ورق شیروانی یو پی وی سی چیست؟

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

ورق شیروانی یو پی وی سی چیست؟

ورق شیروانی یو پی وی سی چیست؟ چه ویژگی‌هایی دارد؟ در چه کاربردهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و چه مزایایی دارد؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به پاسخ این سوالات پرداخته و شما را با ورق شیروانی UPVC آشنا کنیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید! شما می‌توانید برای مشاهده قیمت ورق شیروانی در انواع مختلف و خرید این محصول به صفحه مربوط به آن در سایت مهدفولاد مراجعه کنید.

ورق شیروانی UPVC چیست؟

ورق شیروانی یو پی وی سی (UPVC roofing sheet) یکی از انواع ورق پوشش‌های شیروانی است که در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از انعطاف‌پذیری و استحکام بسیار بالایی برخوردار است. این ورق‌ها از جنس پلی‌وینیل‌کلراید هستند و جز مقرون‌به‌صرفه‌ترین و جدیدترین پوشش‌های شیروانی موجود در بازار به حساب می‌آیند. در ادامه به معرفی برخی از کاربردها، ویژگی‌ها و مزایا این ورق‌ها می‌پردازیم.

کاربرد ورق شیروانی یو پی وی سی چیست؟

ورق‌های UPVC امروزه در کاربردهای گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ورق‌ها به عنوان پوشش سقف شیروانی در خانه‌ها، ویلاها و ساختمان‌ها استفاده می‌شوند. علاوه بر آن پوشش سردر ساختمان‌ها و سقف و دیوار سوله‌ها نیز می‌تواند از جنس شیروانی یو پی وی سی باشد. از این ورق‌های شیروانی در ساخت ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی نیز استفاده می‌شود.

بررسی ویژگی‌ها و مزایای ورق شیروانی UPVC

ورق‌های شیروانی یو پی وی سی دارای ویژگی‌ها و مزایایی هستند که سبب کاربرد گسترده این نوع پوشش‌های شیروانی شده است. ما در این بخش قصد داریم تا به شرح چند مورد از برترین مزایا و ویژگی‌های این محصول بپردازیم.

  1. تنوع و دوام رنگی بالا

ورق‌های شیروانی یو پی وی سی از تنوع رنگی بسیار بالایی برخوردار هستند و رنگ این ورق‌ها از مقاومت و دوام بالایی در شرایط جوی نامناسب برخوردار است و بین 30 تا 50 سال ماندگاری دارد.

  1. عدم نیاز به شستشو و عدم جذب آب

این ورق‌ها در برابر نفوذ و جذب آب مقاوم هستند و در اثر بارش باران و برق دچار مشکل نمی‌شوند. همچنین بارش باران سبب شستشو سطح این ورق‌ها می‌شود.

 

ورق شیروانی UPVC چیست؟

  1. سهولت و سرعت در نصب

این ورق‌ها به راحتی و به وسیله اتو دریل و پیچ سر مته قابل نصب هستند و به سرعت نصب می‌شوند.

  1. داشتن عایق حرارتی و برودتی

ورق‌های UPVC عایق دما هستند و نیازی به نصب فوم و پشم شیشه به صورت جداگانه و برای ایجاد عایق حرارتی و برودتی در ساختمان ندارند. این مسئله کاهش هزینه نصب را نیز به همراه دارد.

  1. مقاومت بالا در برابر نور خورشید و گرما

ورق شیروانی یو پی وی سی در معرض دمای زیاد یا کم دچار آسیب نمی‌شود و می‌تواند دمای بین 75 درجه سانتی‌گراد و -40 درجه سانتی‌گراد را به راحتی تحمل کند.

  1. امکان تولید در ابعاد مختلف

این ورق‌ها تا طول 12 متر و عرض 106 سانتی‌متر قابل تولید هستند.

  1. مقاومت در برابر آتش‌سوزی

این ورق‌ها در آتش سوزی‌ها سبب شعله‌ور شدن آتش نمی‌شوند و به خاموش شدن آتش کمک می‌کنند.

سخن پایانی

ما در این مقاله به پاسخ سوال ورق شیروانی یو پی وی سی چیست؟ پرداختیم و شما را با ورق شیروانی UPVC، کاربردها، ویژگی‌ها و مزایا آن آشنا کردیم. اکنون شما می‌توانید برای مشاهده قیمت و خرید انواع ورق شیروانی به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در شرکت مهدفولاد تماس بگیرید.

قیمت روز ورق شیروانی

مشاهده قیمت