ورق پرچین چیست؟

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

ورق پرچین چیست؟

اگر شما هم تا کنون در صنعت ساخت‌و‌ساز و ورق‌های فولادی کمی جستجو کرده باشید، احتمالا تاکنون نام ورق تایل یا پرچین را شنیده باشید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با ورق تایل پرچین آشنا کنیم و به سوال ورق پرچین چیست پاسخ دهیم. همچنین در ادامه شما را با برخی از مهم‌ترین مزایا، ویژگی‌ها و کاربردهای ورق تایل پرچین آشنا می‌کنیم. پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

همچنین شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله برای مشاهده قیمت ورق شیروانی رنگی و سپس خرید انواع ورق شیروانی به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی جهت خرید با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.

آشنایی با ورق پرچین یا تایل

ورق تایل یا پرچین (Tile roofing sheet) نوعی از ورق‌های شیروانی رنگی گالوانیزه است که در صنایع ساختمان‌سازی و در کاربردهای پوشش سقف‌های شیب‌دار مورد استفاده قرار می‌گیرد. پرچین از نظر لغوی به معنای سازه‌ای دیواری است که از شاخ و برگ درختان و گیاهان تشکیل شده است.

این ورق‌ها با توجه کاربرد به عنوان سقف‌های شیروانی دارای مقاومت بالایی در برابر شرایط آب‌وهوایی مختلف و شرایط جوی نامناسب هستند و در برابر بارش‌های شدید باران، برف و تگرگ و نیز باد‌ها و طوفان‌های شدید و زلزله مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهند. عایق‌بندی رطوبتی و آب بندي مناسب ديگر ویژگی قابل توجه این ورق‌های پرچین یا تایل است.

بررسی 11 مزیت فوق‌العاده ورق پرچین

بدون شک استقبال گسترده از ورق‌های پرچین یا تایل به دلیل مزایای فوق‌العاده این ورق‌ها در کنار قیمت مناسب است. در ادامه می‌توانید با برخی از مهم‌ترین مزایای این ورق‌ها آشنا شوید.

  1. مقاومت بالای ورق تایل در برابر زلزله
  2. مقاومت بالا در برابر آتش‌سوزی
  3. مقاومت بالا در برابر باد، طوفان و گردباد
  4. مقاومت بسیار زیاد ورق پرچین در برابر باران و برف و عدم نفوذ رطوبت
  5. وزن پایین ورق تایل
  6. تنوع رنگی بی‌نظیر ورق
  7. نصب و حمل‌ونقل راحت
  8. مقاومت در برابر حرارت
  9. انعطاف‌پذیری بالای ورق پرچین
  10. استحکام بالا و عدم تغییر شکل در طول زمان
  11. قیمت پایین نسبت به سایر مصالح ساختمان‌سازی

ورق تایل پرچین

ویژگی‌ها و مشخصات فنی ورق پرچین

ورق تایل یا پرچین با توجه به کابرد و مزایای فوق‌العاده در ابعاد مختلفی تولید می‌شود. در جدول زیر می‌توانید مشخصات فنی ورق پرچین را به طور کامل مشاهده کنید و سپس برای خرید این ورق به سایت مهدفولاد مراجعه کنید.

مشخصات

مقدار

طول

980 میلی‌متر

عرض

370 میلی‌متر

قطر

0.5 – 0.6 میلی‌متر

پوشش هر ورق

0.34 مترمربع

رنگ

الکترواستاتیک

وزن ورق با ضخامت 0.5 میلی‌متر

1.7 کیلوگرم

وزن ورق با ضخامت 0.6 میلی‌متر

2 کیلوگرم

سخن پایانی

ورق پرچین یا تایل به دلیل شکل ظاهری منحصربه‌فرد و ویژگی‌های فوق‌العاده همواره مورد توجه صاحبان صنایع ساخت‌وساز قرار می‌گیرد. این ورق‌ها دارای قیمتی بسیار مناسب هستند؛ اما باید در هنگام خرید به کیفیت ورق‌های پرچین توجه کنید. ما در مجموعه مهدفولاد به ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین انواع ورق پرچین یا تایل با قیمت مناسب برای شما عزیزان می‌پردازیم و شما می‌توانید با خیال راحت به خرید این ورق فولادی از مهدفولاد بپردازید.

قیمت روز ورق شیروانی

مشاهده قیمت