جدول وزن میلگرد میانه | مشاهده وزن همه سایزهای میلگرد میانه

نویسنده: mahdefoolad

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

جدول وزن میلگرد میانه | مشاهده وزن همه سایزهای میلگرد میانه

امروزه اگر در زمینه ساختمان‌سازی فعالیت داشته باشید، حتما نامی از میلگرد میانه آذربایجان را شنیده‌اید. علت این موضوع هم، ارزان قیمت بودن میلگردهای تولید شده این کارخانه نسبت به برخی دیگر از تولیدکنندگان است. البته با توجه به این که ابعاد و وزن میلگرد میانه هم در قیمت هر کدام از آن‌ها تاثیر مستقیم می‌گذارد، باید به وزن هر کدام از میلگردهای تولیدی این کارخانه هم توجه داشته باشید. بنابراین اگر می‌خواهید سفارش میلگرد میانه را ثبت کنید، می‌توانید در این مقاله از مهد فولاد را که شامل جدول اشتال مربوط به وزن انواع میلگرد میانه است را مطالعه کنید.

مشخصات میلگرد میانه

کارخانه میلگرد میانه آذربایجان، از سال ۶۸ و  در نزدیکی شهر میانه فعالیت خود را شروع کرده است. همچنین تاکنون، انواع میلگرد و آهن‌آلات را به داخل و حتی کشورهای دیگر عرضه می‌کند. این کارخانه، محصولات تولیدی خود را با کمک شمش فولادی ۱۳۰*۱۳۰ و ۱۵۰*۱۵۰ و با روش نورد گرم تولید می‌کند.

 انواع میلگرد در این کارخانه به شکل ساده، آجدار مارپیچ، آجدار جناغی و آجدار مرکب ساخته می‌شوند. همچنین استاندارد ساخت میلگرد در ۳ قسمت مختلف ، ،  است. وزن میلگردهای میانه آذربایجان، تقریبا مشابه با میلگردهای ذوب آهن است؛ اما با این حال، قیمت میلگرد میانه ، ارزان‌تر از دیگر کارخانه‌ها مانند ذوب‌آهن است.

توجه کنید که میلگردهای کارخانه میانه، نشانه خاصی دارند که با آن شناخته می‌شوند. به این صورت که نام محصول به همراه سایز آن، روی بدنه محصولات به صورت برجسته و با عنوان FF باید مشاهده شود.

جدول وزن میلگرد میانه

در کارخانه میانه آذربایجان، میلگردها با سایزها و وزن‌های مختلفی تولید می‌شوند که باعث کم یا زیاد شدن قیمت آن‌ها میشود. برای آن که از استاندارد بودن وزن و کیفیت میلگردهای میانه مطمئن شوید، می‌توانید از جدول وزن میلگرد میانه استفاده کنید. این جدول اطلاعات دقیقی درباره وزن هر کدام از میلگردهای این کارخانه به شما ارائه می‌دهد. توجه کنید که اگر وزن میلگرد با وزن استاندارد آن در جدول اشتال اختلاف زیادی داشته باشند، میلگرد استاندارد کافی را ندارد. بنابراین می‌توانید در جدول وزن میلگرد میانه زیر، وزن انواع سایز میلگرد در این کارخانه را مشاهده کنید:

سایز(میلیمتر)

وزن جدول اشتال

وزن شاخه ۱۲ متری (kg)

۱۰

۷.۵

۸

۱۲

۱۰.۷

۱۱

۱۴

۱۴.۶

۱۴.۵

۱۶

۱۸.۹

۱۹

۱۸

۲۴

۲۴

۲۰

۲۹.۷

۲۹.۵

۲۲

۳۵.۶

۳۶

۲۵

۴۶.۲

۴۶.۵

۲۸

۵۸

۵۸

۳۲

۷۵.۸

۷۵

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با توجه به این اعداد در جدول وزن میلگرد میانه، اختلاف زیادی بین وزن جدول اشتال و وزن هر شاخه میلگرد میانه وجود ندارد، میلگرد میانه استاندارد است.

وزن میلگرد ۱۲ میانه

میلگرد ۱۲ جزو نازک‌ترین میلگردهای میانه است که طبیعتا وزن کمتری هم دارد؛ اما با این وجود، قیمت میلگرد ۱۲ بیشتر از میلگردهای ضخیم‌تر این کارخانه است. در جدول اشتال، وزن استاندارد میلگرد ۱۲ میانه حدود ۱۰.۷ است؛ اما وزن واقعی این میلگرد در کارخانه میانه، ۱۱ کیلوگرم برای هر شاخه است.

وزن میلگرد ۱۴میانه

میلگرد ۱۴ یکی از اصلی‌ترین و ضروری‌ترین سایزهای میلگرد برای ساخت تیرهای بتنی در سازه‌های مختلف، ستون، آرماتور طولی در فونداسیون و ساخت انواع تیرچه است. ضخامت هر شاخه از این میلگرد حدود ۱۴ میلی‌متر است و قیمت آن تفاوت خیلی زیادی با میلگرد ۱۶ ندارد. در جدول اشتال، استاندارد وزن میلگرد ۱۴ حدود ۱۴.۶ است؛ اما این وزن در کارخانه میانه ۱۴.۵ است که تفاوت زیادی با نوع استاندارد ندارد.

وزن میلگرد ۱۶ میانه

در تمام پروژه‌های مربوط به ساختمان‌سازی، تعداد زیادی از میلگرد ۱۶ حتما استفاده می‌شود. میلگرد ۱۶ میانه برای افزایش مقاوت کششی بتن استفاده می‌شود و با کمک آن، ستون‌ها و تیرها را میسازند. وزن میلگرد ۱۶ میانه حدود ۱۹ کیلوگرم است که با حالت استاندارد ۱۸.۹، اختلاف بسیار جزئی دارد.

وزن میلگرد ۱۸ میانه

ضخامت میلگرد ۱۸، خیلی بیشتر از سایزهای ۱۰،۱۲ و ۱۴ است؛ از همین رو طبیعتا مقاومت بیشتری هم نسبت به سایزهای کمتر از خود دارد. همین موضوع سبب شده است که از آن برای ساخت سازه‌های بزرگ، پارکینگها، تاسیسات دریایی، پلها و مجتمع‌های عظیم استفاده کنند. وزن میلگرد ۱۸ میانه کاملا متناسب با وزن استاندارد این میلگرد در جدول اشتال است.

جمع‌بندی

آگاهی از استاندارد بودن وزن میلگرد میانه، یکی از مهمترین موارد برای انتخاب این کارخانه برای خرید انواع میلگرد است. از طرفی اگر می‌خواهید از قیمت انواع میلگرد میانه با وزن‌های مختلف آگاهی پیدا کنید، بهتر است که به سایت مهد فولاد مراجعه کنید.

قیمت روز میلگرد

مشاهده قیمت
سوالات متداول

میلگردها در کجا بارگیری می‌شوند؟

میلگرد ها مستقیما از درب کارخانه‌ها و یا انبار تهران بارگیری می‌شوند.

حداقل تناژ قابل خرید میلگردها چقدر است؟

حداقل تناژ قابل خرید، 10 تا 12 تن از انبار تهران است.

بارهای میلگرد چند متری است؟

اصولا همه میلگردها در طول 12 متری هستند.

وزن هر شاخه میلگرد چقدر است؟

وزن هر شاخه متناسب با گرید و استاندارد هر محصول و کارخانه تولیدکننده متفاوت است.