کاربرد ورق رنگی در تولید لوازم خانگی

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

کاربرد ورق رنگی در تولید لوازم خانگی

ورق رنگی نوعی ورق فولادی است که در کاربردهای متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما پیش از این در مقاله‌ای درباره کاربرد ورق رنگی در صنایع مختلف صحبت کردیم. اما امروز می‌خواهیم به طور ویژه درباره کاربرد ورق رنگی در تولید لوازم خانگی اطلاعاتی را با شما به اشتراک بگذاریم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید!

آشنایی با ورق رنگی و ویژگی‌های آن

همانطور که می‌دانید، ورق‌های رنگی نوعی از ورق‌های فولادی هستند که در ادامه روند تولید ورق گالوانیزه تولید می‌شوند. در این فرایند در ابتدا ورق‌های فولادی به وسیله لایه‌ای از جنس روی پوشش داده می‌شوند و سپس سطح ورق با لایه‌ای از رنگ به ضخامت 35 میکرون پوشش داده می‌شود.

ورق‌های رنگی به دلیل وجود پوشش زینک و رنگ بر روی سطح آن‌ها دارای استحکام و مقاومت مناسبی در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی هستند و به همین دلیل در کاربردهای مختلفی از جمله صنایع تولید لوازم خانگی، ساختمان‌سازی، ساخت کانتینر و تجهیزات فلزی استفاده می‌شوند. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی کاربرد ورق رنگی در تولید لوازم خانگی به طور ویژه بپردازیم.

اگر می‌خواهید بیش از پیش با ورق‌های رنگی و ویژگی‌های مختلف آن آشنا شوید، می‌توانید به مقاله "ورق رنگی چیست؟" در سایت ما مراجعه کنید!

بررسی کاربرد ورق رنگی در تولید لوازم خانگی

صنعت تولید لوازم خانگی یکی از صنایع بسیار بزرگ و پررونق در کشور است. این صنعت روزانه در حال تولید میلیون‌ها لوازم خانگی از جمله ماشین لباسشویی، یخچال فریزر، ماشین ظرف‌شویی و ... است و برای تولید تمامی این تجهیزات به ورق‌های رنگی نیاز دارد. بی‌شک با توجه به این موضوع می‌توان از اهمیت بسیار زیاد ورق رنگی در صنعت تولید لوازم خانگی آگاه شد.

ورق‌های رنگی دارای پوشش رنگی از جنس الکترواستاتیک بر روی سطح خود هستند. شاید گمان کنید این پوشش رنگی تنها برای افزایش زیبایی و ساخت لوازم خانگی زیبا و شکیل است؛ اما باید بدانید که این لایه رنگی علاوه بر افزایش زیبایی، کاربردهای دیگری نیز دارد. این پوشش پلیمری کمک می‌کند تا در صورت بروز خراش و برش در سطح ورق، فولاد مورد استفاده در این ورق به راحتی اکسید نشود.

ورق رنگی به کار رفته در صنعت لوازم خانگی

مشخصات ورق رنگی به کار رفته در صنعت لوازم خانگی

از ورق‌های رنگی در تولید لوازم خانگی مختلفی استفاده می‌شود. به همین دلیل این ورق‌ها می‌توانند در مشخصات فنی و ابعاد مختلفی تولید شوند. به طور معمول ضخامت ورق‌های مورد استفاده در صنعت لوازم خانگی بین 0.2 تا 0.7 میلی‌متر است و هر چه این میزان افزایش یابد، استحکام ورق و در پی آن قیمت آن نیز بیشتر می‌شود. عرض این ورق‌ها نیز می‌تواند در اندازه‌های 1 و 1.25 متر باشد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این ورق‌های رنگی به طور معمول به صورت رول به فروش می‌رسند و هر رول می‌تواند وزنی بین 4 تا 9 تن داشته باشد.

سخن پایانی

ما در این مقاله از سایت مهدفولاد به ارائه اطلاعاتی درباره کاربرد ورق رنگی در تولید لوازم خانگی پرداختیم و شما را با ویژگی‌ها و مشخصات ورق‌های رنگی به کار رفته در صنعت تولید لوازم خانگی آشنا کردیم. ما در مجموعه مهدفولاد به ارائه انواع ورق رنگی باکیفیت بالا و قیمت مناسب می‌پردازیم و شما می‌توانید برای خرید این محصول و کسب راهنمایی و مشاوره بیشتر، با کارشناسان متخصص ما در این مجموعه تماس بگیرید.

قیمت روز ورق رنگی

مشاهده قیمت

سوالات متداول

تفاوت ورق رنگی با ورق شیروانی چیست؟

ورق شیروانی همان ورق رنگی است که به صورت کرکره سینوسی، ذوزنقه و ... فرمینگ می‌شود. برای اطلاع از قیمت ورق شیروانی با شماره ۶۲۹۹۹۰۸۰ داخلی 300 تماس بگیرید.

محل بارگیری ورق‌ها کجاست؟

ورق‌ها مستقیما از درب کارخانه‌ها و انبار تهران بارگیری می‌شوند.

چه مدت طول می‌کشد تا کالایی که سفارش داده‌ام به دستم برسد؟

بعد از ثبت سفارش، کالا در اسرع وقت ارسال می‌گردد.