سقف شیروانی یک طرف شیب

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

سقف شیروانی یک طرف شیب

سقف شیروانی یک طرف شیب یکی از جدیدترین و مدرن‌ترین انواع سقف‌های شیروانی است که نمایی زیبا و مدرن به ساختمان‌ها و خانه‌ها می‌دهد. با توجه به افزایش روز افزون محبوبیت این سقف‌ها، ما در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی درباره ویژگی‌ها و مزایای این سقف‌های یک طرفه با شما به اشتراک بگذاریم. شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله برای خرید ورق شیروانی رنگی از طریق مجموعه مهدفولاد اقدام کنید و این محصول را با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب خریداری کنید.

سقف شیروانی یک طرف شیب چیست؟

بدون شک سقف یک خانه یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در ساختمان‌سازی محسوب می‌شود. سقف خانه می‌تواند از متریال‌های متفاوتی ساخته شود. سقف شیروانی (Gable roof) یکی از انواع سقف‌های پرکاربرد به ویژه در شهرهای پر باران است. این سقف‌ها در گذشته اغلب به صورت دو طرفه طراحی و اجرا می‌شدند؛ اما امروزه سقف شیروانی یک طرف شیب بسیار محبوب شده است.

در سقف‌های شیروانی یک طرفه تنها یک شیب یک طرفه را بر روی سقف قرار می‌دهند و تفاوت عمده آن با سایر سقف‌های شیروانی در ظاهر و قیمت آن است و از نظر کیفیت هیچ تفاوتی با سایر انواع سقف‌های شیروانی ندارد.

استفاده از سقف شیروانی یک طرفه در چه مناطقی بهتر است؟

اگر به دنبال نصب ورق شیروانی در سقف خانه خود هستید و در منطقه‌ای با بادهای تند و شدید زندگی می‌کنید، ورق شیروانی یک طرفه انتخاب مناسبی برای شما نیست. این سقف‌ها برای مناطقی با میزان باد کم مناسب هستند و هر چه میزان باد بیشتر باشد، باید از سقف‌هایی با شیب کمتر استفاده کرد.

این نوع سقف‌ها به ویژه در مواردی که قصد نصب پنل خورشیدی بر روی پشت بام را دارید می‌تواند گزینه مناسبی باشد. همچنین استفاده از این نوع سقف‌های یک طرفه برای سقف گاراژها می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

مزایای سقف شیروانی یک طرف شیب

مزایای سقف شیروانی یک طرف شیب

استفاده از سقف‌های شیروانی با شیب یک طرفه روز به ‌روز در حال افزایش است و این مسئله به دلیل مزایای بیشمار این نوع از سقف‌ها است. از جمله مهم‌ترین مزایای این سقف‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. راحتی در نصب
  2. عدم ماندگاری برف و باران بر روی سقف
  3. زیبایی بصری ساختمان
  4. استفاده از مصالح کمتر
  5. قیمت پایین‌تر نسبت به سایر سقف‌ها
  6. ایجاد ظاهری مدرن و به‌روز برای خانه
  7. امکان اتصال صفحات خورشیدی بر روی آن

میزان شیب مناسب در سقف شیروانی یک طرفه

اگر قصد نصب سقف شیروانی یک طرفه و تک شیب را دارید، باید بدانید که تشخیص میزان شیب مناسب در این سقف‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و تنها توجه به زیبایی این سقف نمی‌تواند معیار مناسبی برای انتخاب شیب باشد.

میزان شیب شیروانی در این مدل سقف‌ها باید به گونه‌ای باشد که سقف در اثر باد شدید دچار آسیب نشود و علاوه بر آن برف و باران قرار گرفته بر روی سقف با سرعت مناسبی به روی سطح زمین هدایت شوند.

سخن پایانی

ما در این مقاله به ارائه اطلاعاتی پیرامون سقف شیروانی یک طرف شیب پرداختیم و شما را با این نوع سقف‌ها، کاربرد، ویژگی‌ها و مزایا آن‌ها آشنا کردیم. اگر می‌خواهید تا سقفی مدرن و به‌روز به وسیله ورق‌های شیروانی بر روی سقف خانه خود نصب و اجرا کنید، این نوع سقف شیروانی یک طرف شیب می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. شما می‌توانید برای مشاهده قیمت ورق شیروانی از طریق سایت مهدفولاد اقدام کنید و سپس برای خرید این محصول و یا کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.

قیمت روز ورق شیروانی

مشاهده قیمت