ورق رنگی الکترواستاتیک چیست؟

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

ورق رنگی الکترواستاتیک چیست؟

ورق رنگی الکترواستاتیک یکی از انواع ورق‌های فولادی است که در صنایع و کاربردهایی همچون تولید لوازم خانگی، ساخت کابینت، صنعت ساختمان سازی و خودروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما در این مقاله قصد داریم تا به سوال ورق رنگی الکترواستاتیک چیست پاسخ دهیم و شما را با این ورق فولادی آشنا کنیم. شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله برای اطلاع از قیمت ورق رنگی الکترواستاتیک به صفحه مربوط به این محصول مراجعه کنید و سپس در صورت تمایل به خرید یا نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در مهدفولاد کیان تماس بگیرید.

ورق رنگی الکترواستاتیک چیست و چه کاربردی دارد؟

ورق‌های رنگی الکترواستاتیک یکی از انواع ورق‌ها با روکش رنگی می‌باشد که دارای مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی و خوردگی می‌باشد. این ورق‌ها در رنگ‌بندی‌های متفاوتی تولید می‌شوند. از جمله کاربردهای مهم این ورق ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. صنعت ساختمان سازی؛
  2. صنایع فلزی همچون ساخت کابینت؛
  3. صنعت تولید لوازم خانگی؛
  4. تولید تجهیزات کشاورزی و ماشین‌آلات صنعتی.

دلیل استفاده از این ورق‌ها در این صنایع به دلیل ویژگی‌هایی همچون وزن پایین ورق، ضد رنگ بودن، مقاومت عالی در برابر آتش، تنوع رنگی بالا، زیبایی و سازگاری با محیط زیست، بازتاب انرژی و دوام و ماندگاری بالا می‌باشد.

تولید ورق رنگی الکترواستاتیک چگونه انجام می‌شود؟

این ورق‌ها از انجام برخی فرآیندها بر روی ورق گالوانیزه انجام می‌شود. پس از تولید ورق گالوانیزه، این ورق‌ها با رنگ نقره‌ای پوشش داده می‌شوند و سپس پوششی از رنگ الکترواستاتیک (Electrostatic coating) بر روی آن قرار می‌گیرد. پس از آن ورق برای تثبیت رنگ تحت حرارت قرار می‌گیرد. البته در طی این فرآیند عملیات‌هایی همچون چربی زدایی و شستشو و کروماته کردن نیز بر روی ورق انجام می‌شود.

به طور معمول این ورق‌ها در ضخامت‌های بین 0.16 الی 1 میلی‌متر تولید شده و عرض آن‌ها می‌تواند 100 و 125 سانتی‌متر باشد. وزن هر رول ورق رنگی الکترواستاتیک در حدود 6 تن است و طولی بین 800 متر تا 1500 متر دارند.

مزایای استفاده از رنگ الکترواستاتیک در رنگ کاری ورق

ورق رنگی الکترواستاتیک چیست و چه کاربردی دارد؟

رنگ الکترواستاتیک یکی از پرطرفدارترین انواع رنگ در صنعت است. دلیل این موضوع مزایای بیشمار این نوع ورق‌ها است. از جمله مهم‌ترین مزایای این ورق‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت بالا در برابر دما و رطوبت؛
  • طول عمر بالای ورق؛
  • پوشش دهی فوق العاده و ضخامت یکنواخت ورق در تمامی سطوح؛
  • امکان انجام فرآیندهای مکانیکی روی ورق پس از رنگ کاری؛
  • سازگار با محیط زیست و عدم دارا بودن حلال و ضایعات مصرفی؛
  • عدم تغییر شکل در شرایط جوی نامناسب؛
  • عدم آسیب به سلامت انسان.

سخن پایانی

ما در این مقاله به ارائه‌ی اطلاعاتی پیرامون ویژگی‌ها، مزایا و روش تولید ورق رنگی الکترواستاتیک پرداختیم و به سوال ورق رنگی الکترواستاتیک چیست و چه کاربردی دارد پاسخ دادیم. دانستیم که این ورق‌ها دارای مزایایی همچون ضد زنگ بودن و مقاومت بالا می‌باشند. ما در مجموعه مهدفولاد به ارئه‌ی بهترین انواع ورق رنگی با کیفیت بالا برای شما می‌پردازیم. شما می‌توانید برای مشاهده قیمت این محصول به صفحه مربوطه در سایت ما مراجعه کنید و در صورت نیاز به خرید ورق رنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز ورق رنگی

مشاهده قیمت
سوالات متداول

تفاوت ورق رنگی با ورق شیروانی چیست؟

ورق شیروانی همان ورق رنگی است که به صورت کرکره سینوسی، ذوزنقه و ... فرمینگ می‌شود. برای اطلاع از قیمت ورق شیروانی با شماره ۶۲۹۹۹۰۸۰ داخلی 300 تماس بگیرید.

محل بارگیری ورق‌ها کجاست؟

ورق‌ها مستقیما از درب کارخانه‌ها و انبار تهران بارگیری می‌شوند.

چه مدت طول می‌کشد تا کالایی که سفارش داده‌ام به دستم برسد؟

بعد از ثبت سفارش، کالا در اسرع وقت ارسال می‌گردد.