بهترین رنگ برای سقف شیروانی چیست؟

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

بهترین رنگ برای سقف شیروانی

شیروانی یکی از سازه هایی است که به عنوان سقف برای خانه ها، ویلاها، سوله ها و غیره به کار می رود. انتخاب بهترین رنگ برای سقف شیروانی یکی از مراحل مهم در انتخاب ورق شیروانی است. سقف های شیروانی دارای ویژگی هایی همچون نصب سریع، وزن سبک، عایق در برابر رطوبت و حرارت می باشند، به همین دلیل انتخاب مناسبی برای سقف خانه ها و ویلاها هستند. ما در این مقاله قصد داریم تا به شما در انتخاب بهترین رنگ برای سقف شیروانی کمک کنیم. شما می توانید پس از مطالعه این مقاله برای مشاهده قیمت ورق شیروانی به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به خرید یا کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در مهدفولاد تماس بگیرید.

آشنایی با سقف شیروانی

سقف شیروانی نوعی سقف است که از دو ضلع شیب‌دار تشکیل شده است که در بالا یک برآمدگی یا قله را تشکیل می‌دهند. سقف شیروانی یکی از رایج‌ترین و قابل تشخیص‌ترین سقف‌ها در مناطق سرد و پرباران است و اغلب در ساخت‌وسازهای مسکونی و تجاری دیده می‌شود.

ساخت سقف‌های شیروانی نسبتاً ساده و ارزان است و تهویه مناسب و نور طبیعی را فراهم می‌کند. آن‌ها همچنین در ریختن آب باران و برف موثر هستند و به جلوگیری از نشت و آسیب به ساختار سقف کمک می‌کنند. شیب تند سقف همچنین امکان نصب آسان پنل‌های خورشیدی یا سیستم‌های تهویه اتاق زیر شیروانی را فراهم می‌کند.

سقف‌های شیروانی برای طیف وسیعی از مناطق و اقلیم‌ها از جمله مناطق پرباران و نیز مناطقی با تابستان‌های گرم مناسب هستند. اما استفاده از این سقف‌ها در مناطقی با وزش شدید باد نیازمند مهاربند و پشتیبانی سازه است. به طور کلی، سقف‌های شیروانی یک انتخاب همه کاره و محبوب برای بسیاری از ساختمان‌ها و محیط‌ها هستند.

بهترین رنگ برای سقف شیروانی چیست

تناسب رنگ در سقف های شیروانی

اگر قصد خرید و به کار گیری سقف شیروانی (gable roof)‌ در خانه ی خود را دارید، باید در ابتدا به تناسب اجزای نما با ساختار و رنگ سقف شیروانی توجه کنید. طراحان این ساختمان ها پیشنهاد می کنند که اگر نمای ساختمان شما دارای رنگ های تیره یا مشکی است، بهترین رنگ برای سقف شیروانی رنگ خاکستری با تناژ آبی است. علاوه بر آن سقف های شیروانی قرمز و سبز نیز جلوه ی زیبایی به ساختمان می بخشند.

نکته ی دیگری که باید به آن توجه کنید خطای دید به دلیل رنگ انتخابی می باشد. به طور معمول رنگ های روشن فضای موردنظر را بزرگتر و رنگ های تیره فضا را کوچک تر نشان می دهند. پس بنا به هدف خود می توانید هر یک از این دسته رنگ ها را برای سقف شیروانی خود انتخاب کنید.

نکته ی دیگری که در هنگام بررسی بهترین رنگ برای سقف شیروانی باید به آن دقت کنید سلیقه ی شخصی خودتان است. به سراغ رنگی بروید که در طولانی مدت از انتخاب آن پشیمان نشوید و همیشه برایتان جذاب و مورد پسند باشد. علاوه بر آن رنگی را انتخاب کنید که همه پسند باشد، تا اگر قصد فروش خانه تان را داشتید، مجبور به تعویض سقف شیروانی نشوید.

آشنایی با انواع رنگ بندی طرح شینگل مخصوص شیروانی

پر استفاده ترین پوشش سقف شیروانی، پوشش شینگل می باشد که از زیبایی بسیار بالایی برخوردار است. این پوشش در طرح های و رنگ های بسیار متنوعی در بازار عرضه می شود و به همین دلیل طرفداران زیادی دارد. انواع رنگ بندی و طرح بندی سقف شیروانی به شرح زیر است.

  1. سقف شیروانی آجری (قرمز، توسی، ذغالی)
  2. سقف شینگل نامنظم یا گوتینگ (توسی، ذغالی)
  3. سقف شینگل لانه زنبوری (قرمز، قهوه ای، ذغالی)
  4. سقف شیروانی دراگون (ذغالی، مشکی)
  5. سقف شیروانی کینگستون (قرمز، آجری، آبی، توسی، مشکی)

بهترین رنگ برای سقف شیروانی

سخن پایانی

ما در این مقاله به ارائه ی اطلاعاتی پیرامون بررسی و انتخاب بهترین رنگ برای سقف شیروانی پرداختیم و دانستیم که پوشش ورق شیروانی شینگل یکی از متداول ترین انواع این پوشش ها است که در رنگ ها و طرح ها متنوعی تولید و در بازار عرضه می شود. انتخاب بهترین رنگ برای سقف شیروانی به عواملی همچون رنگ اجزای ساختمان و سلیقه ی فرد بستگی دارد. شما می توانید اکنون و پس از مطالعه این مقاله در صورت نیاز به خرید ورق شیروانی به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در مجموعه مهدفولاد کیان تماس بگیرید.

قیمت روز ورق شیروانی

مشاهده قیمت