کاربردهای ورق شادولاین

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

کاربردهای ورق شادولاین

اگر شما هم کمی با صنعت فولاد آشنا باشید، احتمالا تاکنون نام ورق شادولاین به گوشتان خورده است. شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که کاربردهای ورق شادولاین چیست و این ورق‌ها در چه مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرند؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی کاربردهای ورق شادولاین پرداخته و کمی بیشتر درباره کاربردهای این محصول بدانیم. شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله برای مشاهده قیمت ورق شیروانی رنگی شادولاین به صفحه این محصول در سایت ما مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید با کارشناسان ما در مهدفولاد تماس بگیرید.

کمی بیشتر درباره ورق‌های شادولاین بدانیم!

یکی از انواع ورق‌های شیروانی، ورق شادولاین است. این ورق از تنوع رنگ و طرح بسیار بالایی بهره می‌برد و در شکل‌های مختلفی در بازار موجود است. ورق شادولاین را می‌توان یکی از زیباترین و منحصر‌به‌فردترین ورق‌های شیروانی دانست که می‌توانند در کاربردهای گسترده‌ای مورد استفاده قرار بگیرند.

ورق‌های شادولاین دارای پوششی از رنگ کوره‌ای بر روی سطح خود هستند که سبب افزایش محافظت از ورق در برابر خوردگی می‌شود. تولید این ورق‌ها به روش نورد سرد و با استفاده از ورق گالوانیزه انجام می‌شود.

مهم‌ترین کاربردهای ورق شادولاین

ورق‌های شادولاین دارای زیبایی بصری بالا و منحصر‌به‌فرد هستند. این موضوع به دلیل پوشش رنگی زیبای این نوع از ورق‌ها است. این پوشش رنگی سبب شده است تا ورق‌های شادولاین در کاربردهایی که شکل ظاهری ورق بسیار مهم است مورد استفاده قرار بگیرند.

از جمله مهم‌ترین کاربردهای ورق شادولاین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. استفاده در ساخت سقف‌های شیروانی خانه‌ها و ویلاها

ورق‌های شادولاین یکی از زیباترین انواع ورق‌های شیروانی هستند. با توجه به این که سقف شیروانی تاثیر بسیار زیادی بر نما و زیبایی ساختمان دارد، از این ورق‌ها در ساخت سقف‌های شیروانی (Gable roof) استفاده می‌شود.

  1. استفاده در پوشش پارکینگ‌ها، کارگاه‌ها و ورزشگاه‌ها

ورق‌های شیروانی دارای طول عمر بالایی هستند و از مقاومت مناسبی در برابر رطوبت برخوردار هستند. به همین دلیل می‌توانند به گزینه‌ای مناسب برای سقف پارکینگ‌ها و ورزشگاه‌ها تبدیل شوند.

مهم‌ترین کاربردهای ورق شادولاین

  1. استفاده در ساخت آلاچیق‌ها

آلاچیق‌ها به طور معمول در معرض شرایط آب و هوایی مختلف و بارش باران و برف هستند. مقاومت بالای ورق‌های شیروانی شادولاین در برابر خوردگی، رطوبت و دما سبب استفاده از این ورق‌ها در ساخت آلاچیق شده است.

  1. استفاده در ساخت اتاقک‌های فلزی و خانه‌های پیش‌ساخته

ساخت اتاقک‌های فلزی پیش‌ساخته به وسیله ورق‌های فلزی همواره در حال انجام است و استفاده از ورق‌های شادولاین به دلیل زیبایی و پوشش رنگی می‌تواند انتخاب مناسب‌تری برای این کار باشد.

از جمله دیگر کاربردهای ورق شادولاین می‌توان به ساخت دیوارها و سقف‌های کاذب، پارتیشن‌بندی سالن‌های ورزشی، کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و غیره اشاره کرد.

بررسی مزایا ورق شادولاین

ورق شادولاین از ویژگی‌ها و مزایایی برخوردار است که سبب کاربرد گسترده این محصول شده است. این ورق‌ها نسبت به سایر ورق‌های فولادی دارای وزن مناسب‌تری هستند و بر اساس جدیدترین استانداردهای موجود تولید می‌شوند. با توجه به استحکام و مقاومت بالای این ورق‌ها در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی، این ورق‌ها دارای طول عمر بالا (بین 20 الی 30 سال) هستند.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله خواندید، کاربردهای ورق شادولاین بسیار گسترده است و این ورق‌ها در ساخت سقف‌های شیروانی، سایه‌بان پارکینگ‌ها و ورزشگاه‌ها، پارتیشن‌بندی کارخانه‌ها، اتاقک‌های فلزی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید برای مشاهده قیمت انواع ورق شادولاین از طریق سایت مهدفولاد اقدام کنید و سپس برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمایی جهت خرید یا خرید ورق شیروانی با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.

قیمت روز ورق شیروانی

مشاهده قیمت