لوله داربست بومهن

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

لوله داربست بومهن

لوله داربست بومهن نیز یکی دیگر از محصولات فولادی هستند که همانند سایر محصولات تولید شده در شهر‌های مختلف ایران، کیفیتی بالا و قیمت مناسبی نیز دارند. در واقع مشخصات لوله داربست ممکن است بسته به استانداردها، ابعاد و کاربردهای مختلف متفاوت باشد که قبل از خرید این محصول باید به مشخصات قطر داخلی، ضخامت، سایز لوله و... توجه داشته باشید. اگر قصد خرید لوله داربست با قیمت مناسب دارید می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی مهد فولاد اقدام به خرید مستقیم از درب کارخانه تولیدی نمائید.

انواع لوله داربستی

لوله داربست بومهن با انواع و ابعاد مختلفی تولید می‌شود که کاربرد‌های خاص خود را در صنایع مختلف دارند. در ادامه این مطلب از سایت مهد فولاد به بررسی برخی از انواع رایج لوله داربست اشاره خواهیم کرد:

لوله داربست معمولی

این نوع لوله داربست دارای شکل مستطیلی یا مربعی است و در ابعاد مختلف و با ضخامت‌های متفاوت تولید می‌شود. معمولاً برای ساختارهای فلزی، سیستم‌های حمل و نقل، تاسیسات صنعتی و ساختمانی استفاده می‌شود.

لوله داربست سیاه

این نوع لوله داربست از فولاد سیاه تولید می‌شود و بدون پوشش ضد زنگ یا پوشش محافظ بر روی سطح خارجی آن است. اغلب در صنایع ساختمانی و صنعتی برای ساختارهای فلزی، پل‌ها، پشتیبانی‌ها و سیستم‌های پایه استفاده می‌شود.

لوله داربست گالوانیزه

در این نوع لوله داربست، سطح خارجی آن با استفاده از روش گالوانیزه‌سازی پوشش داده می‌شود. این پوشش معمولاً شامل روکشی از روی فلز روی و روکشی از روی روی می‌باشد، که به لوله داربست خاصیت ضد زنگ و مقاومت در برابر خوردگی را می‌بخشد. این نوع لوله داربست برای استفاده در بیرون ساختمان‌ها، سیستم‌های آبیاری، دریچه‌ها، پل‌ها و سازه‌های دریایی مناسب است.

وزن لوله داربست فولادی

لوله داربست آلومینیومی

این نوع لوله داربست از آلیاژهای آلومینیوم تولید می‌شود. آنها دارای وزن سبک، مقاومت بالا در برابر خوردگی و قابلیت انعطاف بالا هستند. معمولاً در صنایع هواپیمایی، خودروسازی، ساختمان‌سازی و تجهیزات برقی استفاده می‌شوند.

جدول وزن لوله داربست بومهن

در زیر، جدولی از وزن تقریبی برخی از ابعاد رایج لوله داربست بومهن را بر اساس استاندارد DIN 2440 ارائه می‌دهیم. لازم به ذکر است که وزن دقیق لوله داربست بستگی به جنس و ضخامت دیواره آن دارد، بنابراین برای دقت بیشتر بهتر است با تولیدکنندگان و تأمین کنندگان مربوطه تماس بگیرید.

جدول وزن لوله داربستی

قطر لوله (mm)

ضخامت لوله (mm)

وزن لوله (kg)

48.3

1.9

12.5

48.3

2

14

48.3

2.3

16.2

48.3

2.5

17.2

48.3

3

21

تحمل بار لوله داربست چقدر است؟

تحمل بار لوله داربست به عوامل متعددی بستگی دارد که این عوامل عبارتند از: جنس لوله داربست، ابعاد، ضخامت دیواره، نوع بار. همچنین، استانداردها و مشخصات فنی مربوطه نیز تحمل بار را تعیین می‌کنند.

برای مثال، لوله داربست با ضخامت بالا و جنس مقاوم‌تر، تحمل بار بیشتری خواهد داشت. همچنین، تحمل بار لوله داربست به عواملی مانند تابعیت، انعطاف پذیری، شیب، برنامه بارگذاری و موارد دیگر بستگی دارد. برای استفاده بهینه از لوله داربست و برآورد تحمل بار آن، بهتر است به استانداردها و مشخصات فنی مربوطه مراجعه کرده و از توصیه‌ها و دستورالعمل‌های تولیدکنندگان و متخصصان صنعتی پیروی کنید. همچنین کارشناسان مهد فولاد بر اساس نیاز و شرایط خاص مشتریان، راهنمایی‌های لازم را انجام می‌دهند تا اطلاعات دقیق‌تری درباره تحمل بار لوله داربست، ارائه دهند.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی لوله داربست بومهن پرداخته ایم. اما نکته قابل توجه این است که تمامی لوله‌ها طبق استاندارد‌های ثبت شده جهانی به تولید می‌رسند و لوله داربست شیراز، بومهن و... از لحاظ کیفی و استاندارد ساخت با یکدیگر تفاوتی ندارند. چنانچه قصد خرید لوله داربست از کارخانه تولیدی دارید، به راحتی می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی مهد فولاد اقدام به خرید مستقیم و بدون واسطه با نازل‌ترین قیمت نمائید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز لوله داربست

مشاهده قیمت

سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت لوله اثر گذار است؟

عواملی مانند ضخامت، ابعاد، ورن و جنس از مهم‌ترین موارد اثر گذار بر قیمت لوله هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهد فولاد از به‌روزترین قیمت لوله اطلاع پیدا کنید.

چطور از کیفیت لوله‌ای که می‌خواهم بخرم، اطمینان پیدا کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت و خواندن مشخصات فنی و گواهی محصول یا مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره مهدفولاد از کیفیت لوله مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه می‌توان از وزن لوله مورد نیاز خود مطلع شد؟

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت مهدفولاد و استفاده از جدول محاسبه وزن، از حجم و وزن لوله مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.