وزن ورق گالوانیزه ۳ میل

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

وزن ورق گالوانیزه ۳ میل

یکی از مسائلی که در هنگام خرید ورق گالوانیزه باید به آن توجه کرد، وزن این محصول است. از آن جایی که ورق‌های گالوانیزه در ابعاد و ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شوند، ما در این مقاله قصد داریم به بررسی وزن ورق گالوانیزه 3 میل برای شما عزیزان بپردازیم و جدول وزن این نوع ورق‌های گالوانیزه را برای شما ارائه کنیم، پس اگر قصد خرید این نوع ورق‌ها را دارید، این مقاله حتما به کارتان می‌آید.

آشنایی با ورق گالوانیزه 3 میل

ورق گالوانیزه ۳ میل نوعی از ورق فولادی است که دارای یک پوشش گالوانیزه است و ضخامت آن حدود ۳ میلیمتر (۰.۰۳ اینچ) است. مفهوم "میل" در اینجا به ضخامت ورق اشاره دارد.

ورق‌های گالوانیزه ۳ میل معمولاً برای کاربردهای ساختمانی، ساخت و تعمیرات صنعتی و سایر کاربردهای فلزی استفاده می‌شوند. این ورق‌ها به دلیل پوشش گالوانیزه‌ای که بر روی آن‌ها وجود دارد، مقاومت بیشتری در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی نسبت به فولاد معمولی دارند.

جدول وزن ورق گالوانیزه 3 میل

اطلاع از وزن دقیق ورق‌های گالوانیزه با ضخامت 3 میلی‌متر از اهمیت بالایی برای خریداران و صاحبان صنایع برخوردار است. زیرا وزن متفاوت این ورق‌ها سبب ایجاد تفاوت در قیمت آن‌ها نیز می‌شود. وزن ورق گالوانیزه 3 میل با توجه به ابعاد ورق می‌تواند متفاوت باشد. هر چه ورق شما دارای طول و عرض بیشتری باشد، وزن آن نیز بیشتر می‌شود.

شما می‌توانید در این بخش جدول وزن ورق گالوانیزه 3 میلی‌متری را مشاهده کنید.

جدول وزن ورق گالوانیزه 3 میل

طول (متر)

عرض (متر)

ضخامت (میلی‌متر)

وزن تقریبی (کیلوگرم)

2

1

3

48

2.5

1.25

3

75

محاسبه وزن ورق گالوانیزه 3 میل

روش محاسبه وزن ورق گالوانیزه 3 میل

در جدول بالا وزن دو نوع از متداول‌ترین ورق‌های گالوانیزه با ضخامت 3میلی‌متر را بررسی کردیم. اما در برخی موارد ممکن است ورق گالوانیزه شما دارای ابعاد و طول و عرض متفاوتی باشد، به همین دلیل شما نیاز دارید در این موارد، وزن این ورق‌ها را به صورت دستی محاسبه کنید. شما می‌توانید با استفاده از فرمول محاسبه وزن، وزن ورق‌های 3 میل گالوانیزه را به شکل زیر محاسبه کنید.

وزن ورق گالوانیزه 3 میل (کیلوگرم) = طول ورق (متر) * عرض ورق (متر) * 3 * 7.86

به طور مثال اگر شما دارای یک ورق گالوانیزه با طول 2 متر، عرض 2 متر و ضخامت 3 میلی‌متر باشید، وزن تقریبی این ورق بر اساس فرمول بالا 94 کیلوگرم است.

شما می‌توانید برای مشاهده جدول وزن ورق گالوانیزه در ضخامت‌های مختلف به مقاله "جدول وزن ورق گالوانیزه" در سایت ما مراجعه کنید.

قیمت ورق گالوانیزه 3 میلی‌متری

ما در این مقاله از سایت مهدفولاد به ارائه اطلاعاتی درباره وزن ورق گالوانیزه 3 میل برای شما عزیزان پرداختیم و جدول وزن این ورق‌ها را برای شما ارائه دادیم. همچنین به ارائه فرمول محاسبه وزن این محصول پرداختیم تا بتوانید وزن ورق 3 میل گالوانیزه خود را بر اساس ابعاد آن محاسبه کنید. اکنون که به طور کامل از وزن این ورق‌ها مطلع شدید، می‌توانید برای مشاهده قیمت این محصول به صفحه مربوط به لیست قیمت آن از طریق منوی سایت ما مراجعه کنید و سپس برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید با کارشناسان ما در مجموعه مهدفولاد تماس بگیرید.

قیمت روز ورق گالوانیزه

مشاهده قیمت