تفاوت ورق سیاه و ورق رنگی

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

تفاوت ورق سیاه و ورق رنگی

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که تفاوت ورق سیاه و ورق رنگی چیست؟ ورق های فولادی دارای انواع مختلفی هستند که هر یک در کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. دو نوع از پرکابردترین این انواع، ورق های سیاه و رنگی می باشند. این ورق‌ها در مواردی همچون روش تولید، ظاهر و نیز کاربرد با یکدیگر تفاوت دارند و همین موضوع سبب تفاوت در قیمت این محصولات نیز شده است. ما در این مقاله قصد داریم تا با هم به بررسی تفاوت ورق سیاه و ورق رنگی بپردازیم. اما بهتر است پیش از آن با این دو نوع ورق آشنا شوید. شما می توانید برای خرید ورق رنگی و نیز خرید ورق سیاه از طریق سایت مهدفولاد اقدام کنید و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.

معرفی ورق سیاه

یکی از انواع ورق های سیاه، ورق فولادی می باشد. این ورق در دمایی بالاتر از 930 درجه سانتی گراد و با انجام عملیات نورد فشاری تولید می شود. پس از این کار خاصیت فرم پذیری ورق افزایش می یابد. در واقع فرآیند تولید ورق سیاه به روش نورد گرم انجام می شود. این ورق ها در ابعاد مختلف در کارخانه تولید شده و می توانند ضخامتی بین 1 میلی متر تا 10 سانتی متر داشته باشند. بسته به کاربرد ورق سیاه، مشخصات و ویژگی های آن می تواند متفاوت باشد.

معرفی ورق رنگی

ورق رنگی یکی از ورق های پرکابرد در بین ورق های فولادی می باشد. این ورق ها از ایجاد پوشش رنگی الکترواستاتیک بر روی ورق های گالوانیزه ساخته می شوند. ورق های رنگی در 15 رنگ مختلف و در ضخامت هایی بین 0.2 تا 0.7 میلی متر در بازار موجود می باشند. این ورق ها با توجه به زیبایی ظاهر و داشتن خاصیت ضد زنگ، در کاربردهایی همچون سقف های شیروانی مورد استفاده قرار می گیرند.

بررسی تفاوت ورق سیاه و ورق رنگی

بررسی تفاوت ورق سیاه و ورق رنگی

ورق های سیاه و ورق های رنگی علاوه بر کاربرد، در فرآیند ساخت، مدت زمان تولید، ظاهر ورق و برخی دیگر از ویژگی و مشخصات متفاوت هستند. ما در ادامه به بررسی این تفاوت ها می پردازیم.

  1. تفاوت ورق سیاه و ورق رنگی در فرآیند تولید

تولید ورق سیاه توسط فرآیند نورد گرم انجام می شود. اما برای تولید ورق رنگی، باید ورق سیاه ابتدا توسط فرآیند گالوانیزاسیون گالوانیزه شده و سپس ورق گالوانیزه تحت عملیات های شستشو، کروماته کردن و رنگ دهی قرار بگیرد.

  1. تفاوت ورق سیاه و ورق رنگی از نظر ظاهری

ورق های رنگی در 15 رنگ مختلف و سطحی صاف و صیقلی تولید می شوند و ظاهر زیباتری دارند.

  1. تفاوت ورق سیاه و ورق رنگی در کاربرد این ورق ها

ورق های سیاه با توجه به فرآیند تولید و نوع ظاهر بیشتر در کاربردهای استحکام بخشی و ساختاری استفاده می شوند؛ در حالی که ورق های رنگی کاربردهایی تزئینی تر دارند و در ساخت سوله ها و سقف های شیروانی و نماکاری ها کاربرد دارند.

تفاوت قیمت ورق سیاه و ورق رنگی

با توجه به تفاوت ورق سیاه و ورق گالوانیزه در مواردی همچون نحوه تولید، ظاهر ورق، مدت زمان تولید و کاربرد این محصولات، تفاوت در قیمت این ورق های کاملا واضح است. ورق های رنگی به دلیل فرآیند پیچیده تر در تولید و ظاهر زیباتر از قیمت بالاتری نسبت به ورق سیاه برخوردار هستند. شما می توانید برای مشاهده قیمت ورق سیاه و قیمت ورق رنگی به صفحات محصول سایت ما مراجعه کنید. ما در شرکت مهدفولاد به ارائه ی با کیفیت ترین ورق های فولادی موجود در بازار با قیمت مناسب برای شما می پردازیم و شما می توانید برای خرید این محصولات و یا کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز ورق رنگی

مشاهده قیمت

سوالات متداول

تفاوت ورق رنگی با ورق شیروانی چیست؟

ورق شیروانی همان ورق رنگی است که به صورت کرکره سینوسی، ذوزنقه و ... فرمینگ می‌شود. برای اطلاع از قیمت ورق شیروانی با شماره ۶۲۹۹۹۰۸۰ داخلی 300 تماس بگیرید.

محل بارگیری ورق‌ها کجاست؟

ورق‌ها مستقیما از درب کارخانه‌ها و انبار تهران بارگیری می‌شوند.

چه مدت طول می‌کشد تا کالایی که سفارش داده‌ام به دستم برسد؟

بعد از ثبت سفارش، کالا در اسرع وقت ارسال می‌گردد.