ورق سینوسی چیست؟

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

ورق سینوسی چیست؟

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که ورق سینوسی چیست و چه کاربردی دارد؟ ورق‌های سینوسی یکی از انواع ورق‌های شیروانی رنگی هستند که در سقف‌های شیروانی و کرکره مغازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی ورق سینوسی، کاربردها، ویژگی‌ها و مزایای این ورق‌ها بپردازیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. همچنین با توجه به کاربرد گسترده این ورق‌ها، شما می‌توانید برای مشاهده قیمت ورق شیروانی رنگی و خرید ورق سینوسی با قیمت مناسب و کیفیت بالا از طریق مجموعه مهدفولاد اقدام کنید.

ورق سینوسی چیست و چه کاربردی دارد؟

ورق سینوسی که به آن ورق کرکره‌ای نیز گفته می‌شود دارای سطحی سینوسی و موج‌دار است. این ورق‌ها در ادامه فرایند تولید ورق رنگی تولید می‌شوند و عملیات فرمینگ خاصی بر روی آن‌ها انجام می‌شود.

ورق‌های سینوسی در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله مهم‌ترین کاربردهای این ورق‌های کرکره‌ای می‌توان به مواردی همچون سقف‌های شیب‌دار خانه‌ها و ویلاها، ساخت بدنه سوله‌ها و پارکینگ‌ها، سقف کارخانه‌ها و ورزشگاه‌ها، کرکره درب مغازه‌ها و ... اشاره کرد.

بررسی ویژگی و مشخصات ورق‌های سینوسی

اکنون که به سوال ورق سینوسی چیست و چه کاربردی دارد پاسخ دادیم، وقت آن تا به بررسی ویژگی‌ها و مشخصات این محصول بپردازیم. ورق‌های سینوسی شیروانی دارای خاصیت ضد خوردگی و مقاومت بالا در برابر زنگ‌زدگی هستند. این ورق‌ها با توجه به لایه رنگی از ظاهری زیبا برخوردار هستند. تولید این ورق‌ها در ابعاد مختلفی انجام می‌شود. طول ورق سینوسی به طور معمول بین 2 تا 6 متر است و می‌تواند عرضی 100 یا 125 سانتی‌متری داشته باشد.

علاوه بر این، ضخامت‌های مختلفی از این ورق‌ها در بازار موجود است. ضخامت ورق‌های کرکره‌ای به طور معمول بین 0.3 تا 1 میلی‌متر است؛ اما بیشتر این ورق‌ها با ضخامت 0.5 میلی‌متر تولید می‌شوند. همچنین وزن این ورق‌ها با توجه به طول، عرض و ضخامت آن‌ها متفاوت است.

ورق‌های سینوسی چگونه ساخته می‌شوند؟

فرآیند تولید ورق کرکره سینوسی در ادامه تولید ورق گالوانیزه انجام می‌شود. پس از انجام گالوانیزاسیون بر روی ورق و پوشش ورق به وسیله لایه‌ای از جنس روی، عملیات رنگ‌آمیزی کوره‌ای بر روی ورق انجام می‌شود. این کار سبب افزایش مقاومت و دوام ورق در برابر خورندگی و شرایط نامناسب محیطی می‌شود و به افزایش زیبایی ورق شیروانی کرکره سینوسی کمک می‌کند.

پس از انجام عملیات رنگ‌آمیزی بر روی ورق، ورق رنگی حاصل به وسیله دستگاه‌ها و ماشین‌آلات موجود فرم‌دهی شده و موج‌هایی سینوسی بر روی آن تشکیل می‌شود.

مزایای ورق سینوسی چیست؟

مزایای ورق سینوسی چیست؟

ورق‌های کرکره‌ای دارای مقاومت و استحکام بالایی هستند و به همین دلیل می‌توانند انتخاب مناسبی برای استفاده در مناطق زلزله‌خیز باشند. همچنین انجام فرآیند گالوانیزاسیون بر روی این ورق‌ها سبب شده است تا از مقاومت بالایی در برابر شرایط آب و هوایی نامناسب برخوردار باشند. این موضوع سبب افزایش طول عمر این ورق‌ها می‌شود.

نصب ورق‌های شیروانی به دلیل داشتن موج‌های سینوسی شکل به راحتی انجام می‌شود و این ورق‌ها به سادگی بر روی یکدیگر قرار گرفته و مانع از ورود آب و رطوبت به ساختمان می‌شوند.

سخن پایانی

ما در این مقاله به ارائه اطلاعاتی درباره ورق‌های سینوسی و ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها پرداختیم و به سوال ورق سینوسی چیست پاسخ دادیم. این ورق‌ها با توجه به مزایا و ویژگی‌های فوق‌العاده در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر قصد خرید ورق شیروانی سینوسی را دارید، می‌توانید این محصول را با قیمتی مناسب و کیفیتی بی‌نظیر از طریق سایت مهدفولاد خریداری کنید.

قیمت روز ورق شیروانی

مشاهده قیمت