بزرگترین سازه های داربستی جهان

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

بزرگترین سازه های داربستی جهان

سازه‌های داربستی به سازه‌های فولادی گفته می‌شود که در ابعاد کوچک تا بزرگ ساخته می‌شوند. بسیاری از ما این سازه‌های فولادی را در کوچه و خیابان و در ساختمان‌سازی‌ها مشاهده کرده‌ایم؛ اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید بزرگترین سازه های داربستی جهان در ابعاد برج‌های بزرگ و چندین طبقه ساخته شده‌اند. ما در این مقاله قصد داریم شما را با این سازه‌های بزرگ و بی‌نظیر آشنا کنیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید!

شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله برای خرید و مشاهده قیمت لوله داربستی در انواع مختلف و ساخت سازه‌های داربستی از طریق سایت مهدفولاد اقدام کنید.

آشنایی با بزرگترین سازه های داربستی جهان!

ساختمان‌های بزرگ و برج‌های بلند منحصر‌به‌فردی در سراسر دنیا وجود دارد که ساخت آن‌ها نیازمند طراحی و مهندسی دقیق بوده است. سازه‌های داربستی یکی از مهم‌ترین تجهیزات موردنیاز برای ساخت این ساختمان‌ها و برج‌های مرتفع هستند. علاوه بر این انجام هرگونه تعمیرات در این ساختمان‌ها نیازمند داربست‌بندی مجدد است. در ادامه برخی از بزرگترین سازه‌های داربستی جهان را که سبب حیرت و شگفتی شما می‌شود معرفی خواهیم کرد.

  1. مجسمه آزادی آمریکا

مجسمه آزادی (Statue of Liberty) در آمریکا با داشتن ارتفاع 46 متری و 225 تن وزن یکی از برترین و معروف‌ترین مجسمه‌های دنیا است. این مجسمه در سال 1984 میلادی به دلیل ایجاد مشکلات و نقص‌هایی به تعمیر و بازسازی نیاز پیدا کرد. برای بازسازی این مجسمه یک سازه داربستی بسیار بزرگ ساخته شد که در آن زمان سبب ایجاد هزینه‌ای نزدیک به 2 میلیون دلار شد.

  1. برج خلیفه

برج خلیفه، معروف‌ترین برج خاورمیانه و دنیا است که از 163 طبقه تشکیل شده و دارای ارتفاعی معادل 828 متر است. ساخت این برج با توجه به ارتفاع بسیار بلند آن نیازمند داربست‌بندی مهندسی شده و ایمن بود. داربست فلزی مدرن این برج توسط شرکت اتریشی دوکا ساخته شد و دارای قابلیت بالارونده بود که در افزایش سرعت ساخت برج بسیار موثر بود.

آشنایی با بزرگترین سازه های داربستی جهان!

  1. ایستگاه راه‌آهن ویکتوریا لندن

این ایستگاه که در قلب شهر لندن قرار دارد یکی از شلوغ‌ترین ایستگاه‌های راه‌آهن در دنیا است. برای بازسازی این ایستگاه مترو در سال‌های 2011 تا 2014، چندین سازه داربستی فلزی با هزینه چندین میلیون دلاری بنا شد. داربست‌های موجود در این پروژه به عنوان یکی از بزرگترین سازه های داربستی جهان شناخته می‌شوند.

  1. گلخانه عدن

گلخانه عدن در کشور انگلیس بزرگترین گلخانه جهان است که در کتاب رکوردهای گینس نیز ثبت شده است. ساخت این گلخانه در سال 1998 شروع شد و برای ساخت آن از داربست‌هایی به طول 230 مایل استفاده شد.

سخن پایانی

ما در این مقاله با برخی از بزرگترین سازه های داربستی جهان آشنا شدیم. می‌دانیم که داربست‌بندی باید به شیوه‌ای اصولی و مهندسی شده انجام شود؛ زیرا وجود هرگونه اشتباه و نقص در پروژه می‌تواند سبب ایجاد خسارت‌های جبران‌ناپذیری شود. به همین دلیل کیفیت بالای داربست یکی از نکاتی است که همواره باید مورد توجه قرار بگیرد و برای ساخت داربست از لوله‌های داربست باکیفیت استفاده شود. شما می‌توانید برای خرید انواع لوله داربست باکیفیت و با قیمت مناسب در ابعاد مختلف از طریق شرکت مهدفولاد اقدام کنید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز لوله داربست

مشاهده قیمت

سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت لوله اثر گذار است؟

عواملی مانند ضخامت، ابعاد، ورن و جنس از مهم‌ترین موارد اثر گذار بر قیمت لوله هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهد فولاد از به‌روزترین قیمت لوله اطلاع پیدا کنید.

چطور از کیفیت لوله‌ای که می‌خواهم بخرم، اطمینان پیدا کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت و خواندن مشخصات فنی و گواهی محصول یا مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره مهدفولاد از کیفیت لوله مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه می‌توان از وزن لوله مورد نیاز خود مطلع شد؟

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت مهدفولاد و استفاده از جدول محاسبه وزن، از حجم و وزن لوله مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.