مهد فولاد

جدول وزن ورق شیروانی

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

جدول وزن ورق شیروانی

سقف‌های شیروانی یکی از جدیدترین انواع سقف فولادی هستند که امروزه در ظاهری مدرن و خاص بر روی سقف خانه‌ها و ویلاها نصب و اجرا می‌شوند. اطلاع از جدول وزن ورق شیروانی می‌تواند برای خرید این محصول کمک کننده باشد. به همین دلیل ما در این مقاله به ارائه جدول ورق ورق شیروانی و نحوه محاسبه آن برای شما می‌پردازیم تا بتوانید پس از محاسبه وزن این محصول و اطلاع از قیمت ورق شیروانی رنگی، به خرید این محصول فولادی از سایت مهدفولاد بپردازید. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید!

فرمول محاسبه وزن ورق شیروانی

ورق‌های شیروانی در انواع مختلفی در بازار موجود هستند و می‌توانند بر حسب نیاز و کاربرد مشتری در ابعاد مختلفی تولید شوند. با توجه به ابعاد و ضخامت‌های مختلف این ورق، امکان محاسبه وزن این ورق بر اساس اندازه و ضخامت به وسیله فرمول زیر امکان‌پذیر است.

وزن ورق شیروانی = طول (m) * عرض (m) * ضخامت (mm) * 7.85 (چگالی آهن)

با وجود اینکه این ورق در ابعاد مختلفی ارائه می‌شود، اما طول، عرض و ضخامت آن در بازه مشخصی است. طول ورق‌های شیروانی می‌تواند در اندازه‌های 2، 3، 4، 5 و 6 متری و عرض آن می‌تواند 1 یا 1.25 متر باشد. همچنین ضخامت این ورق می‌تواند بین 0.3 تا 1 میلی‌متر باشد. عدد 7.85 نیز که در فرمول فوق وجود دارد، چگالی آهن بر حسب گرم بر سانتی‌مترمکعب است.

جدول وزن ورق شیروانی

با توجه به اینکه ورق‌های تولیدی به طور معمول در ابعاد مشخصی برای عرضه در بازار آماده می‌شوند، وزن رایج‌ترین ابعاد ورق شیروانی در جدول زیر برای شما ارائه شده است.

- طول (متر) عرض (متر) ضخامت (میلی‌متر) وزن (کیلوگرم)
1 2 1 0.5 6
2 2 1 0.7 11
3 2 1 1 16
4 2 1 1.5 24
5 2 1 2 32
6 2.5 1.25 0.5 13
7 2.5 1.25 1 25
8 2.5 1.25 1.25 31
9 2.5 1.25 1.5 37
10 6 1 0.5 24

 

محاسبه آنلاین وزن ورق شیروانی

اکنون که با جدول وزن ورق شیروانی به طور کامل آشنا شدید، باید بدانید که شما می‌توانید برای محاسبه وزن این محصول از ابزارها، نرم افزارها و سایت‌های محاسبه آنلاین نیز استفاده کنید. در این روش شما می‌توانید با داشتن ابعاد ورق شیروانی خود از جمله طول، عرض و ضخامت آن به وزن دقیق ورق فولادی شیروانی موردنظر دست پیدا کنید.

فرمول محاسبه وزن ورق شیروانی

اطلاع از کیفیت ورق شیروانی با توجه به وزن

یکی از نکاتی که باید در هنگام خرید این ورق‌های فولادی به آن توجه کنید، تفاوت وزن ورق با وزن محاسبه شده توسط فرمول یا نرم‌افزار است. در برخی موارد شما پس از قرار دادن ورق بر روی باسکول متوجه می‌شوید که وزن این محصول با وزنی که شما پیش از آن به وسیله فرمول، نرم‌افزار یا بر اساس جدول وزن ورق شیروانی به دست آورده‌اید متفاوت است. در اینجا باید به نکته زیر توجه کنید.

در صورتی که وزن محاسبه شده با وزن اصلی ورق تفاوت کمی داشته باشد، این اختلاف وزن قابل چشم‌پوشی است و دلیلی برای نگرانی در این باره وجود نخواهد داشت. اما اختلاف وزن زیاد در اینجا می‌تواند نشان‌دهنده کیفیت نامطلوب ورق شیروانی باشد.

سخن پایانی

ما در این مقاله از سایت مهدفولاد به ارائه جدول وزن ورق شیروانی، فرمول محاسبه وزن ورق شیروانی و محاسبه آنلاین وزن این محصول پرداختیم. شما می‌توانید در صورت نیاز به خرید ورق شیروانی در ابتدا وزن محصول موردنظر خود را به یکی از روش‌های فوق محاسبه کنید و سپس برای اطلاع از قیمت و خرید این محصول به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید. همچنین می‌توانید در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی جهت خرید با کارشناسان ما در شرکت مهدفولاد تماس بگیرید.

قیمت روز ورق شیروانی

مشاهده قیمت