عوامل موثر بر قیمت لوله داربستی

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

عوامل موثر بر قیمت لوله داربستی

لوله‌های داربستی به لوله‌هایی گفته می‌شود که برای ساخت انواع داربست از جمله داربست‌های ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی عوامل موثر بر قیمت لوله داربستی برای شما عزیزان بپردازیم. شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله برای مشاهده لیست قیمت لوله داربستی به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید و سپس در صورت تمایل به خرید این محصول و یا نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در مهدفولاد تماس بگیرید.

بررسی عوامل موثر بر قیمت لوله داربستی

لوله‌های داربست دارای ویژگی‌های متعدد و مختلفی هستند که سبب استفاده از آن‌ها به شیوه‌ها و کاربردهای مختلف می‌شود. این ویژگی‌ها می‌تواند بر قیمت لوله‌های داربست تاثیرگذار باشد. عواملی همچون جنس لوله، برند، ضخامت و ابعاد لوله داربستی بر قیمت این محصول تاثیرگذار است که در ادامه این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم.

  • جنس لوله داربستی

اولین و مهم‌ترین عامل از عوامل موثر بر قیمت لوله داربستی، جنس این لوله‌ها است. لوله‌های داربستی از جنس‌های استیل، گالوانیزه و ورق سیاه ساخته و تولید می‌شوند. قیمت لوله‌های استیل و گالوانیزه با توجه به کیفیت بالاتر فلز و ظاهر زیباتر بیشتر است و می‌توان گفت که لوله‌های داربستی تولید شده از ورق سیاه دارای پایین‌ترین قیمت در بین لوله‌های داربست هستند.

  • طول لوله داربستی

لوله های داربستی در طول های 1.5، 4 و 6 متری در کارخانه ها تولید می شوند. انتخاب طول لوله به کاربرد آن وابسته است. بسیار پرواضح است که هر چه طول لوله داربستی بیشتر باشد، متریال استفاده شده و وزن آن بیشتر و در نتیجه قیمت آن نیز بالاتر است.

  • برند تولید کننده لوله داربستی

کارخانه‌های زیادی در داخل و خارج از کشور در حال تولید لوله مانیسمان برای کاربردهای مختلف هستند. کیفیت و شیوه تولید لوله داربستی در کارخانه‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد. به همین دلیل اینکه لوله داربست موردنظر شما توسط چه کارخانه و برندی تولید شده است نیز می‌تواند بر قیمت لوله داربستی موثر باشد.

عوامل موثر بر قیمت لوله داربستی

  • وزن لوله داربستی

بی‌شک فاکتور وزن در قیمت یک لوله تاثیرگذار است. وزن یک لوله به عواملی همچون متریال مورداستفاده، طول لوله، ضخامت و نوع آن وابسته است و تمامی این فاکتورها جز عوامل موثر بر قیمت لوله داربستی هستند. هر چه وزن لوله بیشتر باشد، متریال به کار رفته در آن بیشتر است و این موضوع سبب می‌شود تا لوله داربستی شما قیمت بالاتری داشته باشد.

  • ضخامت لوله داربستی

هر چه ضخامت یک لوله داربستی بیشتر باشد، استحکام و مقاومت بالاتری در شرایط جوی نامناسب خواهد داشت. همچنین میزان تحمل وزن در لوله نیز بیشتر می‌شود. ضخامت لوله‌های داربستی تولید شده می‌تواند در یکی از اندازه های 2، 2.2، 2.5، 3.5 و ... تا 5.3 میلی‌متر باشد. ضخامت این لوله‌ها در وزن و کیفیت و در نهایت در قیمت این محصولات تاثیرگذار است.

  • نوع لوله داربستی

لوله‌های داربستی در دو نوع مختلف لوله درز‌دار و لوله بدون‌درز تولید می‌شوند. لوله‌های بدون‌درز دارای کیفیت و استحکام بالاتری هستند و در تولید آن‌ها از هیچگونه جوشکاری فلز استفاده نشده است. همین موضوع سبب بالاتر بودن قیمت لوله‌های داربستی بدون‌درز نسبت به نوع دیگر آن شده است.

  • رنگ لوله داربستی

استفاده از برخی رنگ‌ها جهت رنگ‌آمیزی فلزات می‌تواند سبب افزایش مقاومت فلز در برابر زنگ‌زدگی و رطوبت شود. در برخی موارد این رنگ‌آمیزی بر روی لوله‌های داربستی نیز انجام می‌شود و سبب افزایش طول عمر این نوع لوله‌ها می‌شود. این موضوع می‌تواند سبب افزایش قیمت این لوله‌ها نسبت به لوله‌های داربست بدون رنگ شود.

  • قیمت ماده اولیه

بدون شک قیمت جهانی فولاد در قیمت روز لوله داربستی تاثیرگذار است و هرگونه افزایش یا کاهش در قیمت متریال به کار رفته در لوله داربست می‌تواند سبب تغییر در قیمت لوله داربستی شود.

  • سایر عوامل خارجی

از دیگر عوامل موثر بر قیمت لوله داربستی می‌توان به عوامل روز خارجی همچون قیمت ارز، قیمت‌های جهانی، میزان عرضه و تقاضا، هزینه حمل و نقل، تعرفه‌های گمرکی و ... است که به طور مستقیم یا غیر مستقیم می‌تواند بر قیمت لوله داربستی تاثیر بگذارد.

قیمت لوله داربستی در مهدفولاد

ما در این مقاله به بررسی عوامل موثر بر قیمت لوله داربستی پرداختیم و دانستیم که عواملی همچون جنس، طول، وزن، ضخامت و نوع لوله داربستی در قیمت نهایی این محصول بسیار تاثیرگذار است. ما در شرکت مهدفولاد به ارائه بهترین قیمت لوله داربستی با بالاترین کیفیت برای شما عزیزان می‌پردازیم و شما می‌توانید محصول موردنظر خود را با خیال راحت و بدون هیچگونه نگرانی از طریق شرکت مهدفولاد خریداری کنید. همچنین در صورت نیاز به کسب مشاوره و راهنمایی در خصوص خرید این محصول می‌توانید با کارشناسان متخصص ما در این مجموعه در تماس باشید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز لوله داربست

مشاهده قیمت
سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت لوله اثر گذار است؟

عواملی مانند ضخامت، ابعاد، ورن و جنس از مهم‌ترین موارد اثر گذار بر قیمت لوله هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهد فولاد از به‌روزترین قیمت لوله اطلاع پیدا کنید.

چطور از کیفیت لوله‌ای که می‌خواهم بخرم، اطمینان پیدا کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت و خواندن مشخصات فنی و گواهی محصول یا مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره مهدفولاد از کیفیت لوله مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه می‌توان از وزن لوله مورد نیاز خود مطلع شد؟

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت مهدفولاد و استفاده از جدول محاسبه وزن، از حجم و وزن لوله مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.