مهد فولاد

تفاوت ورق سیاه ST37 و ST52

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

مقایسه ورق سیاه ST37 و ST52

ورق‌های سیاه دارای انواع مختلفی هستند و بر اساس استانداردهای متفاوتی تولید می‌شوند. از جمله متداول‌ترین و پرکاربردترین ورق‌های سیاه می‌توان به ورق‌های ST37 و ST52 اشاره کرد. این ورق‌ها با وجود شباهت‌های زیاد، تفاوت‌های کوچکی نیز دارند و به همین دلیل در کاربردهای متفاوتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ما در این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت ورق سیاه ST37 و ST52 بپردازیم. پس اگر می‌خواهید با تفاوت‌های این دو ورق سیاه فولادی آشنا شوید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با ورق ST37

ورق ST37 یکی از انواع ورق‌های فولادی است که بر اساس استاندارد DIN 17100 تولید می‌شود. ST37 یکی از متداول‌ترین گریدهای این استاندارد برای فولاد‌های ساختمانی است. این ورق‌ها دارای مقاومت کششی پایین‌تری نسبت به سایر انواع ورق سیاه هستند و قیمت مناسب‌تری نیز دارند.

اگر قصد دارید تا از این ورق برای کاربرد مورد نظر خود استفاده کنید، بهتر است پیش از هر چیزی نیازهای پروژه و خصوصیات مکانیکی مورد نیاز و شرایط عملیاتی پروژه را در نظر بگیرید و سپس با کسب مشاوره از متخصصان، ورق ST37 را خریداری کنید.

آشنایی با ورق ST52

ورق ST52 یکی دیگر از انواع ورق‌های سیاه است که طبق استاندارد DIN 17100 تولید می‌شود. این ورق دارای مقاومت کششی خوب و تحمل بالایی در برابر فشار، وزن و نیروی مکانیکی است. این ورق با نام ورق صنعتی و یا فولاد منگنز کم کربن نیز در بازار شناخته می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های این ورق می‌توان به خاصیت ارتجاعی و تحمل وزن اشاره کرد.

تفاوت ورق سیاه ST37 و ST52

بررسی تفاوت ورق سیاه ST37 و ST52

اکنون که با ورق‌های st37 و st52 آشنا شدیم، وقت آن است تا به مقایسه و بررسی تفاوت این دو نوع ورق بپردازیم.

  1. تفاوت در مقاومت کششی:

مقاومت کششی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها در این ورق‌های سیاه آلیاژی است. با این وجود ورق‌های ST37 دارای مقاومت کششی کمتری نسبت به ورق‌های ST52 هستند. این موضوع سبب شده است تا در کاربردهایی که نیاز به مقاومت زیاد در برابر نیرو، فشار و وزن است، از ورق‌های ST52 استفاده شود.

  1. تفاوت در مقاومت در برابر ضربه:

ورق ST37 دارای مقاومت کششی کمتری نسبت به ورق ST52 در برابر ضربه و شوک‌های مکانیکی است. به همین دلیل ورق ST52 برای کاربردهایی که نیاز به مقاومت بالا در برابر ضربه دارند بهتر است.

  1. تفاوت در کاربردها:

تفاوت در ویژگی‌های ورق‌های st37 و st52 سبب شده است تا کاربرد این دو نوع ورق نیز در برخی موارد با یکدیگر متفاوت باشد. ورق‌های st37 به دلیل مقاومت کمتری که دارند در کاربردهایی همچون ساخت قطعات خودرو، لوله و ساخت قطعات ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این در حالی است که ورق‌های st52 در کاربردهایی با شرایط سخت‌تر مانند لوله‌های صنعتی، قطعات ماشین‌آلات سنگین و قطعات مهندسی پیچیده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سخن پایانی

ما در این مقاله از سایت مهدفولاد به ارائه اطلاعاتی درباره تفاوت ورق سیاه ST37 و ST52 پرداختیم و این دو ورق را با یکدیگر مقایسه کردیم. انتخاب ورق مناسب از بین این دو ورق بسته به ویژگی‌های موردنیاز، کاربرد، مقاومت و شرایط مختلف برای کاربرد موردنیاز خود انجام می‌شود. پس اگر قصد خرید این نوع ورق‌ها را دارید، بهتر است با کارشناسان فنی و مهندسان متخصص ما در مهدفولاد تماس بگیرید و پیش از خرید از مشاوره تخصصی بهره‌مند شوید. همچنین شما می‌توانید برای خرید انواع ورق گالوانیزه، ورق روغنی، ورق رنگی و ... از طریق سایت مهدفولاد اقدام کنید.

قیمت روز ورق سیاه

مشاهده قیمت
سوالات متداول

چگونه می‌توانم ورق گرم مورد نظر خود را سفارش دهم؟

شما می‌توانید به وسیله تماس با شماره: ۱۸۳۶ از تهران و شماره: ۶۲۹۹۹۰۸۰ داخلی 200 از شهرستان نسبت به ثبت سفارش خود اقدام کنید.

قیمت به‌روز ورق گرم چقدر است؟

قیمت ورق گرم بر اساس کارخانه تولیدکننده متفاوت است. شما می‌توانید جدیدترین لیست قیمت ورق گرم را در این صفحه مشاهده کنید. همچنین می‌توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و در کمترین زمان از قیمت روز محصولات مطلع شوید: 62999080-021 داخلی 200

شرکت مهدفولاد ورق گرم را از چه کارخانه‌هایی تامین می‌کند؟

مهدفولاد ورق گرم را از کارخانه‌های فولاد مبارکه، اکسین اهواز، خرم آباد، قطعات، ترک، گیلان، نوردی و کاویان تامین می‌کند.