روش ساخت ورق رنگی در کارخانه

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

روش ساخت ورق رنگی در کارخانه

ورق رنگی یکی از ورق‌های محبوب و پرتقاضا در میان ورق‌های فولادی است. این ورق‌ها به دلیل ویژگی‌ها و مزایایی که دارند همواره مورد توجه صاحبان صنایع مختلف قرار می‌گیرند. ما در این مقاله قصد داریم به روش ساخت ورق رنگی در کارخانه بپردازیم و شما را با شیوه تولید این ورق فولادی آشنا کنیم. اما پیش از آن بهتر است کمی بیشتر با این ورق فولادی پرکاربرد آشنا شویم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید!

آشنایی با ورق رنگی و کاربردهای آن

ورق رنگی نوعی ورق گالوانیزه است که به وسیله رنگ‌های الکترواستاتیک رنگ‌آمیزی شده است. این ورق‌ها با ضخامت بین 0.18 تا 0.7 میلی‌متری و در بیش از 15 رنگ متفاوت تولید می‌شوند. این ورق‌ها در صنایع مختلفی از جمله صنعت تولید لوازم خانگی، صنایع فلزی، ساختمان‌سازی، تولید لوازم خانگی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این ورق‌های رنگی به دلیل دارا بودن لایه گالوانیزه و الکترواستاتیک از مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت و خوردگی برخوردار هستند و طول عمر بسیار بالایی دارند.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتری درباره ورق‌های رنگی به مقاله "ورق رنگی چیست؟" در سایت ما مراجعه کنید!

روش ساخت ورق رنگی در کارخانه چگونه است؟

ورق‌های رنگی در ادامه خط تولید ورق گالوانیزه در کارخانه تولید می‌شوند. در واقع می‌توان گفت که برای تولید ورق رنگی، در ابتدا باید ورق گالوانیزه تولید شود. پس از تولید ورق گالوانیزه، مراحل زیر برای ساخت ورق رنگی در کارخانه طی می‌شوند.

  1. چربی‌زدایی ورق

در ابتدای فرآیند ساخت ورق رنگی در کارخانه، ورق‌های گالوانیزه چربی‌زدایی می‌شوند. چربی‌زدایی این ورق‌ها می‌تواند به دو روش چربی‌زدایی سرد یا الکتریکی انجام شود.

  1. شستشوی گرم با مواد قلیایی

در این مرحله ورق گالوانیزه به وسیله مواد قلیایی شستشو داده می‌شود. این کار می‌تواند به روش غوطه‌وری در مواد و پاشیدن مواد بر روی ورق انجام شود.

روش ساخت ورق رنگی در کارخانه چگونه است؟

  1. شستشو و کروماته کردن

ورق‌های گالوانیزه باید پس از شستشو تحت باد گرم خشک شوند. این کار سبب می‌شود تا سطح ورق کروماته شده و مقاومت ورق در برابر خوردگی افزایش پیدا کند. علاوه بر آن باعث افزایش قابلیت چسبندگی در ورق نیز می‌شود. در اینجا یک لایه رنگ پلی‌استر یا اپوکسی بر روی ورق قرار می‌گیرد. پس از آن ورق وارد کوره شده و پس از سرد شدن، لایه‌ای از رنگ پرایمر بر روی ورق زده می‌شود.

  1. رنگ‌کاری اصلی و کوره‌پزی

در این مرحله رنگ‌آمیزی اصلی در سطح بیرونی ورق انجام می‌شود. رنگ به کار رفته در این مرحله می‌تواند از جنس پلی‌استر، فلوراید، پلی‌امید، اپوکسی، پلی‌اورتان، اکریلیک و ... باشد و به روش الکترواستاتیک انجام می‌شود. ضخامت این لایه رنگ به طور معمول بین 20 تا 25 میکرون است و ظاهر بسیار زیبایی به ورق می‌دهد.

سخن پایانی

ما در این مقاله به ارائه اطلاعاتی درباره روش ساخت ورق رنگی در کارخانه پرداختیم و شما را با مراحل تولید این ورق فولادی پرتقاضا آشنا کردیم. اکنون در صورتی که قصد خرید انواع ورق رنگی با بالاترین کیفیت ساخت را دارید، می‌توانید برای مشاهده قیمت و خرید این محصول از طریق سایت مهدفولاد اقدام کنید و در صورت نیاز از مشاوره رایگان متخصصان این مجموعه بهره‌مند شوید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز ورق رنگی

مشاهده قیمت
سوالات متداول

تفاوت ورق رنگی با ورق شیروانی چیست؟

ورق شیروانی همان ورق رنگی است که به صورت کرکره سینوسی، ذوزنقه و ... فرمینگ می‌شود. برای اطلاع از قیمت ورق شیروانی با شماره ۶۲۹۹۹۰۸۰ داخلی 300 تماس بگیرید.

محل بارگیری ورق‌ها کجاست؟

ورق‌ها مستقیما از درب کارخانه‌ها و انبار تهران بارگیری می‌شوند.

چه مدت طول می‌کشد تا کالایی که سفارش داده‌ام به دستم برسد؟

بعد از ثبت سفارش، کالا در اسرع وقت ارسال می‌گردد.