو یکی از محصولات کارخانه فولاد البرز ایرانیان به‌شمار می‌رود که در سایزهای مختلف برای ساحتمان‌سازی و صنایع دیگر با استانداردهای ملی و بین‌المللی تولید می‌شود؛ در ادامه به وزن میلگرد فایکو و جدول سایزهای آن می‌پردازیم.

 

وزن میلگرد فایکو برپایه استانداردهای جدول اشتال محاسبه می‌شود و در بازه‌های مشخصی قرار دارد. وزن این میلگرد در بیشتر سایزها و گریدها نزدیک به وزن استاندارد جدول اشتال است که نشان‌دهنده کیفیت و مقاومت محصول شناخته می‌شود؛ برای اطلاعات دقیق و مشاوره می‌توانید با تیم مهد فولاد تماس بگیرد.

 

مشخصات میلگرد فایکو 

 

میلگرد فایکو از محصولات فولادی شرکت فولاد البرز ایرانیان است که در استان مازنداران تولید می‌شود؛ این شرکت می‌تواند سالیانه ۱.۵ میلیون تن انواع مقاطع فولادی را به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کند. همچنین، میلگرد فایکو از نوع آجدار به‌شمار می‌رود و در سایزهای ۸ تا ۳۲ میلی‌متر با استاندارد ملی ۳۱۳۲ و استاندارد بین‌المللی DIN آلمان در گریدهای A۱ و A۲ به‌همراه A۳ ساخته می‌شود.

 

علاوه‌براین، از سایر مشخصات میلگرد فایکو می‌توان به استحکام تسلیم، استحکا کشش نهایی و ازدیاد طول اشاره کرد. باتوجه به موارد ذکر شده می‌توان گفت میلگرد فایکو از کیفیت و مقاومت بالایی برخوردار است که آن را به یکی از ایده‌آل‌ترین محصولات فولادی در ایران تبدیل می‌کند.

 

جدول وزن میلگرد فایکو

 

کارخانه البرز ایرانیان برای راحتی مشتریان و محاسبه دقیق‌تر، جدول وزن میلگرد فایکو را ارائه کرده است که با استفاده از آن می‌توانید بدون کوچک‌ترین دردسری وزن هر شاخه ۱۲ متری را حساب کنید و آن را درمقایسه‌با جدول استاندارد اشتال مورد بازبینی قرار دهید؛ در ادامه جدول کامل وزن میگلرد فایکو را مشاهده می‌کنید.

 

سایز میلگرد وزن میلگرد فایکو (کیلوگرم) وزن استاندارد جدول اشتال
۱۰ ۷.۴ ۷.۵
۱۲ ۱۰.۶ ۱۰.۷
۱۴ ۱۴.۵ ۱۴.۶
۱۶ ۱۹ ۱۸.۹
۱۸ ۲۴ ۲۴
۲۰ ۲۹.۵ ۲۹.۷
۲۲ ۳۵.۸ ۳۵.۶
۲۵ ۴۶.۵ ۴۶.۲
۳۲ ۷۵ ۷۵.۸

 

هما‌ن‌طورکه مشاهده می‌کنید، وزن میلگرد فایکو در بیشتر سایز باتوجه به جدول نزدیک به وزن استاندارد جدول اشتال است که گویای کیفیت و اصالت کالا به‌شمار می‌رود.

 

وزن میلگرد ۱۲ فایکو

 

به‌طور معمول، وزن  میلگرد فایکو در هر شاخه ۱۲ متری با ۱۲ میلی‌متر قطر برابر با ۱۰.۶ کیلوگرم است که نزدیکی بسیار زیادی به جدول اشتال دارد. همچنین، باید ذکر کنیم این میلگرد کاربردهای بسیاری زیادی در صنایع مختلف و ساختما‌ن‌سازی دارد.

 

وزن میلگرد ۱۴ فایکو

 

براساس جداول، وزن میلگرد ۱۴ فایکو در هر شاخه ۱۲ متری برابر با ۱۴.۵ کیلوگرم اعلام شده که نزدیکی بسیار زیادی به جدول اشتال با ۱۴.۶ کیلوگرم دار؛ از این سایز برای صنایع مختلف مانند ساختمان‌سازی، راه سازی و پل‌سازی استفاده می‌شود.

 

وزن میلگرد ۱۶ فایکو

 

برای هر شاخه ۱۲ متری، وزن میلگرد ۱۶ فایکو به ۱۹ کیلوگرم می‌رسد که نسبت به جدول استاندارد اشتال حدود ۰.۱ سنگین‌تر است؛ این مقدار ناچیز به‌نظر می‌آید، اما در تناژ بالا به‌صورت قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. همچنین، وزن میگلرد فایکو با سایر تولیدکنندگان بازار ایران متفاوت است. به‌عنوان مثال، وزن میلگرد ۱۶ ذوب آهن اصفهان به ۲۰ کیلوگرم می‌رسد که این اختلاف وزنی در قیمت میلگرد و حمل‌ونقل تاثیر به‌سزایی دارد.

 

وزن میلگرد ۱۸ فایکو

 

طبق جدول کارخانه البرز ایرانیان، وزن میلگرد ۱۸ فایکو دقیقا مطابق جدول اشتال برابر با ۲۴ کیلوگرم در هر شاخه ۱۲ متری است که برای ساخت پل و ساخت‌وسازهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

جمع‌بندی

باتوجه به آمار بازار صنایع فولاد ایران، می‌توان گفت میلگرد فایکو کارخانه البرز ایرانیان یکی از بهترین و مرغوب‌ترین محصولات فولادی در کشور محسوب می‌شود که به‌دلیل وزن سبک آن مورد توجه مشتریان قرار می‌گیرد؛ برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با تیم مهد فولاد تماس بگیرید.

قیمت روز میلگرد

مشاهده قیمت
سوالات متداول

میلگردها در کجا بارگیری می‌شوند؟

میلگرد ها مستقیما از درب کارخانه‌ها و یا انبار تهران بارگیری می‌شوند.

حداقل تناژ قابل خرید میلگردها چقدر است؟

حداقل تناژ قابل خرید، 10 تا 12 تن از انبار تهران است.

بارهای میلگرد چند متری است؟

اصولا همه میلگردها در طول 12 متری هستند.

وزن هر شاخه میلگرد چقدر است؟

وزن هر شاخه متناسب با گرید و استاندارد هر محصول و کارخانه تولیدکننده متفاوت است.