بهترین میلگرد برای ساختمان سازی

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

بهترین میلگرد برای ساختمان سازی

انتخاب بهترین میلگرد برای ساختمان سازی بسیار مهم است؛ زیرا می تواند منجر به رسیدن به استحکام و مقاومت بهتر در ساختمان شود. میلگردها در بازار ایران و خارج از تنوع بسیار بالایی برخوردار می باشند؛ به همین دلیل شناخت این محصول پیش از خرید میلگرد بسیار مهم است.

ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی بهترین میلگرد برای ساختمان سازی بپردازیم تا شما بتوانید به خرید محصولی با کیفیت بپردازید. شما می توانید پس از مطالعه این مقاله برای مشاهده قیمت انواع میلگرد به صفحه ی مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به خرید یا کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در مجموعه مهدفولاد کیان تماس بگیرید.

همچنین بخوانید:

راهنمای خرید میلگرد

چگونگی تشخیص بهترین میلگرد برای ساختمان سازی

میلگردها (Rebar) در انواع مختلفی در بازار موجود می باشند و تشخیص بهترین میلگرد برای ساختمان سازی به عهده مهندس پروژه و ساختمان است. مهندسین ساختمان به بررسی کیفیت و قیمت میلگردهای مختلف موجود در بازار می پردازند و سپس به انتخاب بهترین نوع آن می پردازند. چند نکته ی مهم خرید این محصول که مهندسان باید به آن توجه نمایند به شرح زیر است:

  1. میلگرد باید دارای ظاهری سالم، بدون ترک و بدون هرگونه بیرون زدگی باشد؛
  2. مشخصات میلگرد و نام برند باید به طور کامل و واضح بر روی میلگرد درج شده باشد؛
  3. سطح مقطع میلگرد باید عاری از هرگونه زنگ زدگی یا خوردگی عمیق باشد؛
  4. وزن هر شاخه میلگرد نباید تفاوت قابل توجهی با وزن اعلام شده توسط کارخانه داشته باشد.
همچنین ببینید:

قیمت میلگرد آجدار

آشنایی با انواع بهترین میلگرد برای ساخت و ساز

آشنایی با انواع بهترین میلگرد برای ساختمان سازی

  • میلگرد آپوکسی

بدنه ی اصلی میلگرد آپوکسی در واقع همان میلگرد سیاه متداول است؛ اما این میلگرد به وسیله ی یک لایه ی روکش آپوکسی در برابر زنگ زدگی مقاوم شده است. روکش آپوکسی این میلگردها نازک است و در صورت آسیب دیدن این لایه، ممکن است میلگرد دچار زنگ زدگی شود.

  • میلگرد گالوانیزه

میلگرد گالوانیزه نیز همانند میلگرد آپوکسی با ایجاد لایه ای بر روی میلگرد سیاه ساخته می شود؛ اما میزان مقاومت این نوع میلگردها از آپوکسی بیشتر است و به همین دلیل می تواند به عنوان بهترین میلگرد برای ساختمان سازی معرفی شود.

  • میلگرد اروپایی

در ساخت میلگردهای تولید شده در اروپا از روش کوئنچ برای افزایش مقاومت استفاده می شود. در این روش پس از تولید میلگرد آن را از بین نازل های آب عبور می دهند و با کاهش دمای میلگرد به صورت ناگهانی سبب افزایش مقاومت آن می شود. این روش به روش ترمکس شناخته شده است.

  • میلگرد فولاد کربنی

در ادامه ی معرفی بهترین میلگرد برای ساختمان سازی به سراغ میلگردهای فولاد کربنی می رویم. این نوع میلگرد در واقع همان میلگرد سیاه است که متداول ترین ماده اولیه آن، فولاد کربنی می باشد. مقاومت کششی این محصول بسیار بالا است؛ اما مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی ندارد.

  • میلگرد استیل

مقاوم ترین و بهترین میلگرد برای ساختمان سازی ، میلگرد استیل است. به این نوع میلگرد، میلگرد زنگ نزن نیز می گویند. قیمت این محصول نسبت به سایر انواع میلگرد معرفی شده بالا است و به همین دلیل خرید آن برای پروژه های بزرگ توصیه نمی شود.

  • میلگرد فایبرگلاس

این میلگرد از رزین و الیاف شیشه ساخته شده است و به همین دلیل مقاومت آن در برابر زنگ زدگی و خوردگی بسیار بالا است. وزن این نوع میلگردها نیز از سایر میلگردهای معرفی شده کمتر است. از این محصول در مکان هایی که شرایط جوی نامناسبی حاکم است استفاده می شود.

سخن پایانی

ما در این مقاله به معرفی انواع میلگرد و بهترین میلگرد برای ساختمان سازی برای شما عزیزان پرداختیم و شما را با برخی از بهترین میلگردهای موجود در بازار آشنا کردیم. اکنون شما می توانید برای مشاهده قیمت میلگرد به صفحه مربوط به این محصول در سایت مهدفولاد مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید با شماره 02162999080  تماس بگیرید.

قیمت روز میلگرد

مشاهده قیمت
سوالات متداول

میلگردها در کجا بارگیری می‌شوند؟

میلگرد ها مستقیما از درب کارخانه‌ها و یا انبار تهران بارگیری می‌شوند.

حداقل تناژ قابل خرید میلگردها چقدر است؟

حداقل تناژ قابل خرید، 10 تا 12 تن از انبار تهران است.

بارهای میلگرد چند متری است؟

اصولا همه میلگردها در طول 12 متری هستند.

وزن هر شاخه میلگرد چقدر است؟

وزن هر شاخه متناسب با گرید و استاندارد هر محصول و کارخانه تولیدکننده متفاوت است.