آشنایی با انواع ورق شیروانی

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

کاربرد انواع ورق شیروانی

انواع ورق شیروانی (ROOFING SHEETS) یکی از پرکاربردترین ورق ها در ساخت سقف های شیروانی می باشد. این ورق های شیروانی در طرح ها و ویژگی های متفاوتی تولید و ساخته می شوند و بنا به این موضوع در کاربردهای مختلفی نیز استفاده می شوند. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع ورق شیروانی و مشخصات و ویژگی های هر یک از آن ها آشنا کنیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. شما می توانید برای خرید ورق شیروانی از طریق سایت ما اقدام کنید و نیز برای کسب اطلاعات بیشتر و برخورداری از مشاوره رایگان با کارشناسان ما در شرکت مهدفولاد تماس بگیرید.

ورق شیروانی شادولاین

این ورق را می توان سبک ترین، محکم ترین و مقرون به صرفه ترین ورق شیروانی موجود در بازار دانست. این ورق ها دارای موج های به شکل سایه و خط بر روی سطح خود هستند. ورق های شادولاین پیش از فرم دهی عرضی حدود 100 و 125 سانتی متری دارند و پس از انجام فرآیند فرم دهی عرض این ورق ها به 80 و 102 سانتی متر می رسد. همچنین ضخامت این ورق ها بین 0.3 تا 0.7 میلی متر است.

ورق شیروانی ذوزنقه

این نوع از انواع وری شیروانی دارای فرم ذوزنقه ای در عرض ورق می باشد. عرض این ورق ها مانند ورق های شادولاین پیش از انجام فرآیند فرم دهی 100 و 125 سانتی متر است؛ اما پس از فرم دهی به عرض 72 و 88 سانتی متر می رسند. این ورق های ذورنقه ضخامتی در حدود 0.4 و 0.6 دارند.

ورق شیروانی کرکره ای یا سینوسی

ورق کرکره ای که با نام ورق سینوسی نیز در بازار شناخته می شود جز قدیمی ترین و پرکاربردترین انواع ورق شیروانی می باشد. عرض ورق های کرکره ای سینوسی پس از انجام فرآیند فرم دهی به 80 و 100 سانتی متر می رسد. این ورق ها در ضخامت های 0.5 و 0.6 میلی متر در بازار ارائه می شوند.

آشنایی با انواع ورق شیروانی

ورق شیروانی لمبه یا دامپا

یکی از ظریف ترین انواع ورق شیروانی، ورق لمبه می باشد. این ورق با نام ورق دامپا نیز در بازار شناخته می شود. ضخامت این ورق ها در دو اندازه ی 0.4 و 1.25 میلی متر می باشد. کاربرد این ورق ها در سقف های شیروانی و سقف داخلی ساختمان ها می باشد.

ورق شیروانی طرح سفال

ورق های طرح سفال را می توان از محبوب ترین انواع ورق شیروانی دانست. این ورق ها به طور معمول در پوشش سقف های شیب دار مورد استفاده قرار می گیرند. ورق های طرح سفال دارای مزایای نصب آسان، وزن سبک، ظاهر زیبا، مقاومت بالا در برابر شرایط جوی مختلف، استحکام مناسب، عدم تغییر شکل و رنگ در طول زمان و قیمت مناسب اشاره کرد. ورق های طرح سفال در سه نوع زیر در بازار ایران عرضه می شوند:

  1. ورق شیروانی طرح سفال پالرمو؛
  2. ورق شیروانی طرح سفال جنوا؛
  3. ورق شیروانی طرح سفال پرچین.

خرید و قیمت انواع ورق شیروانی

ما در این مقاله به معرفی انواع ورق شیروانی برای شما پرداختیم و ویژگی ها، کاربردها، ابعاد و مزایای هر یک از انواع ورق شیروانی را برای شما برشمردیم. اکنون که با انواع ورق شیروانی آشنا شدید می توانید برای مشاهده لیست قیمت ورق شیروانی رنگی به صفحه مربوط به این محصول در سایت مهدفولاد مراجعه کنید. همچنین شما می توانید در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این باره و یا کسب مشاوره برای خرید این محصولات با کارشناسان متخصص ما در مجموعه مهدفولاد تماس بگیرید. همچنین در صورت تمایل می توانید سوالات خود را در پایان این مقاله برای ما کامنت کنید.

قیمت روز ورق شیروانی

مشاهده قیمت