ورق دامپا چیست؟

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

ورق دامپا چیست؟

اگر شما هم تاکنون نام ورق دامپا با لمبه به گوشتان خورده باشد؛ شاید برایتان جالب باشد که بدانید ورق دامپا چیست؟ زیبایی و کیفیت سازه‌های سقفی یکی از مواردی است که در حین ساختمان‌سازی باید مورد توجه قرار بگیرد. ورق دامپا یکی از بهترین ورق‌ها برای سقف ساختمان‌ها به شمار می‌رود که در انواع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما در این مقاله قصد داریم تا به سوال ورق دامپا چیست و چه کاربردی دارد پاسخ دهیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. شما می‌توانید انواع ورق شیروانی رنگی دامپا را از طریق مجموعه مهدفولاد و با بهترین قیمت ممکن خریداری کنید.

ورق دامپا چیست و چه کاربردی دارد؟

ورق دامپا یا لمبه نوعی از ورق فولادی شیروانی (roofing sheet) است که دارای ظاهری زیبا و منحصر به فرد است. این ورق با دارا بودن ضخامت‌های مختلف 0.4 تا 1.2 میلی‌متر در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع مختلف ورق دامپا برای ساخت کانکس، سقف‌های شیروانی، پوشش ورزشگاه‌ها و پارکینگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و شما می‌توانید با استفاده از این نوع ورق‌ها، جلوه‌ی زیبایی به سقف ساختمان یا سازه‌ی موردنظر خود بدهید.

بررسی مزایا و ویژگی‌های ورق دامپا

اکنون که به سوال ورق دامپا چیست پاسخ دادیم و با کاربردهای مختلف این ورق آشنا شدیم، وقت آن است تا به بررسی ویژگی‌ها و مشخصات این ورق‌های فولادی بپردازیم. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های ورق‌های لمبه که به عنوان مهم‌ترین مزیت‌های این ورق نیز برشمرده می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. ورق‌های دامپا دارای وزن بسیار سبک هستند.
  2. این ورق‌ها در برابر زلزله از استحکام مناسبی برخوردار هستند.
  3. به کاهش بار مرده ساختمان کمک می‌کنند.
  4. ورق‌های دامپا دارای خاصیت ضد اشتعال هستند.
  5. طول عمر بالایی دارند.
  6. از مقاومت بالایی در برابر شرایط آب و هوایی نامناسب برخوردار هستند.
  7. حمل‌‌ونقل و جابه‌جایی ورق‌های لامپا به راحتی انجام می‌شود.
  8. ورق‌های لمبه دارای خاصیت عایق رطوبت و عایق صدا هستند.
  9. نصب و اجرای ورق لامپا به سادگی و با سرعت بالا انجام می‌شود.
  10. امکان رنگ‌آمیزی و شستشو ورق‌های لمبه وجود دارد.
  11. این ورق‌ها از انعطاف‌پذیری مناسبی برخوردار هستند.

ورق دامپا چیست و چه کاربردی دارد؟

ابعاد ورق دامپا یا لمبه

ورق‌های لامپا (لمبه) از انجام برخی فرآیند‌ها بر روی ورق‌های گالوانیزه تولید می‌شوند. این ورق‌ها در ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شوند. ورق‌های لمبه به وسیله‌ انجام عملیات فرمینگ روی ورق‌های گالوانیزه تولید شده و در ابعاد مختلفی برای کاربردهای سقف شیروانی، سالن‌های ورزشی، دیوارها و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عوامل موثر بر قیمت ورق دامپا

با توجه به کاربرد گسترده ورق دامپا، قیمت این محصول همواره مورد توجه صاحبان صنعت ساختمان‌سازی قرار می‌گیرد. از جمله مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت این محصول می‌توان به مواردی همچون جنس ورق، طول، عرض و ضخامت ورق، کیفیت ورق، قیمت جهانی فولاد، نوسانات بازار ارز، میزان عرضه و تقاضا، کارخانه‌ تولید کننده و برند محصول موردنظر اشاره کرد.

سخن پایانی

ما در این مقاله به ارائه اطلاعاتی پیرامون ورق‌های شیروانی دامپا، ویژگی‌ها، کاربرد و مزایای آن‌ها پرداختیم و به سوال ورق دامپا چیست و چه کاربردی دارد پاسخ دادیم. اکنون می‌دانیم که ورق‌های دامپا نوعی از ورق‌های شیروانی با فرمینگ خاص هستند که در کاربردهای مختلفی به ویژه پوشش‌های سقفی و ورودی سردر خانه‌ها و پارکینگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید برای مشاهده قیمت انواع ورق شیروانی دامپا به صفحه مربوط به این محصول در سایت مهدفولاد مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به خرید ورق شیروانی و یا کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.

قیمت روز ورق شیروانی

مشاهده قیمت