واردات ورق گالوانیزه از چین

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

واردات ورق گالوانیزه از چین

ورق های گالوانیزه جزء مهم‌ترین و سودمندترین مواد اولیۀ به‌کاررفته در صنایع آهن آلات به شمار می‌روند. از آن‌جایی که این دسته از ورق‌های فولادی از کاربردهای متفاوتی در صنایع گوناگون برخوردارند، واردات ورق گالوانیزه از چین مسألۀ بسیار مهمی محسوب می‌شود. به همین دلیل، نوشتۀ امروز سایت مهد فولاد را اختصاص داده‌ایم به موضوع واردات ورق فولادی از چین و مزایایی که انجام این کار در پی خواهد داشت. اگر قصد دارید با این فرصت طلایی آشنا شده و تجهیزات خود را به‌روز سازید، مطلب امروز ما را به هیچ وجه از دست ندهید. شما همچنین می‌توانید برای تهیۀ ورق گالوانیزه مورد نظر خود، از طریق منوی آهن آلات سایت ما اقدام نمایید.

چرا به واردات ورق گالوانیزه از چین نیاز داریم؟

معمولاً از گالوانیزه در صنعت برای افزایش مقاومت و استحکام ورق های فولادی در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی استفاده می‌کنند. به این صورت که سطح فولادی ورق فلزی را با گالوانیزه می‌پوشانند و به این طریق مقاومت آن را در برابر عوامل خارجی افزایش می‌دهند.

اگرچه کشور ما با کمبود امکانات برای تولید این ورق‌ها مواجه بوده و تحریم‌های گوناگون نیز کار را برای صنایع سخت‌تر می‌سازند، اما این دسته از ورق های فولادی از کشورهایی مانند چین، ژاپن، کره و تایوان وارد کشور می‌شوند و در نتیجه می‌توانند به نیازهای صنایع تولیدی ما پاسخ مناسبی دهند. بنابراین، واردات ورق گالوانیزه از چین اهمیت بسیار زیادی برای کارخانه‌های صنعتی کشور دارد.

مزایای واردات ورق گالوانیزه از چین

پیش‌تر گفتیم که این واردات فرصتی طلایی برای کارخانه‌های صنعتی کشور محسوب می‌شود؛ اما چرا؟ ساده است، زیرا این کار بسیار سودمند و مفید خواهد بود. انواع ورق‌های فولادی کاربردهای متفاوتی در تولید دارند. به عنوان مثال، ورق گالوانیزه برای ساخت محصولاتی چون لوله‌های انتقال آب، کابینت، سقف سوله و... به کار گرفته می‌شود، و از مقاومت بالایی نیز در برابر محیط‌های مرطوب برخوردار است.

همین‌طور ورق استیل، که در ساخت لوازم خانگی، بدنۀ خودرو و وسایل نقلیه عمومی، تولید قاشق و چنگال و... به کار می‌رود. ورق آلومینیوم نیز که بسیار سبک و کم‌وزن ساخته می‌شود، کاربرد زیادی در صنایع داروسازی و خودروسازی دارد. فکر می‌کنم اکنون دیگر به اهمیت واردات ورق گالوانیزه پی برده باشید!

واردات ورق گالوانیزه از چین

واردات ورق گالوانیزه در سایر کشورها

تا اینجای مطلب دربارۀ واردات ورق گالوانیزه از چین به ایران صحبت کردیم. حال بیایید وضعیت واردات ورق گالوانیزه را در سایر کشورها بررسی کنیم. واردات این دسته از ورق هایی که از جنس فولاد هستند، علاوه بر کشور ایران، در سایر کشورهای قدرتمندی چون آمریکا و آلمان نیز با نرخ‌های زیادی انجام می‌گیرد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در دهه‌های اخیر، کشور آمریکا در زمرۀ اولین واردکنندگان ورق های گالوانیزه در دنیا قرار دارد.

تولید ورق گالوانیزه می‌تواند بسیار پیچیده و پرهزینه باشد؛ زیرا برای ساخت این ورق فولادی علاوه بر فولاد، فلز روی نیز مورد نیاز است، که همین موضوع می‌تواند به همراه دستگاه‌های پیشرفته‌ای که باید تدارک دیده شود، هزینه‌های تحمیلی را تا دو برابر افزایش دهد. با این اوصاف، واردات ورق گالوانیزه از چین می‌تواند برای کشورهای زیادی مقرون‌به‌صرفه و کاربردی به شمار رود.

اما چرا چین؟ در میان صادرکنندگان ورق گالوانیزه، کشور کرۀ جنوبی و چین با برطرف کردن 37 درصد از نیاز جهان به این دسته از ورق های فولادی، بزرگ‌ترین صادرکنندگان ورق فولادی گالوانیزه شناخته می‌شوند، و بیشتر کشورها متقاضی خرید این محصول از این دو کشور هستند.

کلام پایانی

در نوشتۀ امروز از وب سایت مهد فولاد به موضوع واردات ورق گالوانیزه از چین پرداختیم و شما را با مزایای واردات ورق فولادی گالوانیزه آشنا ساختیم. گرچه با افزایش قیمت ارز خارجی، واردات این دسته از ورق‌ها نیز هزینۀ بیشتری را به دنبال خواهد داشت، اما همچنان بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از تولید آن‌ها در داخل کشور است. این کار به رونق تولیدات ملی و پیشرفت فضای کسب‌وکارهای صنعتی کمک شایانی خواهد کرد. در پایان، اگر قصد دارید از قیمت ورق گالوانیزه مورد نیاز خود اطلاع یافته و سپس اقدام به خرید نمایید، می‌توانید از طریق منوی آهن آلات سایت ما وارد دسته ورق‌ها شده و محصول مورد نظر خود را تهیه کنید.

قیمت روز ورق گالوانیزه

مشاهده قیمت