تشخیص ورق رنگی باکیفیت

نویسنده:

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

تشخیص ورق رنگی باکیفیت

تشخیص ورق رنگی باکیفیت یکی از مهم‌ترین نکات در هنگام خرید این محصول است؛ زیرا خرید ورق رنگی بی‌کیفیت می‌تواند سبب افزایش هزینه‌ها و خرابی زودهنگام ورق شود. ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ویژگی‌های ورق رنگی باکیفیت برای شما عزیزان بپردازیم و شما را با مشخصات این محصول آشنا کنیم. اما بهتر است پیش از آن کمی با ورق رنگی و کاربردهای مختلف آن آشنا شویم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با ورق رنگی باکیفیت

ورق رنگی نوعی ورق فولادی گالوانیزه است که با استفاده از رنگ الکترواستاتیک رنگ‌آمیزی شده است. این ورق با توجه به ظاهر منحصربه‌فرد و زیبا در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ورق رنگی دارای ویژگی‌های مختلفی است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مقاومت در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی، انعطاف‌پذیری و شکل‌پذیری بالا اشاره کرد.

ورق‌های‌ رنگی به طور معمول در 14 رنگ متنوع تولید می‌شوند. همچنین این ورق‌ها بسته به کاربرد دارای ضخامت و ابعاد متفاوتی هستند. با این حال پرکاربردترین ورق‌های رنگی دارای ضخامت 0.5 میلی‌متر و 3 میلی‌متر هستند. از دیگر ویژگی‌های این ورق‌ها می‌توان به مقاومت در برابر آسیب، گرما و رطوبت اشاره کرد.

تولید ورق رنگی با کیفیت بالا

یکی از راه‌های تشخیص ورق رنگی باکیفیت، بررسی روش و کیفیت تولید ورق است. برای تولید این ورق‌های پرکاربرد در ابتدا ورق‌های گالوانیزه را به وسیله مواد قلیایی و با استفاده از روش گرم شستشو داده و چربی‌زدایی می‌کنند. در این بخش تمامی چربی‌ها و ناخالصی‌های موجود بر سطح ورق شسته می‌شود و سپس ورق به طور کامل خشک می‌شود.

پس از این مرحله ورق رنگی به وسیله دستگاه‌هایی با قدرت بالا برس‌کاری می‌شوند و سطح آن‌ها کاملا صاف و یکنواخت می‌شود. پس از آن عملیات کروماته کردن برای جلوگیری از زنگ‌زدگی، خوردگی و پوسته پوسته شدن ورق انجام می‌شود. این کار سبب می‌شود تا رنگ با قدرت چسبندگی بالاتری بر روی سطح ورق قرار بگیرد.

در این بخش سطح ورق به وسیله پلیمری از جنس پلی‌استر پوشش داده می‌شود و سپس از یک کوره بسیار داغ عبور داده می‌شود. پس از سرد شدن ورق، سطح زیرین ورق رنگی به وسیله رنگ‌های آپوکسی و سطح رویین آن به وسیله رنگ‌های آکریلیک، پلی‌استر و آپوکسی پوشش داده می‌شوند. پس از آن این ورق‌ها مجددا درون کوره قرار گرفته و برای عرضه به بازار آماده می‌شوند.

نحوه تشخیص ورق رنگی باکیفیت

نحوه تشخیص ورق رنگی باکیفیت

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، روش درست تولید ورق رنگی می‌تواند کیفیت مطلوبی را برای این ورق‌ها به ارمغان بیاورد. با توجه به کاربرد طولانی مدت ورق رنگی، این ورق‌ها باید از کیفیت بالا و مقاومت مناسبی در برابر رطوبت، حرارت و زنگ‌زدگی برخوردار باشند و همچنین دارای انعطاف‌پذیری مطلوبی باشند.

تمامی این ویژگی‌ها باید پس از تولید ورق رنگی در آزمایشگاه و بر اساس استانداردهای موجود مورد بررسی قرار بگیرند و تشخیص ورق رنگی باکیفیت به وسیله این آزمایش‌ها صورت می‌گیرد.

سخن پایانی

با توجه به نحوه تشخیص ورق رنگی باکیفیت، خرید انواع مختلف ورق رنگی باید از کارخانه‌ها و شرکت‌های برتر و صاحب نام صورت بگیرد تا خیال شما را از بابت خرید ورق با کیفیت مطلوب راحت کند. به همین دلیل ما در این مقاله به شما پیشنهاد می‌کنیم تا محصولات فولادی موردنیاز خود را از شرکت مهدفولاد خریداری کنید و از کیفیت بالا و قیمت متناسب ورق رنگی خریداری شده خود اطمینان حاصل کنید.

محصولات مرتبط:

قیمت روز ورق رنگی

مشاهده قیمت
سوالات متداول

تفاوت ورق رنگی با ورق شیروانی چیست؟

ورق شیروانی همان ورق رنگی است که به صورت کرکره سینوسی، ذوزنقه و ... فرمینگ می‌شود. برای اطلاع از قیمت ورق شیروانی با شماره ۶۲۹۹۹۰۸۰ داخلی 300 تماس بگیرید.

محل بارگیری ورق‌ها کجاست؟

ورق‌ها مستقیما از درب کارخانه‌ها و انبار تهران بارگیری می‌شوند.

چه مدت طول می‌کشد تا کالایی که سفارش داده‌ام به دستم برسد؟

بعد از ثبت سفارش، کالا در اسرع وقت ارسال می‌گردد.