جدول وزن میلگرد نیشابور | مشاهده وزن همه سایزهای میلگرد نیشابور

نویسنده: mahdefoolad

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

جدول وزن میلگرد نیشابور | مشاهده وزن همه سایزهای میلگرد نیشابور

در ادامه این صفحه جدول وزن میلگرد نیشابور ضمن وزن میلگرد ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۱۸به همراه مشخصات  را مشاهده می‌کنید.

وزن میلگرد نیشابور

میلگرد نیشابور یکی از محصولات فولادی با کیفیت و شناخته شده در بازار آهن محسوب می‌شود که توسط کارخانه فولاد خراسان در دو نوع ساده و آجدار تولید می‌شود. وزن میلگرد نیشابور به‌عنوان میلگرد سنگین شناخته می‌شود و نزدیک به جدول اشتال است؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری می‌پردازیم 

مهندسان می‌گوید برای ساختما‌ن‌سازی، میلگرد باید دارای استحکام، کشش، و انعطاف‌پذیری به‌همراه وزن مناسب باشد؛ اکنون میلگرد نیشابور به‌دلیل داشتن چنین صفاتی در بازار آن مورد استقبال قرار می‌گیرد و در سایزهای ۱۰ تا ۵۰ میلی‌متر تولید می‌شود.

برای مقایسه وزن میلگرد نیشابور می‌توان از جدول اشتال استفاده کرد؛ در این جدول به‌خوبی می‌توان  مشخصات فنی میلگردهای استاندارد را مشاهده کرد و نزدیک آن با میلگرد نیشابور دید. 

 

سایز (میلی‌متر) وزن میلگرد اشتال
۱۰ ۶.۹
۱۲ ۱۰.۲
۱۴ ۱۳.۸
۱۶ ۱۸.۰۲
۱۸ ۲۲.۸
۲۰ ۲۸.۱۶
۲۲ ۳۳.۹
۲۵ ۴۴.۳
۲۸ ۵۵.۶
۳۲ ۷۲.۶

مشخصات میلگرد نیشابور

 

میلگرد نیشابور در دو نوع ساده و آجدار با استاندارد ISIRI ۳۳۲ تولید می‌شود. آمار نشان می‌دهد کارخانه نیشابور  میلگرد ساده را از سایز ۱۰ تا ۵۰ میلی‌متر و میلگرد آجدار را از سایز ۱۰ تا ۳۲ میلی‌متر می‌سازد. همچنین، باید اشاره کرد میلگرد آجدار این شرکت از دو نوع مارپیچی و جناقی بهره می‌برد که با عملیات حرارتی Quench-Temper خواص مکانیکی بهتری را درمقایسه‌با میلگرد ساده دارد. این کارخانه اصولا از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت استفاده می‌کند تا محصول نهایی بهترین عملکرد را داشته باشد.

 

همچنین، میلگرد نیشابور به‌دلیل داشتن‌ آج‌های استاندارد و مقاومت بالا در برابر فشار و آتش‌سوزی، یکی از محبوب‌ترین میلگردهای ساختمانی در بازار ایران است. میلگرد تولیدی کارخانه نیشابور برای مقاومت کششی بتن و ایجاد درگیری بین میلگرد استفاده می‌شود. وزن و قیمت میلگردها نیز مطابق مواد اولیه به‌کار رفته با تغییرات گسترده‌ای همراه است.

جدول وزن میلگرد نیشابور

سایز میلگرد طول هر شاخه وزن هر شاخه
۱۰ ۱۲ ۷.۳
۱۲ ۱۲ ۱۰.۵
۱۴ ۱۲ ۱۴.۶
۱۶ ۱۲ ۱۹.۲
۱۸ ۱۲ ۲۴.۴
۲۰ ۱۲ ۲۹.۴
۲۲ ۱۲ ۳۶.۴
۲۵ ۱۲ ۴۶.۵
۲۸ ۱۲ ۵۸.۵
۳۲ ۱۲ ۷۵.۷۲

وزن میلگرد ۱۲ نیشابور

میلگرد ۱۲ نیشابور به‌دلیل مقاومت و کیفیتی که دارد در پروژه‌های ساختمانی و صنعتی مورد استفاده بسیار از مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. همان‌طورکه در جدول بالا مشاهده می‌کنید، وزن هر شاخه ۱۲ متری میلگرد ۱۲ برابر با ۱۰.۵ گیلوگرم است. همچنین این وزن به جدول اشتال نزدیک بوده که نشان از استانداردهای جهانی دارد.

وزن میلگرد ۱۴ نیشابور

برای فهمیدن وزن میلگرد ۱۴ تنها از دو روش می‌توان استفاده کرد؛ ابتدا باید از جداولی که کارخانه نیشابور تهیه کرده استفاده کنیم که نشان می‌دهد که هر شاخه ۱۲ متری برابر با ۱۴.۶ کیلوگرم است. این مقدار کمی بیشتر از استاندارد اشتال است که نشان می‌دهد میگلرد سایز ۱۴ باید ۱۳.۸ کیلوگرم باشد. اما در روش دوم شما باید از فرمول خاصی استفاده کنید که درک و استفاده از کمی مشکل است.

وزن میلگرد ۱۶ نیشابور

اطلاعات نشان می‌دهد میلگرد ۱۶ نیشابور به‌عنوان میلگرد سنگین شناخته می‌شود و وزن آن نزدیک به جدول اشتال است. مطابق جدول وزنی که کارخانه نیشابور تهیه کرده به‌ سادگی می‌توان مشاهده کرد که وزن آن در هر شاخه ۱۲ متری به ۱۹.۲ کیلوگرم می‌رسد. بازهم این مقدار کمی بیشتر از سطح جهانی با ۱۸.۹۶ کیلوگرم است. برای محاسبه ضریب وزن میلگرد ۱۶ نیشابور، باید عدد ۰.۰۶۱۷ کیلوگرم را در هر متر مربع در طول شاخه ۱۲ متری ضرب کنیم؛ سپس نتیجه را ضربدر ۱۰۰۰ کنیم تا وزن به گرم به‌دست بیاید.

وزن میلگرد ۱۸ نیشابور

وزن میلگرد ۱۸ نیشابور یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت آن است؛ برای محاسبه وزن آن از فرمول ابتدایی وزن میلگرد به کیلوگرم، قطر میلگرد به میلی‌متر، طول میلگرد به متر و چگالی به سانتی‌متر مربع می‌توانید استفاده کنید. جدول اشتال نشان می‌دهد وزن این میلگرد درمقایسه‌با جدول اشتال تفاوت چندانی ندارد که نشان می‌دهد کارخانه نیشابور از صنعت لازم برای رشد برخوردار است.

جمع‌بندی

در این مقاله از مهد فولاد در مورد وزن میلگرد نیشابور در سایزهای مختلف صحبت کردیم. شما می‌توانید برای اطلاع دقیق از قیمت انواع میلگرد نیشابور با توجه به وزن آنها، از طریق پل‌های ارتباطی مهد فولاد با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

قیمت روز میلگرد

مشاهده قیمت
سوالات متداول

میلگردها در کجا بارگیری می‌شوند؟

میلگرد ها مستقیما از درب کارخانه‌ها و یا انبار تهران بارگیری می‌شوند.

حداقل تناژ قابل خرید میلگردها چقدر است؟

حداقل تناژ قابل خرید، 10 تا 12 تن از انبار تهران است.

بارهای میلگرد چند متری است؟

اصولا همه میلگردها در طول 12 متری هستند.

وزن هر شاخه میلگرد چقدر است؟

وزن هر شاخه متناسب با گرید و استاندارد هر محصول و کارخانه تولیدکننده متفاوت است.