عایق بندی سقف شیروانی

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

عایق بندی سقف شیروانی

اگر قصد دارید تا از سقف‌های شیروانی برای سقف خانه یا ویلای خود استفاده کنید، باید بدانید که این ورق‌ها نیاز به عایق‌بندی دارند و شما باید عایق بندی سقف شیروانی را از نظر دما، رطوبت و صوت انجام دهید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با روش‌های عایق‌بندی این سقف‌های شیروانی و متریال موردنیاز برای آن آشنا کنیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله برای مشاهده قیمت و خرید ورق شیروانی در انواع مختلف از طریق سایت مهدفولاد اقدام کنید.

اهمیت عایق بندی سقف شیروانی

عایق‌بندی سقف‌های شیروانی یکی از مهم‌ترین مراحل در نصب ورق شیروانی بر روی سقف ساختمان شما است. نصب سقف شیروانی بدون انجام عایق‌بندی می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی شده و ضررهای مالی زیادی را برای شما در پی داشته باشد. از جمله دلایل اهمیت عایق‌کاری این سقف‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • جلوگیری از آسیب سقف
  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی
  • حفاظت از وسایل خانه در برابر نفوذ آب باران
  • جلوگیری از ورود سر و صدای زیاد به محیط خانه

انواع عایق بندی سقف شیروانی ساختمان‌ها

بدون شک نصب سقف شیروانی برای ساختمان‌ها بدون عایق‌بندی این سقف‌ها امکان‌پذیر نیست و می‌تواند شما را با مشکلات بزرگی روبرو کند. به همین دلیل عایق‌بندی دما، رطوبت و صدا در سقف‌های شیروانی باید به درستی انجام شود. در ادامه شما را با انواع مختلف این روش‌های عایق‌بندی آشنا می‌کنیم!

  1. عایق‌بندی حرارتی سقف شیروانی

امروزه مصرف بهینه انرژی یکی از مسائل مهمی است که در ساختمان‌سازی مورد توجه قرار گرفته است. به همین دلیل عایق کردن ساختمان از نظر حرارت و دما از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از عایق در این سقف‌ها علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی، سبب کاهش هزینه‌های مصرف انرژی نیز می‌شود.

با توجه به نکات گفته شده، شما باید در هنگام نصب و اجرای سقف شیروانی، عایق‌بندی سقف را نیز به وسیله متریال‌هایی از جمله پشم شیشه پتویی، فوم‌های یونولیتی، پلی‌اتیلن و پلی‌اورتان انجام دهید. استفاده از این متریال‌ها سبب عایق شدن سقف در برابر حرارت و برودت می‌شود.

انواع عایق بندی سقف شیروانی ساختمان‌ها

  1. عایق بندی سقف شیروانی از نظر رطوبت

عایق‌بندی رطوبتی سقف که در اصطلاح عامیانه به آن آب‌بندی سقف نیز گفته می‌شود، عملیاتی است که در طی آن سقف شیروانی به طور کامل در برابر رطوبت نفوذ ناپذیر می‌شود. این کار به ویژه در مناطق پر باران از اهمیت بیشتری برخوردار است.

عایق‌بندی ورق شیروانی از رطوبت می‌تواند به وسیله پوشش‌های نانو از جنس رزین انجام شود. این پوشش‌ها از قیمتی مقرون‌به‌صرفه برخوردار هستند و سطحی شفاف و صاف بر روی سقف ایجاد می‌کنند.

  1. عایق‌بندی صوتی سقف شیروانی

عایق بندی سقف شیروانی از نظر صدا نیز می‌تواند شما را از شر صداهای مزاحم در امان نگه دارد. البته این عایق برای افرادی که در زمینه موسیقی فعالیت می‌کنند نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر قصد دارید تا سقف شیروانی خانه، ویلا یا استودیو موسیقی خود را در برابر صوت عایق کنید، پیشنهاد ما استفاده از فوم ضد صوت است.

سخن پایانی

ما در این مقاله به ارائه اطلاعاتی پیرامون انواع عایق بندی سقف شیروانی پرداخته و شما را از اهمیت انجام عایق‌کاری بر روی این سقف‌ها آگاه کردیم. ما در مجموعه مهدفولاد به ارائه انواع ورق شیروانی برای شما می‌پردازیم و شما می‌توانید برای مشاهده قیمت ورق شیروانی و خرید این محصول به صفحه مربوط به آن در سایت ما مراجعه کنید. اما بهتر است پس از خرید این ورق‌های شیروانی باکیفیت و پرکاربرد، عایق‌بندی سقف خانه خود را فراموش نکنید!

قیمت روز ورق شیروانی

مشاهده قیمت