واردات ورق رنگی در ایران

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

واردات ورق رنگی در ایران

نیاز بازار ایران به انواع ورق رنگی فولادی سبب شده است تا واردات ورق رنگی در ایران انجام شده و همواره محصولاتی از کشورهای مختلف به ویژه کشور چین به کشور ما صادر شود. ما در این مقاله قصد داریم تا با یکدیگر به بررسی واردات ورق رنگی در ایران بپردازیم و کیفیت و قیمت محصولات فولادی وارداتی را بررسی کنیم. شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله برای خرید ورق رنگی وارداتی از کشور چین از طریق مجموعه مهدفولاد اقدام کنید.

پیش از آن که به بررسی دقیق واردات این محصولات فولادی به ایران بپردازیم، بهتر است کمی بیشتر با ورق‌های رنگی، کاربردها و ویژگی‌های آن آشنا شویم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید!

کمی بیشتر درباره ورق‌های رنگی بدانیم!

ورق رنگی نوعی از ورق فولادی (steel sheet) است که در ادامه فرآیند تولید ورق گالوانیزه ساخته می‌شود. ورق‌های گالوانیزه به وسیله لایه‌ای از رنگ الکترواستاتیک پوشش‌دهی و منجر به تولید ورق رنگی می‌شوند. مقاومت در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی در این ورق‌ها به دلیل لایه گالوانیزه و نیز لایه رنگی بسیار زیاد است.

ورق‌های رنگی در 15 رنگ متنوع در کارخانه‌های داخلی ایران تولید می‌شوند؛ اما این میزان تامین‌کننده نیاز داخلی کارخانه‌ها و صنایع مختلف نیست و سبب شده است تا واردات ورق رنگی در ایران به یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های بازرگانی در حوزه فولاد تبدیل شود.

این ورق‌های وارداتی از چین در کاربردهای مختلفی از جمله صنایع تولید لوازم خانگی، صنعت ساختمان‌سازی، برق و الکترونیک و در ساخت یخچال، ماشین لباسشویی، بدنه کامپیوترها، آبگرمکن و سقف‌های کاذب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

واردات ورق رنگی در ایران از چه کشورهایی انجام می‌شود؟

کشورهای صادرکننده و وارد کننده ورق رنگی در دنیا

شاید برایتان جالب باشد بدانید که چه کشورهایی بزرگترین واردکنندگان و صادرکنندگان ورق رنگی در دنیا هستند! بزرگترین واردکننده ورق فولادی در دنیا کشور آلمان است و آمریکا در رتبه دوم این رده‌بندی قرار دارد. بزرگترین کشورهای صادرکننده این محصولات فولادی نیز کشورهای چین و کره جنوبی هستند.

کشورهای چین و کره جنوبی در حال حاضر بیش از 37 درصد از نیاز بازار جهانی به ورق‌های فولادی و گالوانیزه را تامین می‌کنند.

واردات ورق رنگی در ایران از چه کشورهایی انجام می‌شود؟

میزان تولید ورق‌های رنگی در ایران توانسته است بخش زیادی از نیاز داخلی بازار ایران را به این محصولات تامین کند. این موضوع سبب شده است تا واردات ورق‌های فولادی به ایران نسبت به گذشته کاهش پیدا کند.

کشور چین با توجه به میزان صادارات بالا در زمینه فولاد، یکی از اصلی‌ترین تامین‌کنندگان جهانی ورق رنگی است. تولیدات این کشور در بازار فولاد ایران نیز وارد شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ زیرا ورق رنگی در این کشور بر اساس جدیدترین و به‌روزترین استانداردهای جهانی تولید می‌شود و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

ورق رنگی وارداتی از کشور چین در رنگ‌های سفید، قهوه‌ای سوخته، قرمز، پرتقالی، آبی، نارنجی و ... و ضخامت بین 0.16 و 0.47 میلی‌متر در بازار ایران موجود هستند. همچنین ابعاد این ورق‌ها می‌تواند 1000 یا 1250 میلی‌متر باشد.

سخن پایانی

ما در این مقاله از سایت مهدفولاد به ارائه اطلاعاتی پیرامون واردات ورق رنگی در ایران از کشورهای مختلف و به ویژه واردات ورق رنگی از چین پرداختیم. شرکت مهدفولاد یکی از واردکنندگان ورق رنگی از کشور چین به ایران است که شما می‌توانید با مراجعه به صفحه مربوط به این محصولات به مشاهده قیمت ورق رنگی وارداتی در ایران بپردازید و سپس برای خرید این محصولات اقدام کنید. همچنین در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر یا راهنمایی جهت خرید این محصولات فولادی می‌توانید با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.

قیمت روز ورق رنگی

مشاهده قیمت

سوالات متداول

تفاوت ورق رنگی با ورق شیروانی چیست؟

ورق شیروانی همان ورق رنگی است که به صورت کرکره سینوسی، ذوزنقه و ... فرمینگ می‌شود. برای اطلاع از قیمت ورق شیروانی با شماره ۶۲۹۹۹۰۸۰ داخلی 300 تماس بگیرید.

محل بارگیری ورق‌ها کجاست؟

ورق‌ها مستقیما از درب کارخانه‌ها و انبار تهران بارگیری می‌شوند.

چه مدت طول می‌کشد تا کالایی که سفارش داده‌ام به دستم برسد؟

بعد از ثبت سفارش، کالا در اسرع وقت ارسال می‌گردد.