کاربرد لوله داربست چیست؟

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

کاربرد لوله داربست

احتمالا شما هم تاکنون نام لوله داربست را شنیده اید؛ اما اگر با کاربرد لوله داربست آشنا نیستید، ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با این لوله و کابردهای مختلف آن آشنا کنیم. بهتر است پیش از هر چیزی بدانید که این لوله ها نوعی لوله فولادی درز دار هستند که مشخصات فنی منحصر به فردی داشته و در انواع مختلفی تولید می شوند. ما در این مقاله به ارائه ی توضیحاتی پیرامون کاربرد لوله داربست خواهیم پرداخت. شما می توانید پس از مطالعه این مقاله برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید این محصول با ما تماس بگیرید و در صورتی که قصد دارید تا به مشاهده لیست قیمت لوله داربست بپردازید، به صفحه مربوط به این محصول در سایت مهدفولاد کیان مراجعه کنید.

معرفی لوله داربست

لوله های داربستی (scaffolding tube)، لوله هایی فولادی هستند که متریال آن ها ترکیبی از آهن و آلیاژ کربن است. ماده اولیه برای برای ساخت این لوله ها، ورق سیاه است. در تولید این لوله ها ابتدا ورق سیاه را خم می کرده و سپس سطح اتصال آن را جوش می دهند.

اگر به دنبال اطلاعات بیشتری درباره ی لوله داربست و آشنایی با آن هستید، می توانید به مقاله ی "لوله داربست چیست؟" مراجعه کنید.

آشنایی با کاربرد لوله داربست

احتمالا شما هم تاکنون نام داربست به گوشتان خورده باشد. داربست ها سازه هایی هستند که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. در هنگام ساخت و ساز، دسترسی به بسیاری از نقاط ساختمان و به ویژه نقاط با ارتفاع بالا برای کارگران سخت به نظر می رسد. راه حل این مشکل استفاده از سازه های داربستی است. این سازه ها امکان دسترسی به نقاط مختلف ساختمان را برای کارگران و مهندسان فراهم می کنند. پس داربست ها را می توان یکی از مهم ترین ابزار برای ساختمان سازی دانست.

از جمله مهم ترین کاربردهای لوله داربست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده برای ساخت و نگهداری انواع مختلف پروژه های عمرانی و ساختمان مانند پل ها؛
  • ساخت سازه های مقاوم برای ساختمان سازی کارگران؛
  • استفاده در ساخت غرفه های نمایشگاهی، برج های دیده بانی و رمپ های اسکی.

کاربرد لوله داربست و اهمیت کیفیت در آن ها

بررسی کاربردهای لوله داربست

داربست ها به وسیله ی اتصال لوله های داربست به یکدیگر ساخته می شوند. با اتصال این لوله ها می توان به ساخت انواع داربست های موردنیاز برای ساختمان سازی پرداخت. این لوله ها در بازار به نام لوله پنج نیز شناخته می شوند.

حفظ امنیت کارگران در ساختمان سازی یکی از اصول مهم این کار است. به همین دلیل داربست ها باید بتوانند از استحکام کافی برخوردار باشند. شرط لازم برای استحکام داربست، استفاده از لوله های داربست با کیفیت است. این لوله های داربست در ابعاد، ضخامت و کیفیت های متفاوتی تولید می شوند و به همین دلیل استفاده از لوله داربست با کیفیت در ساخت این سازه های فولادی بسیار مهم است.

سخن پایانی

ما در این مقاله به ارائه ی اطلاعاتی درباره ی کاربرد لوله داربست برای شما پرداختیم و دانستیم که این لوله ها در ساخت سازه های داربستی در ساختمان سازی بسیار کاربرد دارند. همچنین این لوله ها به دلیل کاربرد مهم و حساس باید دارای کیفیت بالایی باشند. اکنون که با کاربرد لوله داربست آشنا شدید می توانید برای مشاهده قیمت لوله داربست به صفحه ی مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید با کارشناسان ما در مهدفولاد تماس بگیرید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز لوله داربست

مشاهده قیمت
سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت لوله اثر گذار است؟

عواملی مانند ضخامت، ابعاد، ورن و جنس از مهم‌ترین موارد اثر گذار بر قیمت لوله هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهد فولاد از به‌روزترین قیمت لوله اطلاع پیدا کنید.

چطور از کیفیت لوله‌ای که می‌خواهم بخرم، اطمینان پیدا کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت و خواندن مشخصات فنی و گواهی محصول یا مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره مهدفولاد از کیفیت لوله مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه می‌توان از وزن لوله مورد نیاز خود مطلع شد؟

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت مهدفولاد و استفاده از جدول محاسبه وزن، از حجم و وزن لوله مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.