کاربرد ورق رنگی در ساختمان سازی

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

کاربرد ورق رنگی در ساختمان سازی

ورق رنگی با توجه به ویژگی‌های آن در صنعت ساخت‌وساز به‌وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد ورق رنگی در ساختمان سازی تنها به سقف خانه‌ها و ویلاها محدود نمی‌شود و از این ورق‌های فولادی در ساخت ورزشگاه‌ها و سوله‌ها و نیز زیبایی ساختمان استفاده می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم شما را با کاربرد ورق رنگی در صنعت ساختمان‌سازی آشنا کنیم. شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله برای خرید ورق رنگی از طریق سایت مهدفولاد اقدام کنید.

آشنایی با ورق رنگی و چگونگی تولید آن

ورق گالوانیزه در طی فرآیندهایی مشخص تحت پوشش‌دهی قرار گرفته و به وسیله لایه‌ای از رنگ الکترواستاتیک پوشیده می‌شود. حاصل این فرآیند، تولید ورق رنگی است. لایه گالوانیزه و نیز لایه رنگ پلیمر روی این ورق سبب می‌شود تا مقاومت ورق فولادی در برابر رطوبت، شرایط آب و هوایی مختلف، خراش و برش افزایش یابد.

پوشش رنگی روی این ورق در دو مرحله انجام می‌شود که پوشش زیرین آن ضخامتی در حدود 7 تا 15 میکرون و ضخامت لایه رویی بین 20 تا 25 میکرون است.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این ورق‌ها به مقاله "ورق رنگی چیست؟" در سایت ما مراجعه کنید.

بررسی کاربرد ورق رنگی در ساختمان سازی

پیش از این در مقاله‌ای تحت عنوان "کاربرد ورق رنگی در صنایع مختلف" درباره به‌کارگیری ورق رنگی در صنایع مختلف صحبت کردیم، در اینجا قصد داریم به بررسی کاربرد این ورق‌ها به طور ویژه در صنعت ساخت‌و‌ساز بپردازیم.

احتمالا از هر کسی که درباره ورق‌های رنگی بپرسید، با کاربرد این ورق‌ها در سقف‌های شیروانی و انواع ورق‌های کرکره‌ای آشنا است. یکی از مهم‌ترین کاربردهای انواع ورق رنگی در ساخت‌و‌ساز ساختمان‌های مختلف است. این ورق‌ها می‌توانند در سقف‌های شیروانی خانه‌ها، ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی، دیوار و سقف سوله‌ها و در نماهای بیرونی و درونی ساختمان مورد استفاده قرار بگیرند.

دلیل این موضوع آن است که سقف‌ها، نماها و کرکره‌ها با توجه به محیط قرارگیری همواره در معرض رطوبت و شرایط آب و هوایی مختلف هستند. استفاده از ورق‌هایی که بتوانند در برابر این شرایط مقاومت خوبی از خود نشان دهنده بسیار دارای اهمیت است. همچنین ورق‌هایی که قرار است در نماها و سقف‌ها به کار روند باید دارای ظاهری مناسب و چشم‌نواز باشند و نمی‌توان از ورق‌های سیاه و با ظاهر نامناسب در این کاربردها استفاده کرد.

در اینجا ورق‌های رنگی به میان می‌آیند. کاربرد ورق رنگی در ساختمان سازی بسیار زیاد است و این موضوع به دلیل استحکام و مقاومت بالای این ورق‌ها و نیز شکل ظاهری زیبا و تنوع در رنگ و طرح ورق‌های گالوانیزه رنگی است.

بررسی کاربرد ورق رنگی در ساختمان سازی

مزایای استفاده از ورق رنگی در صنعت ساختمان‌سازی

اکنون که با کاربرد ورق رنگی در ساختمان‌سازی آشنا شدید، بهتر است بدانید که چه مزایایی سبب شده است تا این ورق‌ها تا این اندازه در صنعت ساخت‌و‌ساز کاربرد داشته باشند. از جمله مهم‌ترین مزایای این ورق‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. دارا بودن خاصیت ضد حریق
  2. دارا بودن خاصیت ضد زنگ
  3. وزن پایین ورق رنگی
  4. افزایش زیبایی در نمای ساختمان
  5. دوام و طول عمر بالای ورق رنگی

سخن پایانی

اکنون که با کاربرد ورق رنگی در ساختمان سازی آشنا شدید، باید بدانید که شرکت مهدفولاد یکی از برترین ارائه‌دهندگان ورق رنگی در ایران است که به فروش ورق رنگی با تنوع و کیفیت بسیار بالا می‌پردازد. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت و خرید این محصول با کارشناسان تخصصی ما در این مجموعه تماس بگیرید و از مشاوره و راهنمایی تخصصی جهت خرید انواع مختلف ورق رنگی بهره‌مند شوید.

قیمت روز ورق رنگی

مشاهده قیمت
سوالات متداول

تفاوت ورق رنگی با ورق شیروانی چیست؟

ورق شیروانی همان ورق رنگی است که به صورت کرکره سینوسی، ذوزنقه و ... فرمینگ می‌شود. برای اطلاع از قیمت ورق شیروانی با شماره ۶۲۹۹۹۰۸۰ داخلی 300 تماس بگیرید.

محل بارگیری ورق‌ها کجاست؟

ورق‌ها مستقیما از درب کارخانه‌ها و انبار تهران بارگیری می‌شوند.

چه مدت طول می‌کشد تا کالایی که سفارش داده‌ام به دستم برسد؟

بعد از ثبت سفارش، کالا در اسرع وقت ارسال می‌گردد.