طریقه ساخت شیروانی ساختمان

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

طریقه ساخت شیروانی ساختمان

سقف شیروانی یکی از انواع سقف‌های ویلاها و خانه‌ها به ویژه در مناطق شمالی و پر باران کشور است. طریقه ساخت شیروانی ساختمان بسیار مهم است و این کار باید به گونه‌ای انجام شود که مانع از ورود آب به داخل خانه شده و نیز تمامی الزامات ایمنی رعایت شده باشد. ما در این مقاله قصد داریم تا به آموزش طریقه ساخت شیروانی ساختمان برای شما بپردازیم تا شما بتوانید با شیوه درست نصب و اجرای این شیروانی‌ها آشنا شوید. ما در مجموعه مهدفولاد به ارائه‌ی بهترین انواع ورق شیروانی با بالاترین کیفیت می‌پردازیم و شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت و خرید این محصول به صفحه مربوطه در سایت ما مراجعه کنید و نیز در صورت نیاز به راهنمایی و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

آموزش طریقه ساخت شیروانی ساختمان

سقف ساختمان‌ها، خانه‌ها و ویلاها یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در هنگام ساخت خانه است که باید به نوع ساخت، معماری، وزن و بسیاری دیگر از فاکتورهای آن توجه نمود. سقف‌های شیروانی و شیب‌دار در انواع مختلفی ساخته و نصب می‌شوند. اجرا و طریقه‌ی ساخت این سقف‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است. در ادامه به ارائه مرحله به مرحله طریقه ساخت شیروانی ساختمان می‌پردازیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

  1. زیرسازی سقف شیروانی

اولین کار در اجرای شیروانی ساختمان، زیرسازی سقف است. برای انجام زیرسازی شیروانی سقف، شما باید در ابتدا به وسیله‌ی پروفیل‌های فلزی یا چوبی دور تا دور سقف را به صورت یک کلاف ایجاد کنید و آن را با اتصالات مناسب به طور کامل به ساختمان و اسکلت سازه وصل کنید تا در اثر بلایایی همچون باد، باران، طوفان و غیره جا به جا نشود.

پس از این کار، بلندترین دهنه سقف با توجه به نوع سقف شیبدار یک طرفه، دو طرفه، چند طرفه و ... ساخته و بر روی ساختمان قرار می‌گیرد و پس از آن سایر پروفیل‌های جانبی به آن متصل می‌شوند و کار زیرسازی سقف شیروانی به پایان می‌رسد.

  1. پوشش روی زیرسازی

آموزش طریقه ساخت سقف شیروانی ساختمان

در ادامه آموزش طریقه ساخت شیروانی ساختمان، پس از آن که زیرسازی سقف به پایان رسید، با توجه به پوشش نهایی در نظر گرفته برای سقف، که اغلب از جنس ورق فولادی شیروانی است، پوشش زیرین سقف را انجام می‌دهیم. البته پوشش سقف می‌تواند از جنس ساندویچ پنل، چوب ورق osb، توری به همراه پشم شیشه و ... باشد. اگر پوشش سقف شما از ورق شیروانی فولادی است، برای زیرسازی باید از پوششی استفاده کنید که دارای قابلیت‌هایی همچون عایق دما و رطوبت باشد.

  1. پوشش نهایی سقف شیروانی

پس از انجام زیرسازی و پوشش زیرین سقف، نوبت به پوشش نهایی می‌رسد. شما می‌توانید از ورق‌های شیروانی فولادی برای این پوشش استفاده کنید و با کمترین هزینه از بالاترین کیفیت سقف شیروانی بهره‌مند شوید. این ورق‌ها باید در اندازه‌های مناسب برش و به صورت افقی روی شاه‌تیرهای سقف قرار داده شوند و آن‌ها را به طور کامل از لبه‌های بیرونی به وسیله پیچ و واشر پلی‌کربنات سفت کرد.

سخن پایانی

ما در این مقاله به ارائه‌ی توضیحاتی درباره‌ی آموزش مرحله به مرحله طریقه ساخت شیروانی ساختمان برای شما پرداختیم و دانستیم که برای انجام این کار باید در ابتدا زیرسازی سقف به طور کامل انجام شده و سپس پوشش نهایی بر روی ساختمان قرار بگیرد. پیشنهاد ما به شما برای پوشش نهایی سقف استفاده از ورق شیروانی فولادی است. ما در شرکت مهدفولاد به ارائه‌ی بهترین و باکیفیت‌ترین انواع ورق شیروانی برای شما می‌پردازیم.

شما می‌توانید برای مشاهده قیمت ورق شیروانی به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید و سپس در صورت تمایل به خرید یا داشتن هرگونه سوال در این زمینه با کارشناسان متخصص ما در مهدفولاد تماس حاصل فرمایید.

قیمت روز ورق شیروانی

مشاهده قیمت