قیمت لوله داربست دست دوم متاثر از چه فاکتورهایی است؟

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

قیمت لوله داربست دست دوم متاثر از چه فاکتورهایی است؟

لوله داربست نوعی لوله فولادی است که برای ساخت سازه‌های داربستی در ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از افراد برای کاهش هزینه‌ها به دنبال خرید لوله داربستی دست دوم هستند. ما در این مقاله قصد داریم تا به سوال قیمت لوله داربست دست دوم متاثر از چه فاکتورهایی است پاسخ دهیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید!

همچنین اگر قصد خرید لوله داربستی دست اول و نو را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در مجموعه مهدفولاد تماس بگیرید.

آشنایی با لوله داربست و استفاده از لوله داربست دست دوم

لوله داربست همانطور که از نامش پیداست، لوله‌ای است که برای ساخت سازه‌های داربستی در ساخت‌وساز مورد استفاده قرار می‌گیرد. داربست‌ها سبب می‌شوند تا کارگران به راحتی به نقاط مرتفع ساختمان‌ها و برج‌ها دسترسی پیدا کنند.

داربست‌ها سازه‌هایی موقت هستند و قطعات آن پس از اتمام کار ساختمان‌سازی از هم باز می‌شوند. همچنین این لوله‌ها دارای استحکام و مقاومت بسیار مناسبی هستند. این دو فاکتور سبب می‌شود تا لوله‌های داربستی به صورت دست دوم نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

قیمت لوله داربست دست دوم متاثر از چه فاکتورهایی است؟

قیمت لوله داربست دست دوم نیز مانند لوله داربست نو دائما در حال تغییر و نوسان است. علاوه بر این قیمت یک لوله داربست دست دوم ممکن است با نوع دیگر آن متفاوت باشد. به همین دلیل ما در ادامه به بررسی فاکتورهای موثر بر قیمت لوله داربست دست دوم می‌پردازیم.

  • جنس لوله داربست

لوله‌های داربستی می‌توانند از جنس ورق سیاه، گالوانیزه یا استیل باشند. لوله‌هایی که از جنس گالوانیزه یا استیل هستند قیمت بالاتری نسبت به لوله‌های سیاه دارند و این موضوع در لوله‌های دست دوم به دلیل خرابی زودتر لوله‌های سیاه بیشتر به چشم می‌خورد.

  • ضخامت لوله داربست

این لوله‌ها می‌توانند با ضخامت های بین 2 تا 5.3 میلی‌متری تولید شوند. هر چه لوله داربست دست دوم موردنظر شما دارای ضخامت بیشتری باشد، استحکام بیشتر و در نتیجه قیمت بالاتری نیز دارد.

  • نوع لوله داربست

لوله‌های داربستی دست دوم ممکن است در دو نوع بدون‌درز یا درزدار باشند. لوله‌های دست دوم بدون‌درز انتخابی بهتر و البته گران‌تر برای داربست‌بندی مجدد هستند.

استفاده از لوله داربست دست دوم

  • وزن لوله داربست

بدون شک وزن لوله داربست دست دوم در قیمت آن موثر است؛ زیرا هر چه وزن لوله بیشتر باشد از متریال بیشتری در آن استفاده شده و قیمت آن نیز بیشتر است.

  • میزان استفاده از لوله داربست

هر چه از لوله داربست دست دوم موردنظر بیشتر استفاده شده باشد، احتمال خرابی، پوسیدگی و زنگ‌زدگی آن نیز بیشتر است و به همین دلیل قیمت پایین‌تری نیز دارد.

  • برند لوله داربست

کارخانه‌های مختلفی در حال تولید لوله داربستی با کیفیت‌های متفاوتی هستند و به همین دلیل قیمت تولیدات هر یک از این کارخانه‌ها می‌تواند با هم متفاوت باشد.

ارزش خرید لوله‌های داربست دست دوم

اگر قصد خرید لوله داربستی دست دوم را دارید، بهتر است دست نگه دارید! شما باید پیش از خرید لوله به برخی نکات مهم دقت کنید و از خرید لوله‌های داربست آسیب دیده و پوسیده خودداری کنید. اما چه لوله‌های دست دومی برای استفاده مجدد مناسب نیستند؟

  • لوله‌های داربست دست دوم پوسیده شده
  • لوله‌های دست دوم تاب‌دار شده
  • لوله‌هایی که سطح آن‌ها دچار آسیب شده

سخن پایانی

ما در این مقاله از سایت مهدفولاد به ارائه اطلاعاتی درباره لوله‌های داربستی دست دوم پرداختیم و به سوال قیمت لوله داربست دست دوم متاثر از چه فاکتورهایی است پاسخ دادیم. از آنجایی که خرید لوله داربستی دست دوم ممکن است کمی استرس‌زا باشد و امنیت داربست شما را زیر سوال ببرد، ما در مجموعه مهدفولاد به ارائه انواع لوله داربستی باکیفیت برای شما عزیزان می‌پردازیم و شما می‌توانید انواع مختلف لوله داربستی را با قیمتی مناسب از طریق مجموعه مهدفولاد خریداری کنید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز لوله داربست

مشاهده قیمت
سوالات متداول

چه عواملی بر قیمت لوله اثر گذار است؟

عواملی مانند ضخامت، ابعاد، ورن و جنس از مهم‌ترین موارد اثر گذار بر قیمت لوله هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهد فولاد از به‌روزترین قیمت لوله اطلاع پیدا کنید.

چطور از کیفیت لوله‌ای که می‌خواهم بخرم، اطمینان پیدا کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت و خواندن مشخصات فنی و گواهی محصول یا مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره مهدفولاد از کیفیت لوله مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه می‌توان از وزن لوله مورد نیاز خود مطلع شد؟

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت مهدفولاد و استفاده از جدول محاسبه وزن، از حجم و وزن لوله مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.