تفاوت ورق سیاه و ورق روغنی

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

ورق سیاه و ورق روغنی از ورق های پرکاربرد در صنعت می باشند؛ اما این ورق ها تفاوت هایی با یکدیگر دارند که بهتر است پس از خرید این محصولات به طور کامل با تفاوت ورق سیاه و ورق روغنی و ویژگی های هر یک از آن ها آشنا شوید. ما در این مقاله قصد داریم تا به برخی از مهم ترین تفاوت های این دو محصول بپردازیم. شما می توانید پس از مطالعه این مقاله بنا به نیاز خود برای خرید ورق روغنی و یا ورق سیاه با کارشناسان ما در مجموعه مهدفولاد تماس بگیرید.

فرآیند تولید؛ اولین تفاوت ورق سیاه و ورق روغنی

اولین و مهم ترین تفاوت این دو ورق را می توان در فرآیند تولید این دو محصول دانست. ورق روغنی با روش نورد سرد و ورق سیاه با روش نورد گرم تولید می شوند. ورق سیاه از شمش ها و تختال هایی که در کوره پیش گرم با دمای بسیار بالا قرار می گیرند تولید می شوند. این مواد اولیه پس قرار گرفتن در کوره، از قفسه های نورد عبور داده می شوند و ورق های سیاه طی این فرآیند تولید می شوند.

همچنین ورق های روغنی از انجام فرآیند نورد سرد بر روی ورق سیاه، اسید شویی و روغن کاری ورق ها تولید می شوند. این ورق ها نسبت به ورق های سیاه از شفافیت و ظاهر زیباتری برخوردار هستند و همچنین امکان رنگ آمیزی بر روی آن ها وجود دارد.

همچنین ببینید:     

قیمت ورق سیاه

تفاوت ورق سیاه و ورق روغنی چیست؟

تفاوت کیفیت ورق سیاه و ورق روغنی

کیفیت یک ورق با توجه به عوامل مختلفی مشخص می شود. ورق های سیاه و ورق های روغنی با توجه به فرآیند تولید و نیز مواد به کار رفته در آن ها می توانند از کیفیت و ویژگی های متفاوتی برخوردار باشند. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که باید به آن اشاره کرد، استحکام بیشتر و بالاتر ورق سیاه نسبت به ورق روغنی است. این موضوع به دلیل کربن بیشتر به کار رفته در ورق سیاه می باشد. همچنین ورق های روغنی در طی فرآیند آنیلینگ نرم تر می شوند و استحکام آن ها کاهش می یابد.

دومین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که کیفیت ابعادی ورق روغنی بهتر از ورق سیاه است و شما در هنگام خرید ورق روغنی، با ابعاد و سایزهای دقیق تری روبرو خواهید بود. همچنین ورق روغنی به دلیل تولید توسط فرآیند نورد سرد دارای انعطاف پذیری بیشتر و سطحی صاف تر و یکنواخت تر است.

همچنین ببینید:           

ورق ورغنی ابعادی چیست

تفاوت قیمت ورق روغنی و ورق سیاه

تفاوت ورق سیاه و ورق روغنی سبب ایجاد تفاوت در قیمت این دو محصول می شود. بیشترین دلیل تفاوت قیمت این دو محصول در روش تولید آن ها می باشد. از آنجایی که فرآیند تولید ورق روغنی که به وسیله ی نورد سرد انجام می شود پیچیده تر است، قیمت ورق روغنی بیشتر از ورق سیاه می باشد.

سخن پایانی

ما در این مقاله به ارائه ی اطلاعاتی درباره تفاوت ورق سیاه و ورق روغنی پرداختیم و به بررسی تفاوت در روش تولید این محصولات، کیفیت تولید و نیز قیمت ورق روغنی و ورق سیاه پرداختیم. شما می توان اکنون پس از مطالعه این مقاله به صفحه ی مربوط به قیمت ورق روغنی و ورق سیاه در سایت ما مراجعه کنید. همچنین در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید این محصولات می توانید با کارشناسان ما در مهدفولاد تماس بگیرید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز ورق روغنی

مشاهده قیمت
سوالات متداول

تفاوت ورق رنگی با ورق شیروانی چیست؟

ورق شیروانی همان ورق رنگی است که به صورت کرکره سینوسی، ذوزنقه و ... فرمینگ می‌شود. برای اطلاع از قیمت ورق شیروانی با شماره ۶۲۹۹۹۰۸۰ داخلی 300 تماس بگیرید.

محل بارگیری ورق‌ها کجاست؟

ورق‌ها مستقیما از درب کارخانه‌ها و انبار تهران بارگیری می‌شوند.

چه مدت طول می‌کشد تا کالایی که سفارش داده‌ام به دستم برسد؟

بعد از ثبت سفارش، کالا در اسرع وقت ارسال می‌گردد.