فاصله بین لوله های داربست چقدر است؟

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

فاصله بین لوله های داربست

یکی از مسائل مهم در هنگام نصب داربست و داربست‌بندی که باید به آن اشاره کرد، توجه به فاصله بین لوله های داربست است. کارگران ساختمانی و مهندسان در هنگام کار بر روی ساختمان همواره با مشکل عدم دسترسی به بررسی نقاط ساختمان روبرو هستند و رفع این مشکل به وسیله‌ی داربست‌های ساختمانی انجام می‌شود. اما رعایت ایمنی این داربست‌ها بسیار مهم است؛ زیرا می‌تواند سبب ایجاد خطرات جانی غیر قابل جبرانی برای کارگران و حتی عابرین پیاده شود. رعایت فاصله بین لوله های داربست یکی از موارد مهم دستورالعمل ایمنی نصب این گونه داربست‌ها است که ما در این مقاله قصد داریم به بررسی آن بپردازیم. شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله برای خرید انواع لوله داربستی با کیفیت و با قیمتی مقرون به صرفه از طریق شرکت مهدفولاد اقدام کنید.

همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید. اما به شما توصیه می‌کنیم که تا پایان این مقاله دست نگه دارید تا با یکی از نکات مهم ایمنی در داربست‌بندی آشنا شوید.

چرا اجرای درست و استاندارد داربست بسیار مهم است؟

بدون شک همه‌ی شما می‌دانید که توجه به نکات ایمنی بر اساس جدیدترین استانداردهای جهانی در هنگام نصب و راه‌اندازی داربست‌های مختلف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. دلیل این موضوع آن است که داربست‌ها وسیله‌ای برای کار در ارتفاعات هستند و ایمنی کارگران در ارتفاعات ساختمانی را تامین می‌کنند.

عدم توجه به استانداردهای لازم داربست‌بندی (scaffolding) می‌تواند سبب نقض ایمنی کارگران شده و در صورت ایجاد مشکل، جان کارگران را تهدید کند. به همین دلیل نصب و اجرای داربست نیازمند توجه به همه‌ی جوانب لازم در ایمنی این سازه‌ها است. یکی از مهم‌ترین این موارد، رعایت استاندارد فاصله بین لوله های داربست است که در ادامه این مقاله به بررسی آن می‌پردازیم.

بهترین فاصله بین لوله های داربست بر اساس استانداردهای جهانی

بهترین فاصله بین لوله های داربست بر اساس استانداردهای جهانی

اکنون که از اهمیت فاصله بین لوله های داربست در داربست‌بندی مطلع شدید، بهتر است بدانید که فاصله بین لوله‌های عمودی در داربست باید بین 1.7 تا 2 متر و فاصله بین سایر لوله‌ها باید کمتر از 3 متر باشد. عدم رعایت این موضوع می‌تواند سبب آسیب به داربست شده و حتی منجر به فروپاشی کامل داربست شود.

رعایت این فاصله‌ها سبب می‌شود تا مقاومت و استحکام داربست و در نتیجه ایمنی کار افزایش یابد. رعایت این مسئله یکی از نکات مهم ایمنی و از الزامات و استانداردهای مهم در هنگام اجرای داربست است.

سخن پایانی

ما در این مقاله به ارائه اطلاعاتی پیرامون فاصله بین لوله های داربست بر اساس جدیدترین استانداردهای داربست‌بندی پرداختیم و شما را از اهمیت رعایت این نکات مهم ایمنی در داربست‌بندی آگاه نمودیم. اکنون می‌دانیم که عدم اجرای داربست بر اساس این فاصله‌ها می‌تواند سبب بروز مشکلات و آسیب‌های جانی و مالی شود. پس در هنگام نصب داربست حتما به حداکثر فاصله‌‌ی 2 متر برای لوله‌های عمودی و 3 متر برای سایر لوله‌های داربست توجه کنید. اکنون که با یکی از مهم‌ترین نکات ایمنی داربست‌ها آشنا شده‌اید، می‌توانید برای مشاهده قیمت لوله داربست به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید و نیز در صورت نیاز به خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در مهدفولاد تماس بگیرید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز لوله داربست

مشاهده قیمت
سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت لوله اثر گذار است؟

عواملی مانند ضخامت، ابعاد، ورن و جنس از مهم‌ترین موارد اثر گذار بر قیمت لوله هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهد فولاد از به‌روزترین قیمت لوله اطلاع پیدا کنید.

چطور از کیفیت لوله‌ای که می‌خواهم بخرم، اطمینان پیدا کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت و خواندن مشخصات فنی و گواهی محصول یا مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره مهدفولاد از کیفیت لوله مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه می‌توان از وزن لوله مورد نیاز خود مطلع شد؟

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت مهدفولاد و استفاده از جدول محاسبه وزن، از حجم و وزن لوله مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.