وزن ورق سینوسی گالوانیزه چه‌قدر است؟

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

وزن ورق سینوسی گالوانیزه

یکی از موارد رایج در صنعت ساختمان‌سازی استفاده از آلیاژ و ورق فولاد است. در میان این اوراق ورق های گالوانیزه که از ویژگی‌ها و مزایای بسیاری برخوردارند، کاربردی‌تر و مناسب‌تر هستند. به همین دلیل، نوشتۀ امروز وب‌سایت مهد فولاد را اختصاص می‌دهیم به وزن ورق سینوسی گالوانیزه که از محبوب‌ترین ورق‌های رنگی گالوانیزه به شمار می‌روند. اگر قصد دارید با این دسته از ورق های فولادی بیشتر آشنا شده و مزایای استفاده از آن‌ها را دریابید، تا پایان این نوشته با ما همراه باشید. شما همچنین می‌توانید برای خرید ورق گالوانیزه مورد نظر خود، وارد بخش دسته‌بندی محصولات سایت ما شوید و ورق گالوانیزه را انتخاب نمایید.

ورق سینوسی گالوانیزه چیست؟

نوعی از ورق های گالوانیزه وجود دارند که دارای رنگ بوده و از نیم‌دایره‌هایی برآمده تشکیل شده‌اند؛ به این دسته از ورق‌ها ورق سینوسی رنگی می‌گویند. رنگی که در لایه‌های این ورق به کار می‌رود، علاوه بر زیبایی‌بخشی به محصول، خاصیت ضد زنگ‌زدگی نیز دارد و موجب می‌شود دوام و پایداری ورق سینوسی گالوانیزه نسبت به ورق‌های معمولی بیشتر باشد.

این ورق‌ها در ابعاد 20 سانتی‌متر تا 12 متر تولید می‌شوند و ضرورت استفاده از آن‌ها در صنعت به‌حدی است که پس از فنس، بیشترین میزان فروش به این دسته از اوراق اختصاص دارد. همچنین می‌توان گفت ورق سینوسی گالوانیزه محصولی ضروری در ساخت سوله‌ها به شمار می‌رود.

وزن ورق سینوسی گالوانیزه چه‌قدر است؟

از آن‌جایی که ورق کرکره سینوسی گالوانیزه در هر طول و ابعادی که مشتریان بخواهند تولید می‌شود، دارای طیف وزنی متفاوتی است. معمولاً ورق های گالوانیزه با طول 2 تا 6 متر به‌صورت پیش‌فرض تولید شده و آمادۀ عرضه هستند. زیرا این ابعاد بیشتر در ساخت سقف‌های شیب‌دار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عرض این دسته از ورق های سینوسی چیزی بین 100 تا 125 سانتی‌متر است. همچنین در ضخامتی مابین 3/0 تا 1 میلی‌متر ساخته می‌شوند؛ ضخامت محبوب میان خریداران که تقاضای بالایی را نیز به خود اختصاص می‌دهد، 5/0 میلی‌متر است. بگذارید برای اینکه شما را بیشتر با وزن ورق سینوسی گالوانیزه آشنا کنیم، مثالی بزنیم: 1متر مربع ورق کرکره سینوسی گالوانیزه را در نظر بگیرید که 5/0 میلی‌متر نیز ضخامت دارد؛ وزن چنین محصولی چیزی حدود 4 کیلوگرم محاسبه می‌شود.

وزن ورق سینوسی گالوانیزه

مزایای استفاده از ورق سینوسی گالوانیزه

اکنون که با وزن ورق سینوسی گالوانیزه آشنا شدیم، بیایید نگاهی بیندازیم به مزایایی که این محصول در صنعت از خود برجای می‌گذارد. ورق های سینوسی از مقاوت بالایی برخوردارند و این به دلیل گالوانیزه بودن و رنگی است که روی آن‌ها قرار می‌گیرد. این دسته از ورق های گالوانیزه به دلیل شکل سینوسی خود به سادگی کنار هم قرار می‌گیرند و مانع از ورود رطوبت به درون ساختمان می‌شوند.

از دیگر مزایای ورق کرکره سینوسی گالوانیزه می‌توان به صرفۀ اقتصادی آن در مقایسه با سایر روش‌های سنتی اشاره کرد. این ورق‌ها سبک و یکدست بوده و از ساختار زیبایی تشکیل شده است. نصب آسان آن نیز از دیگر مواردی است که مورد توجه خریداران زیادی قرار می‌گیرد. ورق های سینوسی در شرایط آب‌وهوایی گوناگون تغییر شکل پیدا نمی‌کنند و همواره یکپارچه باقی می‌مانند؛ همین موضوع موجب می‌شود که وزن ورق سینوسی گالوانیزه نیز دستخوش تغییر نمی‌شود.

ورق سینوسی گالوانیزه علاوه بر استفاده در سقف شیروانی سازه‌های گوناگون، برای جمع‌آوری آب حاصل از بارش برف و باران نیز به کار گرفته می‌شود.

کلام پایانی

در نوشتۀ امروز از سایت مهد فولاد به آشنایی با وزن ورق سینوسی گالوانیزه پرداختیم و شما را با کاربردها و مزایای این دسته از ورق‌ها آشنا ساختیم. همان‌طور که گفتیم وزن و ابعاد ثابت و مشخصی برای ورق کرکره سینوسی گالوانیزه وجود ندارد و بسته به سفارش مشتریان می‌تواند در ابعاد متفاوتی تولید شود. بنابراین اگر قصد دارید با وزن و قیمت این دسته از محصولات آشنا شده و به خرید ورق سینوسی مورد نظر خود بپردازید، وارد بخش دسته‌بندی محصولات در سایت ما شده و سپس به بخش ورق گالوانیزه بروید.

قیمت روز ورق گالوانیزه

مشاهده قیمت