هر متر ورق شیروانی چند کیلو است؟

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه

هر متر ورق شیروانی چند کیلو است؟

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که هر متر ورق شیروانی چند کیلو است و وزن هر ورق شیروانی چقدر است؟ این موضوع به عوامل مختلفی از جمله کیفیت و ابعاد ورق شیروانی وابسته است و بدون در نظر گرفتن این موارد نمی توان وزن ورق های شیروانی را محاسبه نمود. ما در این مقاله به ارائه ی اطلاعاتی درباره ی وزن ورق های شیروانی موجود در بازار، وزن هر متر مربع ورق شیروانی رنگی، وزن ورق شیروانی طرح سفال و قیمت هر متر ورق شیروانی می پردازیم و سپس فرمولی را جهت محاسبه وزن و پاسخ به سوال هر متر ورق شیروانی چند کیلو است به شما ارائه می کنیم. پس تا پایان این مقاله از سایت مهدفولاد با ما همراه باشید.

آشنایی با ورق شیروانی و کاربردهای آن

ورق شیروانی نوعی ورق فولادی است که به دلیل خصوصیاتی همچون استحکام بسیار بالا، مقاومت در برابر زلزله، ضربه و آتش سوزی، عمر طولانی و نیز قابلیت انعطاف پذیری در مقایسه با دیگر ورق های فولادی در کابردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این ورق‌ها به عنوان یک جزء اصلی در ساخت سقف‌های مختلف، مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین ورق شیروانی به دلیل استحکام و مقاومت بسیار بالای خود، در ساخت سازه‌هایی که نیاز به استحکام بالا و مقاومت در برابر عوامل مختلف دارند، از جمله سازه‌هایی که در مناطق زلزله‌ای قرار دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برخی از مزایای ورق شیروانی عبارتند از:

  1. استحکام بالا
  2. مقاومت در برابر عوامل آب و هوایی
  3. مقاومت در برابر زلزله
  4. دوام و ماندگاری بالا
  5. قابلیت انعطاف پذیری
  6. نصب و اجرای آسان
  7. پوشش گسترده
  8. تنوع بالای طرح و رنگ

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ورق شیروانی به مقاله "ورق شیروانی چیست؟" در سایت ما مراجعه کنید!

وزن هر متر ورق شیروانی چند کیلو است؟

تولید ورق شیروانی در ابعاد مختلف به طور معمول توسط مشتری سفارش داده می شود. به همین دلیل در بسیاری از موارد ابعاد ورق شیروانی تولید شده در جداول وزنی این محصول وجود ندارد و مشتریان یا کارخانه ها باید وزن ورق شیروانی را به صورت دستی و توسط فرمول های موجود محاسبه کنند.

برای محاسبه وزن ورق شیروانی شما باید ابعاد این محصول از جمله طول، عرض، ضخامت و همینطور چگالی محصول را داشته باشید. چگالی آهن 7.85 است و شما می توانید برای راحتی در محاسبات خود از عدد 8 استفاده کنید.

شما می توانید برای دریافت پاسخ هر متر ورق شیروانی چند کیلو است، مشخصات ورق موردنظر خود را در فرمول زیر جایگذاری کنید.

وزن ورق شیروانی (کیلوگرم) = طول ورق (متر) * عرض ورق (متر) * ضخامت ورق (میلی متر) * 7.85

عرض محصولات ورق شیروانی موجود در بازار به طور معمول 100 یا 125 سانتی متر و طول آن ها در حدود 2، 3، 4، 5 و 6 متر می باشد. همچنین ضخامت این ورق های شیروانی می تواند بین 0.3 تا 1 میلی متر باشد. اما همانطور که گفته شد، بیشتر کارخانه ها تولید محصول ورق شیروانی را بر اساس ابعاد خواسته شده توسط مشتری انجام می دهند.

وزن هر متر ورق شیروانی

عوامل موثر بر وزن ورق شیروانی

ورق های شیروانی در انواع مختلفی در بازار تولید و عرضه می شوند. از انواع ورق های شیروانی که برای سقف خانه ها، ویلاها، سوله ها و غیره استفاده می شود می توان به ورق های فولادی گالوانیزه، ورق های رنگ شده پلی استر و ورق های PVC با پوشش پلاستیکی اشاره کرد.

این موضوع در میزان وزن ورق تاثیرگذار است؛ زیرا متریال به کار رفته در این ورق ها با یکدیگر متفاوت است. همانطور که گفته شد، علاوه بر نوع ورق، ابعاد ورق نیز می توانند بر وزن این محصول اثرگذار باشند.

به طور کلی وزن ورق شیروانی ممکن است تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار گیرد که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضخامت ورق: ورق های شیروانی با ضخامت بالاتر وزن بیشتری دارند.
  • جنس ورق: جنس ورق نیز تأثیر مهمی در وزن ورق شیروانی دارد. به طور کلی، ورق های شیروانی با جنسیتی مقاومت بیشتری در برابر فشار وزن بیشتری دارند.
  • ابعاد ورق: ابعاد ورق همچنین می تواند تأثیرگذار باشد. ورق های بزرگتر و شیروانی تر وزن بیشتری دارند.
  • تعداد لایه‌ها: ورق های شیروانی دارای لایه های مختلفی هستند که می تواند تأثیر بسزایی در وزن آن‌ها داشته باشد. هر چه تعداد لایه ها بیشتر باشد، وزن ورق بیشتر است.
  • سطح ورق: سطح ورق نیز می‌تواند بر وزن آن تأثیرگذار باشد. ورق‌های شیروانی با سطح صاف‌تر و بدون ترک و شکستگی، وزن کمتری دارند.
  • سازنده و تولیدکننده: ورق های تولید شده توسط شرکت های مختلف ممکن است وزن متفاوتی داشته باشند.

وزن ورق شیروانی

تاثیر وزن ورق شیروانی فولادی بر قیمت آن

وزن ورق شیروانی فولادی یکی از عوامل مهمی است که بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد. هر چقدر وزن ورق شیروانی بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. این به این دلیل است که با افزایش وزن ورق، مقدار مواد مورد استفاده برای تولید آن نیز افزایش می‌یابد و هزینه تولید بیشتر می‌شود.

علاوه بر وزن، عوامل دیگری نیز بر قیمت ورق شیروانی فولادی تأثیر می‌گذارند. این عوامل شامل ابعاد و ضخامت ورق، نوع و کیفیت فولاد مورد استفاده، میزان عرضه و تقاضا در بازار و هزینه‌های حمل و نقل هستند.

بنابراین، برای تعیین قیمت ورق شیروانی باید به تمامی عوامل مؤثر توجه شود و می‌توان با مقایسه قیمت‌های موجود در بازار، قیمت مناسب را برای خریدار یا فروشنده تعیین کرد.

استعلام وزن و قیمت ورق شیروانی در مهدفولاد

ما در این مقاله به ارائه ی اطلاعاتی پیرامون وزن ورق شیروانی و عوامل تاثیرگذار در آن پرداختیم و به سوال شما پیرامون هر متر ورق شیروانی چند کیلو است؟ پاسخ دادیم. اگر قصد خرید ورق شیروانی را دارید و می خواهید پیش از آن از وزن دقیق این ورق ها و یا قیمت آن ها اطمینان حاصل کنید، کافی است با کارشناسان ما در مجموعه مهدفولاد کیان تماس بگیرید. شما می‌توانید علاوه بر این محصول، با کیفیت ترین محصولات ورق رنگی، لوله مانیسمان، لوله داربستی، ورق روغنی و ورق گالوانیزه موجود در بازار را با نازل ترین قیمت از ما خریداری کنید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز ورق شیروانی

مشاهده قیمت