راهنمای خرید ورق گرم ارزان و به‌صرفه

نویسنده: mahdefoolad

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 8 دقیقه

راهنمای خرید ورق گرم ورق گرم که در بین افراد در بازار فولاد، با نام ورق سیاه هم شناخته می‌شود، زمانی تشکیل می‌شود که فولاد خام از طریق نیروی فشاری در دمای بالاتر از 926 درجه سانتی‌گراد (دمای تبلور مجدد شناخته‌شده برای اکثر انواع فلزات) نورد شود تا شکل جدیدی به خود بگیرد. فرآیند نورد گرم نه‌تنها ضخامت فولاد را تغییر می‌دهد، بلکه باعث تغییر شکل سطح و مقطع آن می‌شود؛ به همین دلیل خیلی از افراد به‌دنبال خرید ورق گرم هستند. در این مقاله می‌خواهیم نکاتی را پیرامون راهنمای خرید ورق گرم توضیح دهیم تا بتوانید با آگاهی بیشتری این محصول را بخرید. بنابراین پیشنهادمان به شما این است که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مشخصات ورق گرم

قبل از اینکه در مورد راهنمای خرید ورق گرم توضیح دهیم، بد نیست نگاهی به مشخصات این محصول داشته باشیم. برای تعیین اینکه فولاد نورد گرم است یا نورد سرد، سه ویژگی وجود دارد که باید رعایت شود. فولاد نورد گرم معمولاً دارای سطحی مقیاس‌پذیر است؛ اما فولاد نورد سرد صاف‌تر است. این ظاهر مقیاس‌پذیر نتیجه فرآیند خنک‌سازی از دمای بیش از 926 درجه سانتی‌گراد است. لبه‌ها و گوشه‌های میلگردهای تولیدشده با نورد گرم، در ابعاد دقیق نیست. بنابراین استفاده از این محصول برای کاربردهایی که به ابعاد دقیق و زیباسازی اهمیت می‌دهند، نمی‌تواند کارائی داشته باشد. دمای مورد نظر برای تولید ورق گرم به آلیاژ ورق بستگی دارد؛ اما باید به اندازه کافی گرم باشد تا تبلور مجدد را تسهیل کند و در عین‌حال به اندازه کافی خنک باشد تا از مایع‌شدن فلز جلوگیری کند. فرآیندهای نورد گرم اغلب منجر به تولید ورق، مقاطع عرضی یا تولید لوله‌های فولادی می‌شوند.

مهمترین کاربردهای ورق گرم

ورق فولادی سیاه که در دمایی بالاتر از دمای تبلور مجدد (حدود 1700 درجه فارنهایت یا بالاتر) فرآیند نورد را پشت سر می‌گذارد، به‌عنوان فولاد نورد گرم شناخته می‌شود. این ماده نسبت به فولاد فرآوری‌نشده، شکل‌پذیرتر و کارآمدتر است و کار با آن را در مراحل بعدی پردازش ساده‌تر می‌کند. فولاد از آهن، کربن و چند عنصر شیمیایی دیگر تشکیل شده است. حداکثر میزان کربن بر اساس وزن این آلیاژ 2 درصد است. دو ویژگی مهم این آلیاژ، استحکام کششی بالا و قیمت پایین آن است. از مهمترین آلیاژهای به‌کاررفته در تولید ورق گرم، می‌توان به استحکام کششی بالا و ارزان‌بودن آن اشاره کرد. این ماده‌ای است که بیشتر در ساخت انواع زیرساخت‌ها استفاده می‌شود. علاوه‌بر این، در تولید ابزارهایی که در ساخت‌وساز استفاده می‌شوند، مفید است. محصولات فولادی نورد گرم برای کاربردهایی مناسب هستند که در آن‌ها دقت شکل و تحمل به اندازه کافی مهم نیست. این در حالی است که استفاده از فولاد نورد سرد که نیاز به پردازش اضافی دارد، گران‌تر است. معمولا از ورق گرم در صنایع زیر استفاده می‌شود:
  • خطوط راه‌آهن
  • چارچوب خودرو و رینگ چرخ‌ها
  • سازه‌های ماشین‌آلات
  • لوله‌ها، سیلندرها، نرده‌های محافظ و فنرها
  خرید انواع ورق گرم  

قبل از خرید ورق گرم به چه نکاتی توجه کنیم؟ (راهنمای خرید ورق گرم)

مزیت قابل توجه پوشش اکسید آهن ورق سیاه این است که این محصول مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد. لایه اکسید ممکن است به‌عنوان یک مانع عمل کند و از دسترسی اکسیژن به لایه آهن در زیر جلوگیری کند. در اصل، ورق گرم نوعی ورق سیاه فولادی است که هم در ساختمان‌سازی و هم در بسیاری از صنایع به وفور استفاده می‌شود. قبل از خرید این محصول باید به چند نکته توجه کنید تا بتوانید یک خرید حرفه‌ای و حتی مقرون‌به‌صرفه داشته باشید. یکی از نکات مهم در مورد راهنمای خرید ورق گرم این است که شما باید سلامت محصول را بررسی کنید تا دچار مشکل نشوید. اگر به‌دنبال ورق گرم ارزان قیمت هستید، اول از همه باید ببینید که برای چه کاربردی به این نوع ورق نیاز دارید؛ چراکه انواع مختلفی از ورق گرم را می‌توان در بازار دید که هرکدام کاربرد و ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. بنابراین بعد از آگاهی از نیازتان، باید اقدام به دریافت پیش‌فاکتور کنید تا بتوانید محصول موردنظر را تحویل بگیرید. در زمان خرید انواع ورق گرم، به این نکته دقت داشته باشید که قیمت ورق سیاه از سایر مقاطع فولادی کمتر است؛ به همین دلیل شاهد استفاده از این محصول در بسیاری از صنایع هستیم. از این نوع ورق در صنایع مختلفی مانند خودروسازی، ساخت‌وساز، لوازم خانگی و... استفاده می‌شود.   راهنمای خرید ورق گرم  

چگونه می‌توان خرید ورق گرم را انجام داد؟ (راهنمای خرید ورق گرم)

امروزه فروشگاه‌های زیادی وجود دارند که ورق فولادی نورد گرم را عرضه می‎‌کنند. حتی بسیاری از آن‌ها، فروش این محصولات را به‌صورت آنلاین انجام می‌دهند. خرید و فروش این محصولات با این روش‌های جدید و مدرن، هزینه‌های زندگی را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. به‌طور کلی برای خرید این محصول 3 راه پیش رو دارید.

خرید مستقیم ورق گرم از کارخانه

خرید مستقیم این محصول از کارخانه برای افرادی است که به‌دنبال خرید ورق گرم ارزان هستند. مشتریانی که می‌خواهند بیشتر از دو تریلی (حداقل 100 تن) ورق گرم بخرند، به‌دلیل حجم بالای خرید، به‌دنبال پایین‌ترین قیمت هستند و به همین دلیل خرید مستقیم از کارخانه برای این افراد مقرون‌به‌صرفه‌تر است. در چنین خریدی مواردی مانند عدم عرضه روزانه، مسافت بیشتر در زمان ارسال، مشکلات ارسال و پیگیری سفارش، محدودیت در حداقل میزان خرید، وجود ندارد و باعث می‌شود که خرید شما مقرون‌به‌صرفه باشد.

خرید ورق گرم از بنگاه یا انبار

اگر بخواهید حجم کمی از ورق سیاه را خریداری کنید، خرید از انبار یا بنگاه می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. از معایب خرید از بنگاه می‌توان بالابودن قیمت خرید نسبت به کارخانه، محدودیت در انبارداری و همچنین محدودیت در خرید با حجم بالا اشاره کرد. خرید ورق گرم از بنگاه می‌تواند مزایای زیر را برای شما به همراه داشته باشد:
  • محدودیتی در حداقل میزان خرید ندارید و می‌توانید یک کیلو تا مقدار بالاتر خریداری کنید.
  • دسترسی راحت‌تر دارید و ارسال بار با هزینه کمتری برای شما انجام خواهد شد.

خرید ورق گرم از شرکت‌های بازرگانی

بسیاری از شرکت‌های بازرگانی هم فروش ورق گرم را با حجم کم انجام می‌دهند و هم اینکه می‌توانند این محصول را به‌صورت مستقیم از کارخانه خریداری و در اختیار مشتری قرار دهند. بسیاری از شرکت‌ها شرایط ویژه‌ای مانند مشاوره خرید، ضمانت بازگشت کالا در صورت مغایرت با فاکتور، فروش با فاکتور رسمی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها و اشخاص حقیقی، ارسال سریع سفارش، امکان مقایسه قیمت‌ها و... را برای مشتریان خود در نظر می‌گیرند.   راهنمای خرید ورق گرم  

راهنمای خرید ورق گرم

پارامترهای مهمی در راهنمای خرید ورق گرم وجود دارند که باید به هرکدام از آن‌ها در زمان خرید توجه داشته باشید تا بتوانید در بهترین زمان ممکن، خرید کنید و همچنین یک خرید مقرون‌به‌صرفه و عالی داشته باشید.

توجه به کارخانه تولیدی ورق سیاه

یکی از مهمترین پارامترها در زمان خرید ورق گرم، توجه به کارخانه تولیدی این محصول است. خوشبختانه کارخانه‌های زیادی در ایران در این زمینه فعالیت دارند که هرکدام از مواد اولیه متنوعی استفاده می‌کنند. توجه به کارخانه سازنده ورق سیاه می‌تواند در هزینه نهایی پروژه شما تاثیرگذار باشد؛ چراکه بسیاری از کارخانه‌ها، محصولاتی باکیفیت بالاتر و همچنین قیمت بیشتر تولید می‌کنند. این در حالی است که خیلی از تولیدکنندگان دیگر ممکن است کیفیت کمتر و در مقابل محصولاتی با قیمت‌های کمتر از قیمت واقعی داشته باشند. یکی از معروف‌ترین کارخانه‌هایی که در این زمینه فعالیت دارد و ورق سیاه را با بالاترین کیفیت تولید می‌کند، کارخانه فولاد مبارکه اصفهان است. البته مجتمع فولادی اکسن اهواز هم در این زمینه مهارت‌های کافی را دارد.

توجه به مشخصات فنی ورق گرم

اگر قرار است که ورق گرم خریداری کنید، باید در این زمینه به اندازه کافی تجربه و مهارت داشته باشید و این محصول را به خوبی بشناسید. متداول‌ترین استاندارد برای تولید ورق سیاه، استاندارد آلمانی 17006 NID است؛ البته هر کارخانه برای تولید این محصول از استانداردهای خاصی تبعیت می‌کند. دقت داشته باشید که در زمان خرید ورق، این محصول مطابق با چه استانداردی درست شده است. این محصول به 2 صورت رول و شیت در بازار عرضه می‌شود و مانند سایر مقاطع فولادی بر اساس وزن به فروش می‌رسد؛ پس حتما در زمان خرید به وزن ورق گرم توجه داشته باشید. بسیاری از افرادی که در بازار فولاد فعالیت دارند، زمانی‌که قصد خرید ورق گرم را دارند، اول از همه به‌دنبال وزن آن هستند. وزن ورق گرم معمولا طبق فرمول زیر محاسبه می‌شود. اگر خودتان می‌خواهید برای پروژه موردنظر از وزن ورق مطلع شوید، می‌توانید ار فرمول زیر کمک بگیرد. محاسبه وزن ورق= طول * عرض * ضخامت *7.85 / 1000 شما می‌توانید ورق گرم را در ضخامت‌های مختلف و در عرض‌های استاندارد 1000، 1250، 1500 و 2000 میلی‌متر خریدای کنید؛ باید ببینید که قرار است از این محصول برای چه کاربردی استفاده کنید تا بتوانید ضخامت مدنظرتان را مشخص کنید.   خرید انواع ورق گرم  

دقت و توجه کافی به قیمت ورق گرم

همه ما در زمان خرید مقاطع فولادی، بیش از هر چیز دیگری به قیمت آن توجه داریم و حتی مهمترین فاکتور در زمان خرید، قیمت است. افرادی که به‌دنبال خرید ورق گرم ارزان هستند، معمولا بیشتر به فاکتور قیمت توجه دارند.  آهن‌آلات و مقاطع فولادی بیشتر از هر عامل دیگری تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز و دلار هستند و حتی در طول روز ممکن است چند بار نوسان قیمت داشته باشند. برای اینکه بتوانید خرید ورق گرم ارزان داشته باشید، باید خودتان به‌صورت روزانه و لحظه‌ای بازار آهن را رصد کنید تا در بهترین زمان ممکن، فرصت خرید پیدا کنید. البته دقت داشته باشید که غیر از قیمت ارز و دلار، عرضه و تقاضا و نوسانات قیمت‌های جهانی هم می‌تواند در روند قیمتی این محصول تاثیرگذار باشد. شما باید همه جوانب را در نظر بگیرید و قیمت را پیش‌بینی کنید و سپس برای خریدتان تصمیم بگیرید.

توجه به انواع ورق سیاه

یکی دیگر از نکات مهم در راهنمای خرید ورق گرم، توجه به انواع این محصول است. ورق گرم از نظر ظاهری به 2 دسته کویل و شیت تقسیم می‌شود. اگر بخواهیم از نظر کاربرد این محصول را دسته‌بندی کنیم، باید بگوییم که به 2 دسته ورق سیاه صنعتی و ورق سیاه معمولی تقسیم می‌شود. شما باید بدانید که باتوجه به کاربرد موردنظر به کدام نوع ورق احتیاج دارید.    

سخن پایانی راهنمای خرید ورق گرم

همان‌طور که در مقاله راهنمای خرید ورق گرم از مهدفولاد گفته شد، ورق گرم کاربردهای گسترده‌ای در زمینه ساخت سازه، لوازم خانگی، ساخت سیلوهای بزرگ، تانکرسازی و... دارد. فروش ورق گرم فولادی به چند روش مختلف انجام می‌شود و می‌توان گفت که فروش مستقیم و اینترنتی این محصول در حال حاضر هزینه‌های حمل‌ونقل و هزینه‌های انجام شده را به حداقل می‌رساند. فروش این محصول با توجه به نوع نیاز خریدار و میزان نیاز وی به‌صورت عمده یا خرده انجام می‌شود و فروش عمده آن باعث می شود تا قیمت فروش ورق گرم فولادی به حداقل برسد و دسترسی مناسبی برای خریداران ایجاد شود. تجارت ورق گرم فولادی در سراسر جهان گسترش یافته و ایران به‌دلیل داشتن فلزات و مواد معدنی فراوان و صنایع مختلف تولیدکننده این نوع ورق، می‌تواند تولید خود را افزایش دهد. شما می‌توانید برای راهنمای خرید ورق گرم با کارشناسان ما تماس گرفته و راهنمایی لازم را در این زمینه به‌دست آورید. سپس پیش فاکتور خود را صادر و در نهایت سفارشتان را ثبت کنید.

قیمت روز ورق گرم

مشاهده قیمت
سوالات متداول

چگونه می‌توانم ورق گرم مورد نظر خود را سفارش دهم؟

شما می‌توانید به وسیله تماس با شماره: ۱۸۳۶ از تهران و شماره: ۶۲۹۹۹۰۸۰ داخلی 200 از شهرستان نسبت به ثبت سفارش خود اقدام کنید.

قیمت به‌روز ورق گرم چقدر است؟

قیمت ورق گرم بر اساس کارخانه تولیدکننده متفاوت است. شما می‌توانید جدیدترین لیست قیمت ورق گرم را در این صفحه مشاهده کنید. همچنین می‌توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و در کمترین زمان از قیمت روز محصولات مطلع شوید: 62999080-021 داخلی 200

شرکت مهدفولاد ورق گرم را از چه کارخانه‌هایی تامین می‌کند؟

مهدفولاد ورق گرم را از کارخانه‌های فولاد مبارکه، اکسین اهواز، خرم آباد، قطعات، ترک، گیلان، نوردی و کاویان تامین می‌کند.